A következő generációs konzolok nem csak jóval jobb minőségű játékot hozhatnak, de ezzel együtt a játékok mérete is megnőhet. Emiatt már aggódnak a fejlesztők.

A konzolok jelen generációjának esetében is tapasztalható, hogy milyen mértékben növekszik a játékok fájlmérete. Ott van például a Naughty Dog, mely arról ismert, hogy mindig magas minőségű és részletes környezetet készít a játékokhoz.

A stúdió első, kifejezetten PS4-re készülő játéka, az Uncharted 4: A Thief’s End összesen 55 gigát foglalt a merevlemezen. A legutóbbi játékuk, a The Last of Us 2 pedig már 100 gigát. Utóbbi játék mérete olyan nagy lett, hogy dobozosan két Blu-ray lemezre fért el.

A jövőben úgy tűnik, exponenciális nőni fog a játékok mérete, ami miatt fejlesztők már most aggodalmukat fejezik ki.

Kép forrása: Youtube

Ha hatalmas méretekről beszélünk, talán a Modern Warfare jut elsőre eszünkbe, hiszen a játék már több mint 200 gigát foglal a merevlemezen. A játékosok többségének 500 gigás merevlemezzel bíró konzolja van, ami megnehezíti más játékok telepítését. A játék a kapacitás majdnem felét foglalja el.

A probléma a jövőben tovább nőhet.

Ryan Shah, a Kiatus and Friends nevű interaktív élménystúdió vezérigazgatója és vezető programozója a közelmúltban a WCCFTech-nek adott interjút az Unreal Engine 5-ről és a közelmúltban készített, a PS5-re tech-demóról.

Abszolút fantasztikus az Unreal Engine 5, volt hogy leesett az állam … Azonban a játék fájlmérete mindazonáltal növekedni fog, amely egyedülálló kihívásokkal jár” – mondta.

 

Shah persze pontosan elmagyarázta azt is, hogy milyen technológiai újdonságokat tesz lehetővé az új Unreal Engine és a konzolok hardvere, ám ez sajnos több esetben jár azzal, hogy fájlok méretnövekedése folyamatosan nőni fog.

Ez különösen azért aggasztó, mert az Unreal Engine a legelterjedtebb játékmotor. Mivel hihetetlenül sokoldalú és képes kezelni a nyílt világú játékokat, ezért a fejlesztők rengeteg lehetőséget kapnak a kiteljesedésre. Ez pedig hatással lesz a merevlemezünkre is.

Ez azt jelenti, hogy a jövőben egy 1 TB-os konzol közel felét is elfoglalhatja egyetlen cím. Csak abban reménykedhetünk, hogy a fájlok méretének növekedésével a merevlemezek mérete is nőni fog, vagy olyan tömörítési eljárás jön létre, ami segít kicsit enyhíteni ezt. Arról nem is beszélve, hogy mennyi idő lesz egy-egy esetben letölteni a játékokat. Különösen igaz ez a jövőbeli digitális konzolkiadásokra.

Minden kiderül, amikor végre megjelennek az új generációs konzolok. Reméljük, hogy nem kell választanunk a méret és a minőség között.

Szerinted mennyivel lesznek nagyobbak a játékok PS5-ön és Xbox Series X-en?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×