A fejlesztők egészen elképesztő részletességgel képesek a hangulat teremtésre és a világépítésre, sokszor nem is gondolnánk mennyire.

Az ördög mindig a részletekben rejtőzik, és ez bizony a videojátékok esetében sincsen másként, sőt! A fejlesztők képesek egészen elképesztő részleteket az alkotásukba pakolni, olyanokat is, melyeket az egyszeri játékos nagy eséllyel sosem vesz észre. Ezekről a Naughty Dog és a Rockstar Games valószínűleg évekig tudna mesélni, hiszen mindkét csapat messze híres a játékaikba pakolt apró, és elsőre sokszor teljesen érthetetlen részleteiről.

A fölöslegesnek ható részletekről korábban már pötyögtem egy írást, most azonban olyanokat szedtem össze, melyek a játékos tetteinek súlyos következményeit mutatja be, esetleg az adott játéknak komorabb, sötétebb hangulatot kölcsönöz, vagy szimplán csak sötét világépítés gyanánt kerültek be.

Bár ezek az „apróságok” a játékosok többsége előtt rejtve maradnak, mégis minden történetet, a karaktereiket és a játékmenetüket – olyan módon kontextusba helyezik, hogy minimum rosszul fogod érezni magad, ha rájuk bukkansz. Ezekben természetesen nem mindig a játékosok a hibásak, de mindenképpen elgondolkodtatnak minket a tetteink következményein.

1. Az akasztott ember

Abban a pillanatban a Rockstar műremekével, a Red Dead Redemption 2-vel ell kezdenem. Már az alapfelütéssel sem találkozhatott mindenki; ahogy lovagolunk békésen Saint Denis közelében az út mellett megpillanthatunk egy karján sebesült idegent a földön jajveszékelni, segítségért könyörögni.

Ha segítünk neki, akkor be kell vinnünk a városba a kedves Dr. Barnes-hoz, aki felismervén a problémát szinte azonnal amputálja is az idegen egyik karját, aki így túléli a dolgot. Viszont, ha pár nap múlva visszatérünk a városba, akkor az akasztófán őt láthatjuk lógni, mégpedig egy nő meggyilkolásáért.

Emberünk azért követte el a bűntényt és került miatta bitófára, mert a nőszemély kigyúnyolta őt az elvesztett karja miatt, és torzszülöttnek nevezte őt.

2. A végső elkeseredettség

Mindig úgy gondoltam, hogy a Prototype sorozat sokkal többre volt hivatott, mint ami végül jutott neki. A második rész hiába nem eszközölt drasztikus változásokat a első rész alapfelütésén, néhány órára azért egészen kellemes kikapcsolódás tudott lenni.

Ha pedig annál is többet rakunk a játékba akkor olyan részletekre is bukkanhatunk, mint az NPC-k, akik a tragikus, poszt-apokaliptikus helyzetből menekülvén az öngyilkosságot választják. Néhány NPC ugyanis felmegy a toronyházak tetejére, hogy onnan alávesse magát…

3. Rohadó holttestek

A Titanfall 2 nemhogy jobb sorsra érdemes, de talán a videojátékipar egyik, ha nem a legalulértékeltebb akciójátéka. A titános lövölde nem csak a többjátékos módjában, hanem a kampányában is iszonyatosan erőset mutatott, melynek az egyik legjobb missziója az „Effect and Cause” nevezetű volt – az akciójátékok egyik legkreatívabb lövöldözését bemutatva.

Nagyon nem is mennék bele, hiszen ezt jobb, ha az ember maga tapasztalja, de itt ugrálhatunk az időben. Az egyik idősíkon harcolunk az ellenfelekkel, míg a másikon – a jövőben – szinte biztonságban mozoghatunk. Igen ám, de ha megölünk valakit, annak a holtteste a jövőben is megjelenik, ahol már rohadásnak is indult.

4. A felszolgáló

A Batman: Arkham Knight nyitánya egyszerűen zseniális volt. Egy szimpla gothami rendőr bőrébe bújunk, aki csak egy jó kávéra és fánkra ugrott be a kedvenc helyére, amikor Madárijesztő mérgének köszönhetően kitört a totális káosz és vérontás.

A kezdő jelenetben feltűnik Sharon is, aki felszolgálóként dolgozik a helyen, de sok másik ártatlanhoz hasonlóan ő is szörnyű halált hal. A  „Season of Infamy” DLC-ben ez teljesen biztossá is válik, ugyanis az Elliot Memorial Hospital halottasházában az ő holttestét is megtaláltjuk…

5. Az imádnivaló félős hagyma

A Cuphead egy kicsit speciális a listán, ugyanis ez az aprócska részlet a játék megjelenésekor ne volt a játékban, csak később, az 1.2-es frissítéssel került bele.

Ha játszottál a játékkal és nem vetted ezt észre akkor bizony nagyon rosszul fogod érezni magad. A Root Pack csata nyilván pontosan olyan intenzív mint az összes többi, amikor is három ellenséggel kell elbánnunk. Közülük a második Ollie Bulb, egy érző szívű, de kicsit félős hagyma, akit a többség azonnal lemészárol.

Na, de! Ollie a frissítés után kizárólag önvédelemből támad, így ha mi nem lövünk rá, akkor 10 másodperc múlva el is tűnik. Ez pedig azt jelenti, hogy játékosok százai, ezrei, milliói ölték meg őt teljesen ártatlanul…

6. A világ, ahol a PS4 sosem jelent meg

Sokak számára a PS5-tel vannak így, mivel a készlethiányok miatt olyan mint egy fantom. Van is, meg nincs is. De képzeljünk csak el egy olyan világot, ahol még a negyedik generációs PlayStation konzol sem jelent meg. A The Last of Us világa pontosan egy ilyen hely.

Az emberiségen végigsöprő gombavírus ugyanis a játék története szerint 2013 szeptemberében tombolt, a PS4 megjelenése előtt két hónappal. Ezért van az, hogy a Sony exkluzív alkotásban kizárólag PS3-as gépekkel találkozhatunk a kalandozásaink során, melyek mellé természetesen a Naughty Dog korábbi alkotásait csomagolták – a Jak and Daxter és/vagy az Uncharted 2-t.

El sem tudom képzelni, hogy milyen lenne, igaz Elliéknek vannak más, egy picit talán fontosabb problémáik is ennél…

Nyilván megannyi dolog nincs ezen a rendkívül szűk listán, ezért ha tudsz még ilyen sötét videojátékos részletet, azt ne tartsd magadban, írd meg nekünk kommentben!

https://leet.hu/termekek/pc/pc-hardver/pc-videokartya/

×