Egy felmérés szerint sok gamer szeretne pénzt keresni abból, hogy játékon belüli tárgyakat ad el az interneten. A gaming kereskedelem világát éljünk?

A Vorhaus Advisors nemrég úgy gondolta, hogy kifejezetten a videojátékok virtuális termékeivel kapcsolatban készít egy felmérést, mely végül egy igen érdekes eredménnyel zárult. Összesen 2268 játékost kérdeztek meg, majd kiderült:

a legtöbb gamer szívesen vásárolna játékon belüli, virtuális termékeket, ha azoknak valós értéke lenne, amivel pénzt is tudnak keresni.

A tanulmány szerint a játékosok 63 százaléka költene több pénzt a játékokon belül tárgyakra, ha annak lenne egy valós pénzértéke. Ráadásul 64 százalék mondta, hogy akkor többet is játszana az adott játékkal.

A játékon belüli tartalmak eladása sok free-to-play játék számára az elsődleges bevételi forrás. Az ilyen tárgyak lehetnek kozmetikai elemek, vagy játékon belüli pénznem, vagy valamilyen egyéb tartalom. A megkérdezettek 32 százaléka foglalkozik az ilyen virtuális javak önkényes árképzésével, 6 százalékuk tisztességtelen előny miatt veszi őket, 4 százalék pedig egyszerűen vásárlásfüggő.

A Vorhaus Advisors szerint a virtuális termékek „virtuális eszközökké” történő átalakítása több jövedelmet jelentene a fejlesztők számára, hiszen nyitott piac indulna a virtuális eszközök vásárlásához, eladásához és kereskedelméhez. Erre jó példa a CS:GO virtuális piaca, ahol skinek cseréltek gazdát elképesztő árakon, vagy a Steam Marketplace.

A tanulmány megállapította, hogy a megkérdezett emberek 40 százaléka a blokkláncot használó peer-to-peer virtuális áruk kereskedelme iránt érdeklődik leginkább, és sokan élveznék ennek használatát. A blokklánc technológia lehetővé tenné olyan egyedi eszközök létrehozását, amelyek teljes mértékben a játékosok tulajdonában lennének, és szabadon eladhatnák azokat vagy kereskedhetnének velük egy digitális piacon.

„Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy még csak a felszínt kapargatjuk azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok hogyan kereshetnek pénzt a játékaikkal. A fogyasztók már vágynak olyan blokklánc-alapú funkciókra, mint például a virtuális áruk tulajdonjoga, hogy bevételt szerezzenek a játékokkal” –  mondta Mike Vorhaus, a Vorhaus Advisors vezérigazgatója.

Persze a digitális eszközök tulajdonjoga akár szerencsejátékra is ösztönözhetne. Az Electronic Arts kiadót korábban azzal vádolták, hogy lootboxokkal ösztönözte felhasználóit a szerencsejátékra. Közben az olyan játékok, mint a FIFA vagy Madden mind kínál olyan játékmódokat, ahol kereskedni lehet a játékoskártyákkal. Ezek valódi pénzért vehetők meg és a játékon belüli piacon értékesíthetők virtuális pénzért. Ez azt eredményezte, hogy az EA-t hatalmas pénzbüntetéssel sújtották Európában a lootboxok miatt.

Egy korábbi felmérés megállapította, hogy nagyon sokan úgy gondolják: a lootbox a szerencsejáték egyik formája. A szülők nagy része pedig megpróbálja megakadályozni a fiatalokat abban, hogy játékon belül vegyenek valamit. A Vorhaus Advisors felmérésén 18 éven felüliek vettek részt.

Szerinted is jó lenne, ha lehetne egy kis pénzt keresni a játékon belül vett holmikkal? Te is szeretnél így pénzt keresni?

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×