A Blizzard évekkel ezelőtt egy új MMO-t szeretett volna készíteni, de végül lemondtak róla. A hamvaiból megszületett az Overwatch.

Barcelonában a GameLab rendezvényén beszélgettek a Blizzard társalapítójával, Mike Morhaime-el, aki beszélt a Titan MMO fájdalmas eltörléséről.

A Titan olyan volt, mintha két játékot szerettek volna egybegyúrni, ami végül nem sült el jól. Akkoriban a Blizzardnak ki kellett találnia a következő lépést, a lehetséges projektek között pedig ott volt a Overwatch. Az MMO eszközeit arra használták, hogy felgyorsítsák az Overwatch fejlesztését, és megakadályozzák, hogy minden kárba vesszen.

„A Overwatch alapvetően egy Team Fortress-szerű játék terve volt, csak szuperhős karakterekkel. Ehhez olyan technológiát használtunk, amit alapvetően a Titan-ból és a World of Warcraft-ból emeltünk át. Sőt karakterek is átkerültek a Titanból –  mesélte Morhaime.

Kép forrása: Youtube

Nem ritka egyébként, hogy egy stúdió elvet néhány projektet és ez igaz a nagyokra is. A Blizzard történetében azonban a vezetők nagyon sajnálták, hogy nem sikerült a következő nagy MMO címet megalkotni. A Titan hamvaiból azonban megszülethetett az Overwatch, amit a fejlesztők a legjobb döntésnek tartanak, amit kitalálhattak volna.

Morhaime szerint az Overwatch talán sosem készült volna el, ha a Titan nem így végzi, szóval azért annyira nem sajnáljuk az esetet, és az Overwatch sikerét látva valószínűleg a stúdió sem.

Mike Morhaime egyébként áprilisban elhagyta a céget, több mint 28 év után. Úgy döntött, szeretne több időt tölteni a családjával, akik a Gamelabs eseményére is elkísérték.

Kép forrása: Escapist Magazine

A volt Blizzard alapító azt is elmondta, hogy a vállalat által fejlesztett játékok 50 százaléka sosem látja meg a napvilágot. Ez mindegy 14 címet jelent a Blizzard történetében. Ennek persze mindig más, többek között pénzügyi okai voltak. Mindez persze a Blizzard márka megerősödéséhez vezetett, ami mindig magas minőséget képviselt.

A Blizzard az évek alatt megmutatta, hogy csak akkor adja ki a játékokat, ha az tényleg készen áll az indulásra. Erre jó példa az eredeti Diablo, amit a Halloween és a Karácsony miatt késleltettek. Végül 1996. december 31-én adták ki, és 1997-ben a legtöbbet eladott játék lett.

Diablo 1 – Kép forrása: Youtube

„Azt megtanultuk, hogy a játék minősége fontosabb, mint a dátum, amikor megjelenik. Mindig figyeltünk arra, hogy ne hirdessünk olyan játékot, ami nem áll készen a kiadásra. A Titan ez alól kivétel volt. Bíztunk benne, hogy egy teljesen új és hatalmas MMO világot alkothatunk, sok-sok különböző játékmóddal, de végül nem állt össze” – tette hozzá Morhaime.

A Blizzard persze továbbra is törekszik a minőségre, és bár az elmúlt időszakban megjelentek néhány mobilos és konzolos címmel, nemrég bejelentették, hogy a cég kitart a PC mellett.

×