Egy startup bejelentette, hogy megreformálja a közlekedést, és már elő is rendelhető az első, teljesen elektromos repülő autójuk.

Az NFT Inc., egy izraeli-amerikai startup, melynek feltett szándéka megreformálni a közlekedés fogalmát most bejelentette, hogy előrendelhető lett a vállalat első, teljesen elektromos repülő autója, az Aska – ami japánul annyi tesz, mint repülő madár.

A járművet persze csak erős jóindulattal lehet csak autónak nevezni, első ránézésre legalábbis egy kétéltű hidroplán és egy kisebb helikopter szerelemgyermekének tűnik. Az Aska legérdekesebb tulajdonsága talán nem is az, hogy szárnyait és a rotorjait képes praktikusan magára hajtogatni, hanem hogy teljesen elektromossággal működik.

Meet ASKA: The Street-Legal Flying Car That Reinvents Urban Living

Méghozzá nem is akárhogyan: a jármű a levegőben akár 241 km/h sebességre is képes, míg négykeréken ennek kevesebb mint a felét tudja a 112 km/h végsebességével. A vállalat elmondása szerint a járgány egyetlen töltéssel 405 kilométert tud megtenni repülve, földi közlekedéssel – forgalomtól függően – vélhetően ennél akár többre is képes lehet. 

Az egészen futurisztikusan festő utastérbe legfeljebb négyen ülhetnek majd be a sofőrrel együtt, bár arról egyelőre nincsen hír, hogy ki, hol és milyen szabályok alapján emelkedhet vele a magasba. A műszerfal az első konceptek alapján olyan lesz, mint egy kiszabott tablet, a nagy része legalábbis érintőpanelekből áll, melyekre az ígéretek szerint különböző alkalmazásokat is le lehet majd tölteni.

ASKA flying SUV announced in Silicon Valley : FLYER

Az NFT ezzel akarja megreformálni a közlekedést

Már számos olyan vállalat van világszerte, mely repülő autókkal kísérletezik, sőt, a revelációt már a 2010-es évek eleje óta ígérik. Azóta viszont nem jött még el, melynek több oka is van, az egyik például, hogy nehezen lehet őket a jelenlegi közlekedési szabályokba, rendszerbe és infrastruktúrába beszuszakolni, főleg úgy, hogy közben meg kellene felelnie a csupán talajon közlekedni képes eszközöknek is.

Továbbá a repüléshez külön engedély is kell, amit egy kicsit nehezebb megszerezni mint a KRESZ-t, meg hát nem is mindenkinek van rá affinitása. A légi közlekedést pedig széles körben (tehát köznapi használatra) úgy gondolom lehetetlen is lenne bevezetni.

Meg hát nem is egy olcsó mulatság, egyetlen Aska modell ugyanis nem kevesebb, mint 789 ezer dollárba, vagyis 230 millió forintba kerül. Az Aska a tervek szerint 2022-ben fog először a levegőben bemutatkozni a közönségnek, ezután pedig gyártásba is kerül, hogy 2026-ban forgalomba gurulhasson-repülhessen.

Érdekesség, hogy repülő autók ötlete már nagyon régóta mozgatják a sci-fi írók és rajongók képzeletét, mellyel 1930 óta kísérleteznek is, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A legelső ilyen datált jármű az 1930-as Waterman Aerobile névre keresztelt hibrid volt, de ezután például megröptettek egy 1947-es Convair Model 118 ConvAirCar-t és egy 1973-as Ford Pinto-t is, igaz ez utóbbi szépen le is zuhant. 

 

Szerinted a jövőben repülve is autózhatunk majd?

Simán elképzelhető! Ha megvalósítható, akkor miért ne?
Lehetséges, de nem valószínű, hogy elterjed!
Túl veszélyes és körülményes, ezért biztosan nem lesz jövője!
Más, leírom kommentben…

 

https://leet.hu/?s=marvel&post_type=product

×