Amikor minden ezredmásodperc számít - Így működik az Nvidia Reflex
Pillanatok alatt bekapcsolhatjuk.
Pillanatok alatt bekapcsolhatjuk.
Pillanatok alatt bekapcsolhatjuk.
Az elmúlt hónapokban több játék frissítési logjában megtalálhattuk, hogy megkapta az Nvidia Reflex támogatást. Jogosan merülhet fel a kérdés sokakban, hogy mit is takar ez a technológia, milyen feltételeket kell biztosítanunk, hogy bekapcsoljuk. Persze a legfontosabbat sem szabad kihagyni, hogy miért is lesz nekünk ez jó?
Az Nvidia statisztikái alapján a GeForce kártyatulajdonosok 73%-a játszik valamilyen kompetitív, multiplayer címmel manapság. Ennek eredményeképp az RTX 30 szériás GPU-k mellett bemutatták az Nvidia Reflex névre hallgató technológiát is, néhány segédprogrammal és fejlesztői eszközzel egyetemben.
A technológia célja, hogy a rendszerkésleltetést minél alacsonyabb szintre csökkentse. Ez a késleltetés az interakció folyamatának kezdetét (egérkattintás, kontroller gomb lenyomása) és a képernyőn való megjelenési időtartamot foglalja magában. Kritikus esetekben akár ezredmásodperceken is múlhat egy-egy BO5 döntő utolsó meccse, így nem elhanyagolható az Nvidia Reflex szerepe.
Bár egy időben leplezték le a Reflexet és az újgenerációs kártyákat, ez nem jelenti azt, hogy csak azok támogatnák. A Maxwell architektúrától kezdődően (900-as széria) az összes Nvidia kártya támogatja a megoldást, ha megfelelően friss drivert használunk. Üröm az örömben, hogy nem elég az Nvidia oldali támogatás, a játékok fejlesztőinek is implementálnia kell a Reflexet. Jelenleg a Fortnite, Apex Legends, Call of Duty, Destiny 2 játékokban találkozhatsz vele, illetve a Rainbow Six: Siege is pár hete kapta meg a támogatást.
Ahogy fentebb írtuk, a játékfejlesztőknek is implementálni kell a megoldást a címekbe. Ha bekapcsoljuk az Nvidia Reflexet a videóbeállításokban, akkor a megoldás arra készteti a processzorunkat, hogy ne siessen előre a képkockák renderelésének folyamatában, hanem pont a megfelelő időpontban a GPU-val szorosan együttműködve és szinkronban tegye ezt. Így jelentősen lecsökkenthetjük a késleltetést, hiszen tökéletes összhangba kerül a CPU és GPU egységünk.
Az Off és On beállításon kívül elérhető egy On+Boost opció is a játékokban. Ilyekor a gépünk végig magas órajelent tartja a videókártyánkat, akkor is, ha épp kevés munkát kellene végeznie. Bizonyos rendszereknél további ezredmásodperceket faraghatunk le, viszont nem árt azzal számolnunk, hogy a kártyánk nagyobb terhelésnek van kitéve, többet fogyaszt és jobban is melegszik.
Ahogy minden ilyen megoldásnál, itt is előnyt élveznek a minél magasabb képfrissítéssel rendelkező monitorok tulajdonosai. 60 hertzes monitor estén nem biztos, hogy feltétlenül észrevesszük a különbséget. A tapasztalatok alapján 144hz és felette viszont kifejezetten érezhető is a dolog, ha a rendszerünk is megfelelő hozzá. Érdemes kikísérletezni az On és On+Boost beállításokat, nem biztos, hogy a saját rendszereden a második a nyerő.