Az Artifact és a Magic: The Gathering tervezője Richard Garfield úgy véli, hogy nem a „pay-to-win” miatt dőlt össze az Artifact kártyavára.

Egy Win.gg-nek adott interjúban a Richard Garfield, valamint a 3 Donkeys fejlesztője Skaff Elias megosztott néhány információt az Artifact tervezéséről és a játék gyenge fogadtatásáról – írja a PCGamer.

Kép forrása: Steam

„Számomra két fontos része van a pay-to-win-nek” – mondta Garfield. „Az egyik, hogy a játék egyes elemeinek megvásárlásával valóban jobb játékos lehetsz. Ez nem igaz a Hearthstone-ra, a Magic-re és az Artifact-re sem. Ezzel még nem tudod lenyomni a legjobb játékosokat” – tette hozzá.

A másik maga az ár. Az Artifact esetében a legjobb paklik is sokkal olcsóbbak, mint a Hearthstone-ban vagy a Magic: The Gathering-ben. Az Artifact kártyák teljes gyűjteményének összköltsége 44 dollár körül mozog. Köszönhetően azonban a Steam kártyapiacnak, a játékosok egyre inkább elhagyták a játékot. Az elmúlt 30 napban összesen 234-en játszottak vele, ahhoz képest, hogy decemberben még több mint 46 ezren.

 

Elias ugyanakkor elismeri, hogy az ellentmondásosnak tűnő bevételszerző modellek javítása a fejlesztők felelőssége. Garfield és Elias mindketten új projektekbe kezdtek, miután a Valve-val kötött szerződésük az év elején lejárt. Már nem tartoznak a jelenlegi Artifact csapathoz, tervezik a jövőjüket.

Mégis mindketten úgy vélik, hogy az Artifact mögötti tervezés és modell elég szilárd ahhoz, hogy játékosokat szerezzen. Csak ki kell találni, hogy hogyan.

Az Artifact valóban elég nagy problémákkal küzdött az elmúlt időszakban. A Steam-en hihetetlen sok negatív értékelést kapott, sokan elpártoltak tőle. A Twitch-en olyan kevesen játszottak a játékkal, hogy nemrég számos troll közvetítés indult az Artifact címe alatt.

A kérdés az, hogy a Valve játéka mennyire tud a jövőben szembenézni ezzel? Lehet, hogy végül feladják?

Szerinted mi lenne a helyes döntés?

×