A Fortnite Battle Royale legújabb szezonja a tökéletességig húzta a kollaborációk és a játék kapcsolatát. Ám ettől még nem lett élvezhetőbb hosszútávon.

Nehezen indult a Fortnite második felvonásának negyedik szezonja. A bejelentés előtt éppen elkezdett kialakulni egy tábor azokból a játékosokból, akik úgy gondolták, hogy az Epic Games túl nagy hangsúlyt fektet a különféle kollaborációkba. A játéknak már három éve fodrozódik egy története, amit minden egyes szezon tovább és tovább sző, na meg bonyolít. A második szezon végét lezáró esemény le is dobta az atomot, kiszakadtunk az általunk ismert dimenzióból és egyesszám első személyben láthattuk egy rövid ideig azt, ami körülöttünk történik. Egy irodaházban ébredtünk, ahol összefutottunk Jonesy-val, a játék egyik legismertebb Default karakterével.

Valószínűleg ennek okán alakult ki egy kritikus réteg, ugyanis ez akkora löket volt, hogy a játékosok elkezdték szomjazni a válaszokat az így kialakult kérdésekre. Természetesen válasz nem, Aquaman és Amerika Kapitány viszont érkezett a következő, harmadik szezonban. Ez volt az utolsó csepp, jött a kiadó kérlelése, hogy bizony foglalkozhatnának inkább a Fortnite eredeti sztorijával és el lehetne engedni a pénztermelő kollaborációs elemeket.

A válasz felért egy fricskának, ugyanis az Epic Games bejelentette, hogy a negyedik szezon teljes egésze Marvel tematikát kap.

A felvezető csalóka, ugyanis ezzel nem volt semmi gond. Az Epic ugyanis szerves részévé tette a Marvel karaktereket és helyszíneket, így azok már nem lógtak ki a játékból. A világ bajba került, ugyanis Galactus úgy döntött, felfalja a Fortnite univerzumot. Ezért is vannak most a híres Battle Royale karakterei között képregényekből ismert szuperhősök, mert segítenek megfékezni a galaktikus entitást.

Ebből természetesen a játékosok is kivehetik a részüket, a Battle Pass telis tele van Marvel tartalmakkal, a küldetések során pedig betekintést nyerhetnek a történetbe. Heti rendszerességgel történik valami a szigeten, ami előrevetíti Galactus érkezését, vagyis a történet szempontjából és annak vezetése miatt nem nagyon érheti kritika a céget.

Cserébe ott van a véget nem érő grind, ami szépen lassan kiégeti a közösséget

Mindig a „Vietnam Flashback” mém jut az eszembe, amikor a jelenlegi helyzetről írok. A játékosok visszajelzései alapján hosszútávon nem szórakoztató a játék jutalomrendszere, ugyanis azt komoly grindhoz köti az Epic. Pontosan ugyan abba a hibába esett a kiadó, mint anno Golden Peely esetében. Ha nem törik le a karunk a folyamatos játéktól, esélytelen, hogy minden lehetséges tartalmat kisajtoljunk a Battle Pass-ből.

A 100 Tier még csak-csak emészthető, elvégre erről szól a Battle Pass. Viszont a speciális stílusokat további 100-120 szint farmolása után szerezhetjük csak meg, ami már szabályosan szembe megy a „szórakoztató” szó jelentésével.

Alapvetően a videojátékok elsődleges célja a szórakoztatás. Viszont ha csak azért ülünk le egy játék elé, mert „muszáj”, akkor ott már gondok vannak. Itt nem arról van szó, hogy nem vagyunk elég ügyesek ahhoz, hogy megszerezzük, hanem arról, hogy időhöz van minden kötve. Ha ne adj isten valami mást is szeretnénk játszani a Fortnite mellett, akkor akár le is mondhatunk a Foil Vasember stílusunkról, ugyanis közel esélytelen, hogy a gyűjteményünkben landoljon. Aztán a kiadó kiborul, hogy sokan Bot szerverekkel próbálják manipulálni és megkönnyíteni a grindot.

A fejlődési rendszer tehát szezonok óta nem tudott javulni, ezen pedig az sem tud segíteni, hogy az Epic azt ígérte, még további Marvel témájú meglepetések várnak ránk a szezon végéig. Ez mind szép és jó, ám ettől még a következő szezonban is el kell adjuk a lelkünket a játéknak, ami hosszútávon nem fenntartható.

https://www.facebook.com/groups/fortnitehunkozosseg/

×