Rengeteg kiváló Star Wars játék készült, de csak nagyon kevésnek sikerült akkora klasszikussá válnia, mint az alábbi háromnak.

Egészen határozottan állítom, hogy nincs ember a Földön, aki pontosan meg tudná mondani, hogy összesen hány Star Wars játék létezik. Mielőtt ténylegesen belevetettem volna magam a Csillagok Háborújának videojátékos inkarnációiba, teljesen meg voltam győződve arról, hogy alapos ismereteim vannak róla, tudásom kikezdhetetlen, majd megnyitottam az első Wikipédia oldalt és a lendület hihetetlen gyorsasággal hagyott alább.

Star Wars játékok végtelen sora tárulkozott elém, nagyrészt olyanokkal, melyekről egyáltalán még csak nem is hallottam. Vegyük például a Yoda’s Stories-t; játszott ezzel valaki? Esetleg a Star Wars: Super Bombat Racinggel? Na és az Imerial Academy-t pörgette valaki iOS-en?

Oké, oké, ezek egyáltalán nem olyan játékok, amiket komolyan is gondoltak (remélem), de azért meglepett, hogy például csak mobilos játékból van több mint 30 darab, böngészőből indíthatóból is létezik vagy 10, de még a ‘Plug and Play’ típusú mütyürökből is felfedezhetünk magunknak kb. ötfélét.

Sokat nyilván nem nyomnak a latba a legjobb Star Wars játékok kiválasztásakor, mindenesetre meglepő és érdekes tények ezek.

És hát mikor, ha nem május negyedikén hozakodhatnék elő a számomra legjobbnak vélt Csillagok Háborúja videojátékokról szóló írással? „May the 4th be with you” – mondja az ősi klingon közmondás, de mielőtt még megkövezne ezért engem valamelyik űrszekértábor, gyorsan vegyük át a Star Wars videojátékok három általam legjobbnak vélt állomását!

A lista azonban szigorúan személyes és szubjektív, ezért egyáltalán nem bánnánk, ha kommentben mindenki leírná, hogy neki melyik a kedvence és miért!

Shadows of the Empire

Star Wars: Shadows of the Empire | Shadows of the empire, Star wars games, Star wars

Dash Rendar történetét nem szokás a legjobbak között emlegetni, szerintem azonban mégis ott a helye a Star Wars játékok panteonjában. A 96-os, 97-es megjelenésű akció-kaland ugyan nem volt egy hibátlan program, mégis olyat tudott mutatni a rajongóknak, amit azelőtt csak nagyon kevesen, nem is csoda, hogy az év legjobban fogyó Nintendo 64 címe is lett.

A főhős tulajdonképpen lehetne akár Han Solo is, legalábbis egészen nagy és sok hasonlóságot mutatnak, de mindenképpen világi haverok. A történetünk is pont így kezdődik: Dash éppen egy szállítmányt készül leadni a Hothon a birodalmiakkal viaskodó Hannak és barátainak, csak pont elkésett. Aztán szépen át kell magunk lövöldözni a fagyos bázison, hogy aztán pikk-pakk kinyíljon a galaxis.

Az első olyan játék volt számomra, amely el tudott szakítani a már jól ismert alakoktól, és egy teljesen új oldaláról mutatta meg a koszos és brutális, de óriási SW világot. Erőhasználat természetesen nincs, helyette viszont van minden más: űrhajós menekülés-lövöldözés, felpattanhatunk a szélsebesen száguldó ikonikus Swoopokra is. A küldetések változatosak, ahogyan a pályák is, az átvezető videók csodásan festettek, és ugyan a történet nem egy díjnyertes írás, csak úgy ontja magából a klasszikus Star Wars hangulatot.

Star Wars Episode I: Racer

 

A Racer volt talán az a Star Wars játék, amit úgy igazán, de tényleg nagyon rongyosra játszottam. Az 1999-es versenyjáték nyilván az előzménytrilógia első része miatt születhetett meg egyáltalán, nyilván a film mellé gyártott promóciós anyagként, de messze túlszárnyalt minden várakozást.

Nem mellesleg ugyanaz a LucasArts házbéli csapat készítette, akiknek a Shadows of the Empire-t is köszönhettük, sőt, annak a befejezése után kezdték el a podracer fejlesztését. A gárda nem is hazudtolta meg magát, és egy újabb kultklasszikust szállítottak a rajongóknak, mi meg nem győztük nyalogatni a tíz ujjunkat.

A koncepció egyébként abszolút adja magát: fogták a Wipeout szintén sci-fi versenyjátékot, és az alapján felhúzták a Star Warsos megfelelőjét. A taktika be is jött, ugyanis az ötletadót és annak riválisát, az F-Zerot is simán leelőzte a több mint 3 milliós eladásával, amit részben a Star Wars IP-nek, részben pedig a kiválóságának köszönhet.

Ha érdekel, hogy milyen volt ez a csodálatos száguldás, akkor bármikor lecsaphatsz rá, ugyanis a klasszikus Star Wars játékok feljavított verzióit szorgosan szállító Aspyr ezt is feltupírozta az újabb masinákra.

Star Wars Jedi Knight 2 és Jedi Academy

 

Ha valaki a legeslegjobb Star Wars játékról kérdez, és kizárólag egyet mondhatnék, akkor az százszor is a Jedi Knight valamelyike lenne. Kiváló történet, a Shadow of the Empire-höz hasonló, de annál sokkal jobban kinyíló univerzum, változatos küldetések és bitang jó akció. Máig az egyik legjobb Star Wars játékos harcrendszer, ami nem mellesleg a többjátékos módokban is remekelt.

A Jedi Knight 2 a sorozat által 95-ben megkezdett történetet vitte tovább és kvázi fejezte is be, hiszen Kyle Katarnnal ekkor találkozhattunk utoljára, mint főszereplő. Luke Skywalker barátja, a jedi akadémiát alapító mesterrel ellentétben ő azonban elvágta magát az erőtől. A sztori végére természetesen Kyle is mesterré válik, és elfoglalja méltó helyét Luke mellett az újjáépülő Jedi Rendben.

Az Academy is innen, egészen pontosan két évvel később folytatja, amikor is az egyik tanítvány, Jaden Korr bőrébe bújhatunk, akit pont Katarn képez. A történet telis-tele van fordulatokkal, döntésekkel, amely mellett lehetőségünk van fejleszteni a fénykardunkat, újabb erőtrükköket sajátíthatunk el, és még a küldetéseket is magunk választhatjuk ki. A harcrendszer teljesen megegyezik a Jedi Knight 2-vel, de minek is változtatnának azon, ami tökéletesen bevált?!

A Jedi Knight sorozat fenti két darabja a legjobb Star Wars játékok között van számon tartva, nyilván nem is véletlenül. A mai napig rendkívül szórakoztató és különleges alkotások, melyekhez fogható – Force Unleasher ide, Fallen Order oda – máig nem készült.

Neked melyik a kedvenc Star Wars játékod és miért? Írd meg nekünk kommentben!

May the 4th be with you!

https://leet.hu/?s=redragon&post_type=product

×