Egy videós jóvoltából most megnézhetjük, hogy hogyan nézett volna ki a 12 éve elkaszált GoldenEye remasterelt kiadása, amin az eredeti gárda dolgozott.

Az első Halo 2001-es megjelenése előtt a legendaszámba menő GoldenEye 007 jelentette a konzolos FPS műfajának alfáját és ómegáját. A Nintendo 64-re megjelent James Bond moziadaptáció alapjaiban határozta meg akkoriban a műfajt, ami a Doom és a Quake, tehát úgy az ID munkásságának árnyékában egészen parádés teljesítmény, ami az elismerésen túl BAFTA díjat is jelentett a 2002-ben Microsoft által felvásárolt Rare számára.

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a Goldeneye pedig kultstátuszba került, nem is csodálkozhatunk nagyon, hogy a 2000-es évek derekán a redmondiak szívesen felültek volna a nosztalgiavonatra, akik meg is kezdték a 007-es ügynök kalandjának remasterelését.

A fejlesztést végül 2008-ban jogi problémák miatt leállították.

Pedig a Rare elég jól haladt a projekttel, sőt, egy szinte hiánytalanul játszható verzióval is rendelkeztek, amiből 2016-ban ugyan már láthattunk egy rövid részletet, most azonban majdnem a teljes anyagot – kampányostól multiplayerestől – 4K 60FPS-ben megtekinthetjük.

Az eset érdekessége talán az lehet, hogy ez a remastered kiadás ugyan nem valósulhatott meg, 2010-ben viszont Pierce Brosnan-t váltva már Daniel Craig fizimiskájával és az Activision gondozásában csak megjelent egy GoldenEye remake. Az MGM és a Nintendo jogi útvesztőjében csupán megtippelni lehet, hogy mégis milyen okai lehettek a kaszának.

×