A lebukás után aztán küldhetjük is a manuális jelentést.

Hatodik évébe lépett a Rainbow Six: Siege, ám egészen márciusig kellett várnunk egy olyan funkcióra, ami több szempontból is megkönnyítheti a játékosok életét. Ez nem más, mint a Y6S1 keretein belül megérkezett béta Replay opció,

mely hibái ellenére is kiváló társunk lehet a mindennapokban, például a csalók ellen.

Replay

Sajnos a multiplayer módokat kedvelő felhasználók életét minden egyes játékban megkeserítik a csalók. Ez a Rainbow Six: Siege esetében sincs másképp. Hiába a BattlEye és a szerveroldali védelem, mindig lesznek sajnos olyan emberek, akik sikeresen kijátsszák ezeket az anti-cheat megoldásokat. Természetesen a blatant módra pörgő és 4 falon lekövető játékosokat akár már meccs közben is kiszűrhetjük, de az „okosabb” réteggel bizony komolyabban meggyűlhet a bajunk.

Eddig ezeket a játékosokat maximum megérzés alapján jelenthettük, de utólagos bizonyítékra vagy elemzésre sajnos nem volt lehetőségünk.

Egészen idáig!

Végre valahára tiszteletét tette a régóta belengetett Replay mód, melyben visszanézhetjük a legutóbbi meccseinket. Szerencsére nem csak a saját szemszögünkből, hanem a szerveren tartózkodó összes játékoséból. Így már egy fokkal biztosabban eldönthetjük, hogy valóban használt-e valamilyen segédprogramot a gyanús játékos. A Replay alapértelmezetten megjeleníti a játékosok körvonalait, így a wallhacket használók kiszűrése szinte gyerekjáték lehet.

A közösségi oldalakon máris több leleplezést töltöttek fel a felhasználók:

To me the best thing about the replay system is the ability to find cheaters. Here’s a clip of a blatant cheater in casual recorded in x2 speed.
byu/DragonArthur91 inRainbow6

Nem sokat kell gondolkodni az ítéleten.

Found 3 cheater in 2 days. Reported them all to ubisoft support team. One in Villa, two in Border
byu/Whatarr inRainbow6

 

Alapos videót láthatunk Whatarr jóvoltából. 

He has a very good gaming chair
byu/rafesa inRainbow6

 

Az a híres gamer szék….

Bizony, így már sokkal nehezebb elrejteniük az óvatosabb csalóknak is a dolgot, hiszen elég párszor hibázni a meccs során, máris ott a bizonyíték.

Mit tehetünk ilyenkor?

Indulhat a manuális report

A meccsekkel ellentétben, itt sajnos nincs lehetőség már in-game reportra, ám nem jelenti azt, hogy büntetés nélkül maradhatnának ezek a játékosok. Irány a Ubisoft Support weboldalra, ahol manuálisan kell jelentenünk őket, a fenti képen látható módon. Érdemes kimentenünk a gyanús részleteket egy videóba, esetleg pár screenshot társaságában és ezeket csatolva már küldhetjük is a hibajegyet.

Hogyan tovább?

Az Overwatch végi eldöntendő kérdések

Hatalmas potenciál lehet a Replay rendszerben, reméljük a fejlesztők nem hanyagolják el a funkciót. A legjobb megoldás talán a CS:GO-ban már többé-kevésbé bizonyított Overwatch rendszer áthozatala lehetne. Bizonyos rang és in-game óraszám felett a játékosok egy külön menüpontban véletlenszerű replay fájlokat nézve eldönthetnék, hogy az adott játékos csalt-e vagy csak volt egy igazán jó meccse. A fejlesztők esetleg megfűszerezhetnék némi jutalomrendszerrel is a dolgot, így ösztönözve a játékosokat minél több Replay kielemzésére.

A Ubisoft azt is megerősítette, hogy a jövőben a Replay fájlok teljes mértékben a felhőben kerülnek tárolásra, nem lokálisan. Illetve Esport versenyek visszajátszásait is letölthetjük, hogy ellessünk egy-két hasznos mozdulatot a profiktól.

Ti használjátok a Replay funkciót?https://leet.hu/?s=%22white+shark%22+%22eshark%22&post_type=product

×