Egyik pillanatról a másikra olyat estek a flipes Samsung mobilok eladásai, mint az ólajtó – legalábbis az egyik legnagyobb piacon. Na, vajon hol?

Gábor János

2024.05.07. – Elképesztő sikere van a világon a Samsung összehajtható kijelzős mobiljainak, ami nem is csoda, mert konkurenciájuk nem nagyon van – vagy legalábbis nem volt, eddig. A dél-koreai gyártó most olyan brutális zuhanással szembesült az eladási adatsorok között, hogy azóta is kapkodhatja a levegőt. Az egyik legnagyobb piacon zuhant vissza a részesedésük – kb. az ötödére, ráadásul egyik negyedévről a másikra.

Az IDC piacelemző riportjában a HVG vette észre a szembetűnő változást: a Samsung részesedése a kínai összehajtható okostelefonok piacán, 2024 első negyedévében mindössze 5,9 százalék volt – szemben az előző negyedéves 30 százalékkal. Talán mondani sem kell, hogy ezzel a rettenetes zuhanással a korábban győzedelmes gyártó rögtön a rangsor végén találta magát, olyan cégek mögött, mint a Huawei (44,1%), a Honor (26,7%), a Vivo (12,6%), az Oppo (9%) és a Xiaomi. És mi a közös ezekben a márkákban?

Egytől egyig kínaiak.

A kínai piacon előretörő hazai telefongyártók az utóbbi időben ugyancsak előálltak a maguk összehajtható kijelzős modelljeivel, amelyek sikeresebbek a helyiek körében, mint az importált Samsung készülékek (a Galaxy Z Fold és a Galaxy Z Flip). Ennek oka az ún. hazafias vásárlásban keresendő: a Kínában gyártott termékeket jobban támogatja a propaganda és nyilván nagyobb gazdasági előnyöket is élveznek, mint a dél-koreai eszközök.

A Samsung azért köszöni, jól van

A Samsung ettől függetlenül talán nem fakad sírva, mert egy másik adatsor, ami a Samsung Display divízió értékesítéseit mutatja, előretörés figyelhető meg. Ennek is megvan a maga magyarázata: B2B megállapodások keretében összehajtható kijelzőket adnak el a kínai telefongyártóknak, akik így a saját termékeik eladásával lökdösik a Samsung szekerét – csak éppen egy másik zseben keresztül folyik be a pénz, ugyanabba a nadrágba. Ez ugyanakkor csak öröm az ürömben, mert az igazi üzletet nyilván a saját márkás készülékek eladásai jelentenék, de a kínai folyamatok nem arra utalnak, hogy ezen a fronton a külföldi cégeknek lesz bármiféle keresnivalója az ázsiai óriásországban.

És ezt olvastad már?

Erős hónap: 8 májusban megjelenő videojáték, amit nem hagyhatsz ki

×