Félelmetes számok - Több millió tonna CO2-t termelnek a LoL játékosok
Hatalmas sikere van a League of Legends-nek a világon. Arra viszont nem figyelünk, hogy játék közben károsítjuk is a környezetünket. Ráadásul nem is kicsit!
Hatalmas sikere van a League of Legends-nek a világon. Arra viszont nem figyelünk, hogy játék közben károsítjuk is a környezetünket. Ráadásul nem is kicsit!
Hatalmas sikere van a League of Legends-nek a világon. Arra viszont nem figyelünk, hogy játék közben károsítjuk is a környezetünket. Ráadásul nem is kicsit!
A League of Legends a világ egyik legismertebb és legjátszottabb online videojátéka. A Riot Games MOBA címe több, mint 100 millió embert mozgat meg. Ez a temérdek ember pedig komoly mennyiségű szén-dioxidot termel játék közben…
Egy tanulmány szerint, a 2019-ben regisztrált 115 millió aktív League of Legends játékos körülbelül 3 millió 140 ezer tonna CO2-t termelt játék közben. Ezt a folyamat során elhasznált elektromosságból számítják. A szám körülbelül egyenértékű 400 milliárd okostelefon feltöltésével, vagy 7,8 milliárd mérföld levezetésével.
A gaming-ipar igyekszik csökkenteni a széndioxid lábnyomát a kiadóknak és konzolgyáraknak, de a mért adatok szerint az igazi átütés még igencsak távol van. Az ilyen jellegű mérések viszont kulcsfontosságúak, remélhetőleg felnyitják hosszútávon a fejlesztők szemét.
Szerencsére a világon egyre komolyabban veszik a környezetvédelmet, vagyis akarva akaratlan egyszer a gaming-iparba is be kell, hogy törjön.