A Direct X11 mellett hamarosan a Vulkan API-t is kipróbálhatjuk a Rainbow Six: Siege-ben, a Ubi hamarosan elindítja a teszteket a jobb teljesítményhez.

A Ubisoft örömmel jelentette be, hogy a Rainbow Six: Siege Y4S4.3-as frissítésével elindítják a Vulkan API tesztelését a PC-felhasználók számára, az éles szervereken. Ez azt jelenti, hogy amikor elindítjuk majd a játékot, kiválaszthatjuk, hogy Direct X11-el vagy Vulkannal szeretnénk futtatni.

Kép forrása: Ubisoft

Mi az az API?

Az alkalmazásprogramozási felület vagy alkalmazásprogramozási interfész (angolul application programming interface, röviden API) egy program vagy rendszerprogram azon eljárásainak (szolgáltatásainak) és azok használatának dokumentációja, amelyet más programok felhasználhatnak. Egy nyilvános API segítségével lehetséges egy programrendszer szolgáltatásait használni anélkül, hogy annak belső működését ismerni kellene. 2016 februárjában tette közzé a Khronos Group a Vulkan névre hallgató grafikus API-jának megjelenését, mely lényegében a Direct X ellenfelének is tekinthető.

A Vulkan API használata a Ubisoft szerint előnyökkel jár a DirectX 11-hez képest, hiszen számos szinten elősegíti a Rainbow Six Siege teljesítményének javítását. A Vulkan API funkcióinak segítéségével jobb teljesítmény érhető el a CPU és GPU használatában. Ezeket a funkciókat már használják a konzolokon, a Vulkan API pedig lehetőséget ad arra, hogy ugyanezt PC-n is elérjék.

Mit jelent ez a játékokban?

A játékok és más grafikus alkalmazások futtatásakor a CPU és a GPU párhuzamosan működik. A játékok maximális képkocka-sebességét (FPS) a kettő közül a lassabb határozza meg. Ez a hardvertől függően változik. A játékosok korlátozott mértékben képesek limitálni a képkocka-sebességet a grafikus beállítások megváltoztatásával, hogy javítsák a GPU-terhelést. A lényeg az, hogy a teljesítményt továbbra is korlátozza a CPU vagy a GPU.

Itt lépnek be a képbe az API-k, melyek olyan funkciókat kínálnak, amivel a terhelés csökkenthető, a teljesítmény növelhető. Egyes API-k, mint például a Vulkan lehetővé teszik, hogy kevesebb CPU erőforrást használjunk, vagyis nagyobb rugalmasságot biztosítanak a programoknak.

Vulkan a Rainbow Six: Siege-ben

A Rainbow Six Siege jelenleg a DirectX 11 API-t használja, amelyet több mint 10 évvel ezelőtt adtak ki. Noha még mindig kiváló teljesítményt nyújt, a grafikus illesztőprogram jelentős mennyiségű CPU erőforrást igényel. Ezenkívül néhány, a modern GPU-k által támogatott szolgáltatás nem kompatibilis a régi API-kkal, mint például a DirectX 11-gyel. A Ubisoft belső tesztjei alapján a Vulkan jobb CPU teljesítményt nyújt, mint a Direct X12.

A Vulkan olyan előnyöket kínál, amelyek segítenek csökkenteni a CPU és a GPU terhelését, valamint támogatást nyújtanak olyan modern funkciókhoz, amelyek új lehetőségeket nyithatnak meg a jövőben.

Kép forrása: Ubisoft

A tesztelés

Noha kiterjedt belső teszteket és diagnosztikát már futtatott a Ubisoft tesztszerveren, most szeretnék az éles szervereken is kipróbálni, hogy mire képes. Így a 4.3-as frissítésben mi magunk is tesztelhetjük az előnyeit. Közben persze a Ubisoft felhívja a figyelmet arra, hogy a teszt során még lehetnek teljesítménycsökkenések a használatakor. Mindenesetre ezzel segíthetjük a folyamatot, hiszen a cél a Vulkan optimalizálása, hogy javítsák a játék grafikus teljesítményét.

Kép forrása: Ubisoft

Hamarosan tehát a Uplay-ben történő indításkor el lehet dönteni, melyik API-t szeretnénk használni. Aki kíváncsi arra, hogy pontosan hogyan működik a Vulkan APi rendszere és pontosan milyen grafikai előnyöket kínál a CPU és a GPU számára, olvassa el a részletes leírást a Ubisoft oldalán, vagy nézze meg az alábbi videót.

 

Te kipróbálod majd a Rainbow Six: Siege-t a Vulkan API alatt?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×