A GVH hatalmas bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére.

A Gazdasági Versenyhivatal az Alza 2018. január és 2019. február között hirdetett Black Friday akciók reklámkampányait vizsgálta, ezen időszak alatt ugyanis a webáruház 6 alkalommal hirdetett „Black Friday” akciót.

A webáruház jelenlegi kínálata

A cég által hirdetett 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak.

A megtévesztő reklámokért a GVH 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

A közlemény szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is.

További ügyek

Mindeközben a GVH egy másik ügyben is versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy vélték, hogy a vállalkozások agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, amellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH akkori közleménye szerint az Alza 2015 szeptembere óta olyan tájékoztatásokat tesz közzé az oldalán árult termékeknél, amelyek alkalmasak arra, hogy a fogyasztó döntését sürgessék az adott termék megvásárlására. Ezek között említette a versenyhivatal például a „jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt” és az „utolsó X darab ezen az áron” típusú állításokat.

Forrás: MTI, Index
Borítókép: Alza.hu

×