Sajnos engem is elért az, amit már nagyon sok FIFA játékos megtapasztalt. Ellopták a zsetonjaim. De hogyan tovább? Az én történetem az EA Helppel.

Mint minden FIFA rajongó, én is nagy lelkesedéssel vártam már az őszt, hogy az új játéknak nekikezdhessek. Már a WebApp első napján aktívan vártam, hogy megnyissa a kapuit a FIFA 21 és elkezdhessem halmozni a zsetonjaimat. Szépen el is kezdett gyarapodni a tárcám, de egyik nap furcsa dologra keltem fel.

Ellopták az összes kártyám és coinom.

Már a megjelenés első napján az aktív trader közösség része voltam. Csináltam a befektetéseket, halmoztam a zsetonokat. Mellette aktívan játszottam is, így mindig volt egy-két csomag, ami esett WL-ből és Division Rivalsból. A célom az volt, hogy minél több játékost kipróbáljak, hiszen így tudok nektek korrekt értékeléseket adni az adott lapokról. November elejére már egy durván 3 milliós csapatot sikerült szereznem, emellett pedig aktívan forogtak a befektetések. Egyik pillanatról a másikra azonban semmim se maradt. Az összes zsetonom ellopták és minden tradelhető játékosom eltűnt. A csapatban egy Untrade Rashford, RB Podence, Bruno Fernandes és Alexander-Arnold feszített, plusz az összes addigi objective lap. Nem tehettem mást, felkerestem az EA Helpet.

Kapcsolatfelvétel

Az EA Help oldalán elég egyértelmű volt, hogy hol kell kezdenem. A játékot kiválasztva, a Manage my account fülön keresztül jutottam el a Hacked account opcióhoz. Itt angolul megfogalmazva leírtam a bajom. A közel 3 milliós csapatom eltűnt, mellette minden spórolt zsetonom és befektetésem. A csapatomról képet is küldtem nekik.

Először chaten keresztül sikerült beszélnem velük, ahol a support biztonságossá tette a felhasználóm. Mivel be volt kapcsolva a kétlépcsős azonosítás, ezért nem tudom, hogy ez hogyan is történhetett, mindenesetre volt egy holland IP cím, ami ismeretlen volt. Valószínűleg a hacker bejelentkezésének nyoma. A fiókot biztonságossá tettük, majd megkérdezte, kik hiányoznak. Elkezdtem sorolni neki a játékosokat, mire két választ kaptam. Vagy ilyen játékost nem is látott, vagy Untrade volt. Mind a kettő kacsa volt, hiszen az összes untrade játékosom megmaradt, emellett ha nem is léteztek volna, hogy csinálhattam volna róluk képet.

Nem voltam egyáltalán nyugodt, főleg hogy olyan információkat mondott a kedves kolléga, aminél többször elkerekedett a szemem. Szerencsére a tradek miatt vezetem a vásárlásokat, így egy közeli időpontban meg tudtam mondani, hogy kit vásároltam, és mikor adtam el. Mai napig emlékszem, hogy egy Mertenst flippeltem Hunter Chemyvel utoljára. Mondta az ügyfélszolgálatos, hogy mindenben igyekeznek segíteni, és e-mailen keresztül folytatjuk a beszélgetést. Nem sokkal azután kaptam is egy e-mailt, ahol kérték, adjam meg a bejelentkezéshez szükséges adataim, mint a PSN, valamint az e-mail cím. Ezenfelül írjam le, hogy nagyjából milyen játékosokról beszélünk. Szépen listába szedve összegeztem nekik, hogy ki és milyen chemy stílussal tűnt el. Az e-mailt elküldtem, választ viszont nem kaptam.

EA e-mail, amiben az elvesztett játékosokról tudok nyilatkozni.

Várakozás

Ezután egy nagyjából másfél-két hetes szünetet tartottam, mert semmi kedvem nem volt a FIFA-hoz, miután ellopták az összes lapom. Válasz továbbra sem érkezett, és amikor ellenőriztem a státuszát az ügyemnek, vagy az In progress, vagy a waiting for player státuszt láttam. A waiting for player esetében vagy valamelyik e-mailre nem kaptak választ, vagy ők küldtek utoljára e-mailt. Én biztosabbnak láttam, ha in progress státuszban van, mert akkor látom, hogy foglalkoznak vele. A saját ügyeknél semmiképp ne nyomjatok a Resume Case gombra, mert abban az esetben kiveszi a sorból a panaszotok, és újra várólistára kerültök. Ha a saját ügyetekkel kapcsolatosan akartok érdeklődni, nyissatok egy újat, vagy e-mailen keresztül érdeklődjetek. Igen, ezt is megtapasztaltam és csak miután live chaten próbáltam elérni őket, közölték, hogy nem szabad a resume case opcióra menni.

Közeledett a karácsony. Újra aktívan tradeltem és félig már letettem arról, hogy a megszerzett játékosaimat viszont látom. Nem érdekelt már, hogy ellopták a zsetonjaim és a viszonylag gyengébb csapatommal próbálom nyomni a WL és Division Rivals meccseket. Persze nehéz dolgom volt, de hát ebből éltünk. Eltelt az újév, és jött az első munkahét. Kíváncsiságból rájuk írtam egy e-mailt, hogy mi a helyzet, sikerült-e valamit kideríteni. Választ nem kaptam aznap, de másnap érkezett egy e-mail. A fiókomat felülvizsgálták, és mivel önhibámon kívül történt az eset, ezért a játékosok értékét egy közelítő összegben meghatározták, melyet visszatöltöttek a fiókomra. Rögtön be is léptem az UT-be és ott virított a meghatározott összeg az addig újra összetradelt mennyiség mellett. Először el se hittem, hogy visszakaptam a pénzem, de megtörtént.

Verdikt

A cikket azért is írtam meg, mert bárkivel előfordulhat az eset, és a 2FA ellenére is feltörhetik a fiókod. A saját tapasztalataimon keresztül próbáltam most nektek összegezni, hogy hogy is sikerült visszaszerezni a zsetonjaimat. Ha már kiadtam pénzt a játékra, és aktívan játszottam is vele, akkor a befektetett óráim száma ne vesszen kárba. Ha veled is megtörtént, ne habozz!

Keresd fel az EA Helpet és kérj segítséget. Minél több bizonyítékod van a csapatról, annál jobb, hiszen azzal is tudod bizonyítani valamilyen szinten, hogy tényleg volt annyi zsetonod és játékosod. Az ügy rögzítése után semmiképp se nyomj a Resume Case opcióra, mert a felülvizsgálat alatt lévő fájlodat csak kiveszed a várólistáról, és a végére teszed. Ha lehet, mindig e-mail útján próbáld elérni őket, vagy live chaten egy új ügyön keresztül.

Remélem hasznos volt a cikk, és ha így jártok, akkor nektek is sikerül majd visszaszerezni az ellopott kártyáitokat.

 

https://www.facebook.com/groups/323785864438538

×