Egy tavaly év végén készült felmérés azt vizsgálta, hogy a világjárvány közepette hogyan alakult a gamerek mentális egészsége.

Egy globális, mentális egészségre fókuszáló felmérés nemrég megállapította, hogy az Egyesült Királyban élő gamerek több mint fele úgy érzi: a videojátékoknak a pandémia alatt igen pozitív hatása volt: kapcsolatokat tartanak fenn velük és biztonságban érzik magukat. Való igaz, hogy mióta a világjárvány kitört, és a korlátozások miatt egyre többen vannak otthon, egyre többen fordulnak a videojátékokhoz. Ez pedig valamilyen módon hatással van az emberek mentális egészségére.

Nemrég a gamerek mentális egészségét vizsgálták a karantén alatt.

A MY.GAMES, az IGDA, valamint a Fair Play Alliance közös kutatása több mint 21 000 (14 éves és annál idősebb) gamer válaszát használta fel az Egyesült Államokból, az Európából és a FÁK-országokból. A tanulmány eredményei alapján az Egyesült Királyságban élő gamerek ismerik fel a legjobban a mentális problémákat. Ezenkívül az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban körülbelül háromból egy gamer küzdött szorongással és más típusú stresszel tavaly.

Az Egyesült Államokban a válaszadók körülbelül 42 százaléka számolt be arról, hogy többször is segítséget kért, míg 63% csak végszükség esetén. Az Egyesült Államokban az egészségügyi költségek miatt haboznak az emberek segítséget kérni, ha problémájuk van. Sokan igényelnek egyébként online segítséget.

Érdekes módon, bár az Egyesült Királyságban olcsóbbak a költségek, a számok hasonlóak az Egyesült Államokéhoz. Az Egyesült Királyságban a játékosok mintegy 38%-ka keresett fel pszichológust az elmúlt évben. Az Egyesült Királyság gamereinek csupán 8-12%-ka említette a költségeket.

De jöjjön a játékok hatása

Az online játékélményekkel kapcsolatos kérdésre a válaszadók mintegy 25%-ka mondta, hogy többet beszél online játékosokkal, mint a karantén előtt. Ezeknek az embereknek körülbelül 38%-ka jelentette ki, hogy több időt töltött másokkal videojátékokban, mint bármikor. Mégis sokan beszélnek internetes zaklatásról, ami szerepet játszik a szórakozás elrontásában. A résztvevők több mint fele tapasztalt online zaklatást, 52 százalékuk túlzottan sértő magatartással találkozott. Tízből egy játékos számolt be arról, hogy az ilyen típusú interakciók negatív hatással voltak a mentális egészségére.

Összességében úgy tűnik, hogy a toxikus viselkedése továbbra is elterjedt a közösségben. Mindazonáltal, az online játékok a pandémia alatt hatékonynak bizonyultak a kapcsolattartásban. Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is a játékosok több mint 60 százaléka mondta, hogy a játékokkal erős kapcsolatokat épített.

Szerencsére az is látszik, hogy a játékosok többsége jól ismeri a mentális problémákat és ha kell, nem fél segítséget kérni. Most a pandémia idején egyébként egyre fontosabbá válik beszélni a mentális egészségről.

Szerinted mit hozott ki belőled a játék a korlátozások bevezetése óta?

×