Így buktasd le a csalókat az Siege Replay funkciójával - Őket már elkapták
A lebukás után aztán küldhetjük is a manuális jelentést.
A lebukás után aztán küldhetjük is a manuális jelentést.
A lebukás után aztán küldhetjük is a manuális jelentést.
Hatodik évébe lépett a Rainbow Six: Siege, ám egészen márciusig kellett várnunk egy olyan funkcióra, ami több szempontból is megkönnyítheti a játékosok életét. Ez nem más, mint a Y6S1 keretein belül megérkezett béta Replay opció,
mely hibái ellenére is kiváló társunk lehet a mindennapokban, például a csalók ellen.
Sajnos a multiplayer módokat kedvelő felhasználók életét minden egyes játékban megkeserítik a csalók. Ez a Rainbow Six: Siege esetében sincs másképp. Hiába a BattlEye és a szerveroldali védelem, mindig lesznek sajnos olyan emberek, akik sikeresen kijátsszák ezeket az anti-cheat megoldásokat. Természetesen a blatant módra pörgő és 4 falon lekövető játékosokat akár már meccs közben is kiszűrhetjük, de az „okosabb” réteggel bizony komolyabban meggyűlhet a bajunk.
Eddig ezeket a játékosokat maximum megérzés alapján jelenthettük, de utólagos bizonyítékra vagy elemzésre sajnos nem volt lehetőségünk.
Egészen idáig!
Végre valahára tiszteletét tette a régóta belengetett Replay mód, melyben visszanézhetjük a legutóbbi meccseinket. Szerencsére nem csak a saját szemszögünkből, hanem a szerveren tartózkodó összes játékoséból. Így már egy fokkal biztosabban eldönthetjük, hogy valóban használt-e valamilyen segédprogramot a gyanús játékos. A Replay alapértelmezetten megjeleníti a játékosok körvonalait, így a wallhacket használók kiszűrése szinte gyerekjáték lehet.
A közösségi oldalakon máris több leleplezést töltöttek fel a felhasználók:
To me the best thing about the replay system is the ability to find cheaters. Here’s a clip of a blatant cheater in casual recorded in x2 speed.
byu/DragonArthur91 inRainbow6
Nem sokat kell gondolkodni az ítéleten.
Found 3 cheater in 2 days. Reported them all to ubisoft support team. One in Villa, two in Border
byu/Whatarr inRainbow6
Alapos videót láthatunk Whatarr jóvoltából.
Az a híres gamer szék….
Bizony, így már sokkal nehezebb elrejteniük az óvatosabb csalóknak is a dolgot, hiszen elég párszor hibázni a meccs során, máris ott a bizonyíték.
A meccsekkel ellentétben, itt sajnos nincs lehetőség már in-game reportra, ám nem jelenti azt, hogy büntetés nélkül maradhatnának ezek a játékosok. Irány a Ubisoft Support weboldalra, ahol manuálisan kell jelentenünk őket, a fenti képen látható módon. Érdemes kimentenünk a gyanús részleteket egy videóba, esetleg pár screenshot társaságában és ezeket csatolva már küldhetjük is a hibajegyet.
Hatalmas potenciál lehet a Replay rendszerben, reméljük a fejlesztők nem hanyagolják el a funkciót. A legjobb megoldás talán a CS:GO-ban már többé-kevésbé bizonyított Overwatch rendszer áthozatala lehetne. Bizonyos rang és in-game óraszám felett a játékosok egy külön menüpontban véletlenszerű replay fájlokat nézve eldönthetnék, hogy az adott játékos csalt-e vagy csak volt egy igazán jó meccse. A fejlesztők esetleg megfűszerezhetnék némi jutalomrendszerrel is a dolgot, így ösztönözve a játékosokat minél több Replay kielemzésére.
A Ubisoft azt is megerősítette, hogy a jövőben a Replay fájlok teljes mértékben a felhőben kerülnek tárolásra, nem lokálisan. Illetve Esport versenyek visszajátszásait is letölthetjük, hogy ellessünk egy-két hasznos mozdulatot a profiktól.