Mi az a DLSS és miért lesz több FPS-ed a Warzone közben?
Az Nvidia DLSS technológiája az RTX szériával debütált és azóta is egy igen fontos funkciónak minősül.
Az Nvidia DLSS technológiája az RTX szériával debütált és azóta is egy igen fontos funkciónak minősül.
Az Nvidia DLSS technológiája az RTX szériával debütált és azóta is egy igen fontos funkciónak minősül.
Szóval mit is jelent ez a DLSS ? Deep Learning Super Sampling. Nem sokat segített, ugye? Megpróbálok segíteni: a lényege ennek az, hogy
a GPU a monitorunknál alacsonyabb felbontáson rendereli a képeket, majd ezt vissza skálázza megfelelő méretűre.
Ezt a műveletet egy neurális hálót használva mondhatni megtippeli, hogy hova milyen pixelt kell rakni. Ezt a neurális hálót pedig az Nvidia központjában szuperszámítógépek segítségével tanítják úgy, hogy azt nagy felbontású, 16K-s képekkel etetik és ezek alapján tanulja, hogy hozhat létre új pixeleket.
A DLSS első körben csak pár játékban működött, úgy, hogy a neurális hálót az adott játékon keresztül kellett tanítania az Nvidiának, az információt pedig aztán különböző frissítések formájában juttatták el a felhasználóknak.
Mivel ez a művelet „betanult” így nem kell annyit számítania a GPU-nak több frame-hez vezetve, e-mellett nem csak az FPS lesz több hanem a kép is tisztább lesz.
Ha Nvidia RTX videokártyád van, akkor például a Call of Duty esetében a hamarosan érkező 3. szezon frissítése után a beállításokban kell keresnünk a dolgot. Mivel ahogy korábban írtuk, ez még csak kiszivárgás szinten van, nem tudni hogy pontosan hol találjuk, de ezt is megírjuk majd nektek.
Mindenképp. Ha a játék és a videokártyád engedi, azt tanácsoljuk, hogy igen. Nem csak a látvány szebb, de ahogy már említettük, az FPS is több.
Gyakorlatilag semmi. Ebből a funkcióból csak nyerhetünk. Nagyon ritka esetekben előfordul, hogy mégsem lesz olyan szép a kép, de sebaj, ebben az esetben bármikor kikapcsolhatjuk.