Rainbow Six: Siege – Ennyi minden változhat az Operation Ember Rise indulásával
A legutóbbi Operation Phantom Sight nem sok változást hozott a játékba az új operátorokon kívül. A Operation Ember Rise ennél jóval merészebb.
A legutóbbi Operation Phantom Sight nem sok változást hozott a játékba az új operátorokon kívül. A Operation Ember Rise ennél jóval merészebb.
A legutóbbi Operation Phantom Sight nem sok változást hozott a játékba az új operátorokon kívül. A Operation Ember Rise ennél jóval merészebb.
A most éppen tesztszerveren futó Operation Ember Rise óriási előrelépésnek tűnik a Rainbow Six: Siege életében. Ha minden életbe lép az éles szervereken is, akkor nem csak a meta változhat, de a játékosok hozzáállása is. Hogy pozitív vagy negatív irányba, az már más kérdés.
Mindamellett, hogy a Ubisoft bevezeti a Battle Pass-t, átalakul egy térkép, új játékmód jön, sőt számos operátor változáson megy keresztül. Haladjunk sorban…
Az Operation Ember Rise ugyan nem hoz új fegyvert a játékba, panaszra viszont senkinek nem lehet oka, hiszen a játékban nagyon sok fegyver van most is. Az FMG9-et és az MPX-et gyenge fegyverválasztásnak tekintették a Phantom Sight alatt, amit a Ubisoft úgy tűnik, orvosolni szeretett volna. Az új támadó operátor, Amaru egy igen erős SuperNova shotgunt kapott, míg a védekező Goyo egy Vector ACP.45-ből szórhatja a golyókat.
Az operátorok képességei azonban ennél jóval szórakoztatóbbak. Amaru Garra Hook-ja olyan eszköz, ami gyors támadásokat tesz lehetővé, fel lehet kapaszkodni vele a tetőre, az ablakokra, stb. Az biztos, hogy mindenkit meg lehet vele lepni. Hiányossága talán, hogy az eszköz használata közben a karakter védtelen, de ez szerintem nem fog gondot okozni a profiknak.
Goyo Volcán pajzsai egyszerűen használhatók, bár sokkal inkább statikus eszközökről van szó. Hátránya, hogy a támadók is bármikor aktiválhatják. Ettől eltekintve, ha a pajzsokat hatékonyan tudjuk használni, elég idegesítő kis eszköz lehet.
Ahogy korábban a Kafé map-et átdolgozták, most egy újabb régi-régi map került felújításra. Persze úgy is fel lehet fogni, hogy a helyszínek szépen lassan kiépülnek. Sosem értettem, miért van ennyi épület, ahol minden félkész és szépen látszanak a burkolatlan gipszkarton falak. Ahogy viszont haladunk előre, lassan minden szép egész lesz. Szerény véleményem szerint nagyon jó az átalakítás, kellett is már a vérfrissítés.
A fejlesztők egyébként egyre több erőfeszítést tesznek a spawn peek visszaszorítására, ami nagyon jó ötlet. Ennek ellenére persze most is van pár hely, amit érdemes óvatosan megközelíteni.
Az Ember Rise egyik legszembetűnőbb változtatása, hogy nerfelték a pajzsos operátorok ADS (aim down sight) idejét, a letehető pajzsot, illetve Glaz és Dokkaebi frag gránátot kapott. A pajzsos operátorok ADS idejének növelése végre kis előnyt adhat a védők számára. A pajzsosoknak ez nagy gond lehet, de a védők számára megkönnyíti a harcot. Épp itt volt az ideje annak, hogy ez megtörténjen.
Végre megérkezett a letehető pajzs új változata, melyet még az év elején ígért a Ubisoft. A pajzsban most kis golyóálló ablakok vannak, amivel láthatóvá válnak az ellenfelek. Különösen hasznos lehet a meccs utolsó szakaszában. Nem mellesleg a pajzsok mostantól tökéletesen illeszkednek az ajtókeretbe, így nem tud például a Glaz egy pici 2 centis résen ellőni.
Az új szezonban Glaz és Dokkaebi gránátot kapnak. Ez furcsa, hiszen Glaz egyik legnagyobb fegyvere a füstgránát, amin átlát a fegyverével. Ha valaki ehelyett gránátot választ, az érdekes lesz. Dokkaebi esetében a frag gránát abszolút jó helyen lesz, ráadásul talán többen kedvet kapnak ahhoz, hogy kipróbálják ezt az egyébként remek operátort.
A játékosok végre kapnak egy új játékmódot, az úgynevezett Unranked-et. Ez tulajdonképpen teljesen olyan, mint az igazai ranked, csak nincs tétje. Egy ranked-szerű casual. Ez egy remek lehetőség mindenki számára, hogy kipróbálja a rankedet, vagy éppen gyakoroljon. Jó ötlet volt Ubisoft! Még ilyet!
Csak abban bízom, hogy az unrankedet is komolyan veszik, ugyanis az utóbbi időben (különösen a casual játékmód esetében) rendkívül sok a kilépegetés a meccsekből. Ennek visszaszorítása érdekében egyébként további szankciókat készül bevezetni a Ubisoft. Jelenleg egy ranked meccs elhagyása 15 perc bant von maga után. Ez nem csak növekedni fog, de halmozódni is, minden egyes szándékos kilépéssel.
Annak érdekében, hogy a játékosok még többet játszanak a játékkal, bevezetésre kerül a Battle Pass, amiben sok-sok érdekes kozmetikumot lehet gyűjteni, kizárólag azzal, hogy a játék során pontokat gyűjtünk. Az Ember Rise tehát valóban előrelépésnek tűnik és sok változást ígér. Legalábbis jóval többet, mint a Phantom Sight.
A tesztszerver alatt persze még mindig sok minden változhat, szóval a végleges újdonságok bekerüléséig meg kell várnunk az Operation Ember Rise indulását.