Már 5 éve, hogy véget ért Nathan Drake hosszú és embert próbáló kalandja, ami máig tartogat még titkokat.

Egészen hihetetlen leírni, de pontosan 5 éve, hogy véget ért Nathan Drake története, mellyel tulajdonképpen le is zárult egy gyönyörű korszak. A Naughty Dog is feltette vele a koronát a munkásságára, amivel nem csak az akció-kaland játékok műfaját, hanem az egész videojátékipart is megreformálták.

Az Uncharted, Nathen Drake, illetve Amy Henning és Neil Druckmann előtt tisztelegve összeszedtünk 12 olyan dolgot, amit nagy eséllyel nem tudtál a játékról és/vagy annak fejlesztéséről.

Sully és a szivarok

Még a sorozatot csak hírből ismerők is jól tudják, hogy Sully imád szivarozni. Mind a négy játékban, amelyben szerepet kapott számtalan pillanatban láthatjuk az öreg rókát dohányon rágózni, aminek a mocapes felvételei nem is voltak olyan egyszerűek.

A színészek a Retro Replay Youtube csatornán árulták el, hogy először tényleg valódi szivarokat használtak a felvételek során, de mivel a Sully-t megformáló Richard McGonagle nem dohányzik, ez roppant kellemetlen volt. Ezért több alkalom után végül azt találták ki, hogy egy sárga filctollal helyettesítik a dohányt.

I'm More of a Behind the Scenes Kind of Guy" — Video Game Characters Who Deserve Their Own Spin-off | Gamers

A sorozat legjobb darabját eredetileg teljesen máshogy tervezték

Bizony, a legendás második részről van szó! Az Uncharted 2 nem csak a saját sorozatának legjobbja, de messze kiemelkedik az akció-kaland zsáneréből is. Mindezt pedig kifejezetten az írói stábnak és Neil Druckmann-nak köszönheti, akik a fejlesztés legeslegutolsó szakaszában változtattak rajta egy nagyot.

Az Uncharted 2 eredetileg ugyanis sokkal lineárisabb történettel rendelkezett volna, nagyjából mint a többi is, a történetért felelős fejlesztők azonban jobbnak látták, ha a játék történetének nagyjából a háromnegyedénél kezdik a kalandot. Bizony, azzal az ikonikus vonatos jelenettel, hogy aztán visszaemlékezéses küldetésekkel tudjuk meg, hogyan is jutottunk oda.

Ezzel pedig nem csak egy narratív mestermű lett az Among Thieves, hanem a valaha készült egyik, ha nem a legjobb videojátékos nyitányát is magáénak tudhatja.

Uncharted 2: Among Thieves — DarkStation

A legszínesebb és legkiemelkedőbb játékszínészi karrier

Troy Baker messze az egyik legtehetségesebb, legsokoldalúbb és nyilvánvalóan legfoglalkoztatottabb videojátékos színésze az iparnak mostanság. Kevesen tudják, de az Uncharted volt az, ami elindította őt ezen a pályán és vált annak megkerülhetetlen alakjává.

Emlékszem, hogy 2007-ben egy texasi hotelszobában ültem egy nagyon szörnyű film forgatásán, és az egyetlen vigaszom a haveromtól kölcsönkért PS3 volt, aki azt mondta nekem, hogy „ezt a játékot végig kell játszanod! Szóval nekiültem játszani az Uncharteddel… Igazából fogalmam sem volt arról, hogy miként csinálták a játékot, de ahogy kicsit utánajártam megtudtam, hogy az egész kulcsa a motion capture volt, ami tulajdonképpen a ‘performance capture’ folyamatát teremtette meg. Na akkor döntöttem el, hogy én is ezt akarom csinálni!” – mesélte Baker egy interjújában.

Nos, azt hiszem kijelenthetjük, hogy sikerült. Köszönjük ezt is Naughty Dog!

F#$! YEAH UNCHARTED

Hajfestegetés

Ezt is kevesen tudják, de Nate egyik legnagyobb harcostársa és szerelme, Elena Fisher hajszíne valójában nem szőke volt. A játék már nagyban fejlesztés alatt állt, amikor a fejlesztők úgy döntöttek, hogy az eredeti barna helyett valamivel világosabb árnyalat sokkal jobban állna a karakternek.

Konkrét választ azóta sem kaptunk rá, de ahogyan a szőke hajszín, úgy a barna sem állt rosszul a kalandor újságírónőnek.

Uncharted 2 Train

Aki minden egyes részben szerepelt, és mindig mást alakított

A szinkronszínészek gyakran kerülnek olyan helyzetbe, hogy egyetlen alkotáson belül több karaktert kell megszólaltatniuk, nyilván más-más stílusban és tónusban.

Na itt nem pont erről van szó. Robin Atkin Downes – a főszereplőkhöz hasonlóan – mindegyik játékban feltűnt, azonban mindben más és más fontos karaktert alakított. A Drake’s Fortune-benő játszotta Navarrot, az Among Thieves-benő volt a néma Tenzin; a Drake’s Deception-ben ő személyesítette meg Talbotot, míg Nate utolsó kalandjában, a Thief’s End-ben nem mást köszönthettünk benne mint Hector Alcazart.

Ja, és benne volt a PS Vitás előzményben, a Golden Abyss-ban is, ahol Vincent Perez-ként találkozhattunk vele. Nem semmi, ugye?

Robin Atkin Downes on Twitter: "⁦@MCMComicCon⁩ Manchester #Uncharted #Navarro #Talbot #Tenzin #Alcazar #TheStrain #Doomsday #MetalGearSolid #Kaz #TheLastOfUs #Babylon5 #NoMoreHeroes #Travis #Buffy #AssassinsCreed #TeamFortress2 #Medic #Thundercats ...

