Egy évvel a második rész felfrissítése után megjelent a Resident Evil 3 Remake is. Visszatérünk Jill Valentine bőrébe, aki ezúttal ismét bajba keveredik.

A Capcom maradandót alkotott a Resident Evil 2 felfrissítésével. A Remake alcímmel megjelent epizódok hatalmas sikernek örvendenek, mind a rajongók, mind pedig az új játékosok körében. A kiadó ráérzett, hogyan kell a 90-es évek kultikus epizódjait a mai strandardokhoz alakítani. Megtartva az ikonikus elemeket, s mégis mindeközben létrehozva egy új élményt.A hangokat is kiválóan kezelték, emlékszem fejhallgatóval játszottam végig a második remake-et és még engem, tapasztalt horrorjátékost is sikerült meglepni néha. A RE Engine fantasztikusan működött, boldogok voltunk.

Ezt látva a Capcom is megérezte a pénz szagát, relatíve gyorsan – egy év – be is futott a harmadik felturbózott epizód, a Resident Evil 3 Remake. Ez az utolsó olyan játék, amit még az eredeti fanok is szívesen játszottak anno, később ugyanis drasztikusan megváltozott a játék stílusa. Sokan legendásnak tartják még a negyedik részt is, ám kétségtelen, nehezen lehetne közös nevező alá vonni az “eredeti trilógiát” és a negyedik-ötödik-hatodik részt.

 

A történet szerint újból Jill Valentine kerül reflektorfénybe, viszont kedvenc hősnőnknek ismét sikerült a lehető legkellemetlenebb helyzetbe csöppennie. A Spencer-kúria után most Racoon City-ben törnek az életére a zombik, ő pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy életben maradjon. AZ elbeszélés módja meglehetősen érdekes, ugyanis a Resident Evil 3 fele a második rész előtt játszódik, második fele pedig Leon és Claire menekülése után. A sztori maradjunk annyiban, hogy összességében klisés, az eredetileg csak túlélésért küzdő Jill belekveredik egy kellemetlen Umbrella ügyletbe, amit végül lelkiismeretesen meg is akar akadályozni. Ebben egy zsoldos, Carlos Oliveira is segíti, akit egyébként párszor még irányíthatunk is a játék során.

A történetről véleményem szerint bőven elég ennyi, a rajongók úgyis kívülről fújják már a cselekményt, akik pedig csak most ismerkednek a szériával, ennyitől még biztosan 100%-ig ki fogják tudni élvezni a kampányt. Szóval beszéljünk kicsit a játékmenetről és arról, hogy miben újított hatalmasat a Capcom a második részhez viszonyítva.

Az Open World RE csodái

Ezúttal meghúzták a fejlesztők a váratlant és az erősen lineáris játékmenetbe open world elemeket csempésztek. Racoon City-t – még ha nem is Red Dead Redemption szinten – némiképp szabadon bejárhatjuk, ezzel egyértelműen nagyot javulva az elődhöz képest. Még egyszer hangsúlyozom, nem szabad hatalmas, bejárható terekre gondolni, de vannak olyan szűk utcácskák, amik az eredeti alkotásban nem voltak bejárhatók, most viszont felderíthetjük. Még a Resident Evil 2 Remake is szorosan tartotta magát az eredetihez, így üde színfolt volt a harmadik rész esetében az újítás. Ennek köszönhetően sokkal élőbbnek hat Racoon City, jobb érzés így átélni a játék elejét. Hosszú perceket töltöttem azzal, hogy körbenézzek, a gyönyörű grafikának köszönhetően pedig sokszor úgy éreztem, mintha tényleg ott lennék a városban. Le a kalappal a Capcom előtt, a játék egyik legerősebb eleme lett Racoon City.

Egyetlen gond van mindezzel, hogy a gyönyörűség mellett nem valami hatásos. A kórház folyosóitól például folyamatosan borsódzott a hátam, a hatalmas városban viszont elmúlt a “Resident Evil hatás”. Nem feltétlenül nevezném ezt konkrét hibának, ám biztos vagyok benne, hogy másokat is ki tud majd zökkenteni mindez.

