Az Nvidia DLSS technológiája az RTX szériával debütált és azóta is egy igen fontos funkciónak minősül.

Szóval mit is jelent ez a DLSS ? Deep Learning Super Sampling. Nem sokat segített, ugye? Megpróbálok segíteni: a lényege ennek az, hogy

a GPU a monitorunknál alacsonyabb felbontáson rendereli a képeket, majd ezt vissza skálázza megfelelő méretűre.

Ezt a műveletet egy neurális hálót használva mondhatni megtippeli, hogy hova milyen pixelt kell rakni. Ezt a neurális hálót pedig az Nvidia központjában szuperszámítógépek segítségével tanítják úgy, hogy azt nagy felbontású, 16K-s képekkel etetik és ezek alapján tanulja, hogy hozhat létre új pixeleket.

A DLSS első körben csak pár játékban működött, úgy, hogy a neurális hálót az adott játékon keresztül kellett tanítania az Nvidiának, az információt pedig aztán különböző frissítések formájában juttatták el a felhasználóknak.

Hogy ezt a különbséget szemléltessük, hoztunk is egy képet:

De ez miért is segít annak a bizonyos FPS-nek?

Mivel ez a művelet „betanult” így nem kell annyit számítania a GPU-nak több frame-hez vezetve, e-mellett nem csak az FPS lesz több hanem a kép is tisztább lesz.

Kell nekem bármit is tennem?

Ha Nvidia RTX videokártyád van, akkor például a Call of Duty esetében a hamarosan érkező 3. szezon frissítése után a beállításokban kell keresnünk a dolgot. Mivel ahogy korábban írtuk, ez még csak kiszivárgás szinten van, nem tudni hogy pontosan hol találjuk, de ezt is megírjuk majd nektek.

Érdemes használnom?

Mindenképp. Ha a játék és a videokártyád engedi, azt tanácsoljuk, hogy igen. Nem csak a látvány szebb, de ahogy már említettük, az FPS is több.

Van ennek hátránya?

Gyakorlatilag semmi. Ebből a funkcióból csak nyerhetünk. Nagyon ritka esetekben előfordul, hogy mégsem lesz olyan szép a kép, de sebaj, ebben az esetben bármikor kikapcsolhatjuk.

https://leet.hu/?s=%22white+shark%22+%22eshark%22&post_type=product

×