Az első rész volt az egyik első játék, amiben Trófeákat gyűjthettünk

Nem titok, hogy a Sony a saját trófearendszerét az Xbox Achievement-jei alapján fundálták ki, ami egyáltalán nem baj. A játék során megszerezhető Trófeák 2008-ban kerültek a PlayStation 3-ba, legalábbis akkortól támogatta, nagyjából az első Uncharted játék megjelenése után pár hónappal.

A Sony és a Naughty Dog azonban nem lazsált, így utólagosan, de bekerültek a feloldható teljesítménymutató jutalomfalatkák a játékba, amely így az első címek között rendelkezett az újnak ható megoldással.

Earn playstation trophies on your account by Nanibanani07 | Fiverr

Elena végig ott volt velünk Madagaszkárban

Noha Elena sokáig nem tűnik fel személyesen a nyitány után a negyedik részben, de ez nem jelenti azt, hogy a fejlesztők nem csempészték bele valahogy.

Első pillantásra nem tűnik különösebben különlegesnek annak a dzsipnek a rendszámtáblája, amellyel Nate, Sam és Sully Madagaszkárban közlekedik, azonban ha egy kicsit közelebb hajolsz, rájössz, hogy valójában sunyi kis easter egget rejt.

Nézzük csak meg a „VN373” rendszámot fejjel lefele, majd olvassuk után angolul a halat és az R-betűt!

Uncharted 2 Train

Nate majdnem visszatért egy cameora

Nate története megható véget ért az Uncharted 4 végén, azonban majdnem visszatért a Nadine Ross és Chloe Frazer különálló kalandját emlesélő Lost Legacy-ban. Igaz nem egy nagy szerep lett volna, de a Naughty Dog komolyan elgondolkozott a karakter visszahozásán, aki végül és szerencsére csak pár soros említést kapott.

Nathan mindenkinek hiányozni fog, azonban ahhoz, hogy jól indulhasson nélküle a következő Uncharted-éra az volt a jó döntés, ha egyáltalán nem tér benne vissza. A lányok meg is állták a helyüket, akik Unchartedhez méltó módon vitték tovább a legendás kalandor fáklyáját.

Uncharted: who's prettier, Chloe or Nadine? | Lipstick Alley

Ezért kellett félúton kiírni Charlie-t

A harmadik rész egyik legjobb karaktere volt a klausztrofóbiás vicces óriás, Charlie Cutter, aki az elejétől a lába kitöréséig rendkívül lojális társa volt hőseinknek. Bizonyára senkinek sem tette fel a kérdést, hogy miért szerepelt olyan kevesen, hiszen a karakter érthető okokból nem szerepelt a játék második felében, a fejlesztők viszont eredetileg sokkal jobban számoltak vele.

A Charlie-t alakító színész, Graham McTavish pont a játék fejleztése közben kapott szerepet a Hobbit moziban, amit nyilván el is vállalt, a forgatások viszont a stúdiótól kifejezetten messze zajlottak. Emiatt sajnos ott kellett hagynia az Uncharted 3-mat, amit a roppant tehetséges írói stáb megfelelően abszolvált.

The Top 10 Best Uncharted Characters We'll Never Forget

J.J. Abrams az egyik legnagyobb Uncharted rajongó

De tényleg! J.J. Abrams imádja az Uncharted sorozatot, így a Nathan Drake-t alakító Nolan Northot fel is kérte egy cameo szerepre a Star Trek rebootban. Itt viszont még nem állt meg, ugyanis az új Star Wars trilógia záródarabjába, a Skywalker korába is sikerült becsempésznie kedvencét, amit az alábbi képen is megcsodálhattok.

Uncharted 3 Star Wars The Rise Of Skywalker Nathan Drake Poe Dameron

A Gears of War-effektus

Jótól lopni nem bűn, a legjobbtól pedig kötelező. Állhatott a Naughty Dog falán, miután 2006-ban megjelent az Xbox 360 egyik legnagyobb durranása és a fedezékalapú TPS-ek úttörője, a Gears of War. A fejlesztők látván, hogy milyen remekül és gördülékenyül játszható a GoW úgy döntöttek, hogy hat hónappal a Drake’s Fortune kitűzött megjelenése előtt megváltoztatják az egész játékot.

Az Uncharted így nyerte el végül a végső formáját, ami előtte sokkal merevebb, a fejlesztők elmondása szerint „Tomb Raideresebb” volt. A GoW hatására került bele fedezékharc, megváltoztatták a gunplayt, de még a kamera kezelése is sokkal gördülékenyebb lett. Még egyszer: hat hónappal a megjelenés előtt.

Rise of The Console Exclusives and The Anger of The Gaming Community | 3rd World Geeks

Nate valójában sosem sérül, és egyetlen bekapott golyótól hal meg

Sokáig ez lehetett az Uncharted sorozat legnagyobb titka. Nathan Drake valójában sosem sérül, nem kap egyetlen találatot sem. A képernyő oldalán megjelenő piros folt valójában nem a sebesülést mutatja, hanem azt, hogy melyik irányból kapott be Majdnem egy golyót.

Bizony, a kép szürkülése azt jelzi számunkra, hogy Nate kezd kifogyni a szerencséjéből, és hamarosan tényleg el fogják őt találni. Ez pedig azt is jelenti egyben, hogy az Uncharted ellenfelei rosszabbul céloznak, mint bármelyik Rohamosztagos.

Természetesen akadnak még bőséggel titkok az Uncharted sorozatban, így ha egy-kettő eszedbe jut, azt mindenképpen írd meg nekünk kommentben!

Neked melyik a kedvenc Uncharted részed? 

https://leet.hu/termekek/pc/pc-hardver/pc-videokartya/

×