Resident Rambo és Walking Dead

Emlékszem, amikor gyerekként játszottam az eredeti epizóddal, már akkor sem volt túlságosan megterhelő átslisszanni a harmadik részen. Holott az első és a második igazi túlélő horror címnek számított. Nos, mindezt a Remake esetében is éreztem, sokkal inkább zombis akció ez, mint ijesztgetős rémálom. Mondjuk ehhez az is kell, hogy a felszerelésünk megfelelő legyen. Ha csak úgy rohangálunk egyenesen és igyekezzük minél hamarabb letolni a sztorit, akkor talán egy fokkal nehezebb dolgunk lesz. Viszont ha úgy játsszuk a játékot, ahogy egy igazi Resident Evil veterán tenné – háromszor is leellenőrzünk minden kis zugot, hátha kihagytunk egy elrejtett tárgyat, vagy felszerelést -, véleményem szerint nem lehet gondunk az abszolválással.

A játék sebessége érezhetően eltér a másik két Remake-től. Sokkal több villódzó akcióban lesz részünk, mint korábban, ami talán még jó is lehetne, ha nem lenne egy katyvasz néha maga a küzdelem. Ha taktikus lövöldére vágysz, akkor inkább a Rainbow Six sorozatot, vagy az új VALORANT-ot ajánlom, mert itt bizony a “ki darál a legjobban?”-elv dönti el a csaták végkimenetelét.A magunumon kívül nem is jut eszembe olyan fegyver, amivel hatásosan lehetne aprítani a dögöket a játék vége felé. A megpakolt életerőknek köszönhetően a legkisebb mobokat is hosszú másodpercekig kell tölteni ólommal, hogy valami történjen.

Bőrkabátos Predator

Szívfájdalmam mégis Nemesis miatt volt. Az eszetlen lövöldözés bizonyos esetekben még ki is kapcsolt, ám ami az eredeti verzió névadóját illeti… Maradjunk annyiban, hogy csalódtam. Rettentően érződik a script Nemesis felbukkanásánál, ráadásul az összecsapások dinamikáját sem nagyon sikerült megoldaniuk a fejlesztőknek. Pár perc durrogtatás után rájövünk, hogy mindaz, amit csinálunk nem ér semmit, majd pedig elmenekülünk. Ha valahol, itt imádtam volna, ha a Capcom hajlandó kísérletezni és megbolondítják valamivel a harcokat. Ehelyett maradt a lény és a generátorok puffantgatása. Ehh…

Verdikt

A kreativitás hiányát úgy érzem az okozta, hogy túlságosan gyorsan akarták piacra dobni a második rész remake-jének sikere után. Az eredeti kiadások közül is erősebb volt a második rész, igazán kár, hogy a fejlesztők tartották magukat mindehhez, holott szerintem senki sem kövezte volna meg őket azért, ha rászánnak még az újragondolásra egy-két évet. A pálya-és karakterdizájn fantasztikus, viszont sokszor még így is üresnek tűnik a világ. A fejtörők például rettentően hiányoznak a játékból. A játék elején bejárható Racoon City még azt mondatta velem, hogy nagyot fog alkotni a Resident Evil harmadik részének remake-je, ám később több ikonikus helyszín is kimaradt, így pedig az égből igencsak gyorsan a földre zuhantam. Arról már nem is beszélve, hogy körülbelül öt-hat óra alatt végig lehet vinni a játékot. Jól indult, viszont remélem inkább a második rész mintájára készítik el a negyedik epizód felújítását.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

Összefoglalás

Jill Valentine ismét pácban – Resident Evil 3 Remake – Teszt


Szerzői értékelés

6

Gyönyörű grafika.

Racoon City.

Szerethető karakterek.

Gyenge akció.

Nemesis.

Fejtörők és emlékezetes helyszínek hiánya.

Béna Resistance mód.

Olvasói értékelés

3.5

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Kosárba

129 990 Ft

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Kosárba

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft

Kosárba

9 320 Ft

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Az Aldi nem volt a helyzet magaslatán, a csalódott vásárlók Facebookon fejezték ki nemtetszésüket.

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

×