Egykori Valve fejlesztő szerint ezért nem halad a CS:GO Source 2 projekt
Egy korábbi Valve fejlesztő rávilágít néhány fontos problémára, melyek akadályozták a Source 2 megjelenését. Vajon ezért nem jelent meg eddig?
Egy korábbi Valve fejlesztő rávilágít néhány fontos problémára, melyek akadályozták a Source 2 megjelenését. Vajon ezért nem jelent meg eddig?
Egy korábbi Valve fejlesztő rávilágít néhány fontos problémára, melyek akadályozták a Source 2 megjelenését. Vajon ezért nem jelent meg eddig?
Az elmúlt évek során a CS:GO közösség igen sokszor hallhatott a Source 2 motorfrissítésről. A hazai gamer közösség talán a legtöbbször TAMÁS cikkeiből értesült arról, hogy milyen közel lehet a várva várt motorváltás, amire rengeteg utalást kaptunk szivárgásokból. Sajnos azonban úgy tűnik, egyik jel sem bizonyult igaznak.
Most egy volt Valve fejlesztő mesélt a projekt alapvető problémáiról.
Mivel a Source 2 megjelenések dátuma még mindig bizonytalan, a CS:GO egykori fejlesztője, Richard Geldreich a Twitteren arról írt, milyen problémákkal nézett szembe régen a fejlesztés. A munka során ugyanis rengeteg problémával néztek szembe az alkalmazottak.
One of the key issues with Source 2 (ten years ago): They needed new hires (with fresh perspectives) to push the engine forward. However, the new hires didn’t understand how the company actually worked. The bonus incentive warped everything, but nobody told you this.
— Richard Geldreich (@richgel999) January 1, 2021
„A Source 2-val kapcsolatban az egyik legfontosabb probléma (tíz évvel ezelőtt) az volt, hogy új alkalmazottakra volt szükség, hogy a motor fejlesztése haladjon. Az új alkalmazottak azonban nem értették, hogy a cég valójában hogyan működik. A bónusz ösztönzés mindenre rátelepedett és senki nem szólt nekik” – mondta.
„A régi motorosok, a fejlesztők, akik még a Source 1-et építették, pontosan tudták, hogy hogyan működik a vállalat, hogyan lehet nagy bónuszokat kapni fizetéskor, és hogyan lehet embereket kirúgni. Az újonnan érkezők ebbe a környezetbe kerültek, ami a legtöbbek számára értelmetlen volt. Bárkit, akit túl jó / képzett / tapasztalt, a régi alkalmazottak kiszorították és elnyomták a bónuszverseny miatt. Szinte lehetetlen volt túlélni.”
„Amikor oda kerültem, a Source 2-n kezdtem dolgozni. Olyan volt, mintha egy cápa mellé dobtak volna, miközben az egész testem vérrel lett volna bekenve. Csak azért éltem túl, mert a Portal 2-n dolgoztam (ami szintén Source 2), olyan renderelési hibákat javítottam rajta, amelyeket senki más nem tudott.
Végezetül így fogalmazott: „Azt hiszem, a régi fejlesztők valóban élvezték a pszichológiai kínzást. Nagyon rossz volt. Teljesen toxikus.”
A Geldreich által említett fejlesztőcsapat körülbelül egy évtizedes, így nagyon valószínű, hogy a fent említett csapat átalakulhatott az évek során. Ez azonban mégis komoly aggodalomra adhat okot.
Vajon lesz még valaha Souce 2? Tamás?!