Meglepő lehet, de a legújabb játékmenet bemutató alapján az inZOI nem csak a The Sims, hanem a GTA Online babérjaira is törne egyszerre.


Bódi Dániel

2024.04.30. – Manapság egyáltalán nem nehéz szinte minden újabb életszimulátort Sims-gyilkosnak titulálni, hiszen 10 esztendeje már, hogy a Maxis kiadta a kezei közül a The Sims 4-et, aminek azóta sem érkezett folytatása, továbbgondolása. Így járt a magyar fejlesztésű Vivaland (aminek már van egy ingyenes próbaverziója is), a 2025-re várt Paralives, vagy a már idén nyáron megjelenő Life by You, melyek mind-mind a The Sims helyére pályáznak.

Aztán ott van még nekünk a koreai KRAFTON, ami a műfajteremtő PUBG után az életszimulátorokat is alaposan megreformálná – pontosabban minden korábbinál valósághűbbé, stílusosan életszerűbbé tenné a legújabb nevezettjével, az inZOI-val. Az inZOI-ba pedig egyáltalán nem nehéz belelátni a The Sims-gyilkosságot: a látványvilág az ultra-realisztikusságra törekszik, játékmenetében pedig még a Simsnél is több és mélyebb lehetőségeket ad a játékosoknak a kreativitásuk kiélésére.

Meglepő lehet, de a legújabb betekintő alapján egy ponton még a GTA Online játékosait is elcsábíthatja!

Az inZOI elsősorban egy életszimulátor, azaz pont úgy kell egyengetnünk a digitális avatárunk virtuális életét, mint bármelyik másik játékban a műfajban: munkát keresünk neki, kapcsolatokat építünk ki más karakterekkel, szórakozunk, családot alapítunk stb. E mellé viszont, kapunk több, viszonylag szabadon bejárható nagyobbacska városokat, melyeket lábbusszal, vagy akár autóval is felfedezhetünk. A vezetés persze egyáltalán nem olyan lesz, mint a GTA-ban, ugyanakkor a GTA Online RP-sei számára érdekesebb lehet, hogy az inZOI-ban mindenféle sztorikat, forgatókönyveket, kalandokat írhatunk, amiket aztán eljátszhatunk egy teljes mértékben testre szabható környezetben.

Mikor azt mondom, hogy teljes mértékben testre szabható, akkor azt úgy is kell érteni: nemcsak az időjárási viszonyokat állíthatjuk be, hanem a város állapotát is. Ha akarunk, akkor posztapokaliptikus, katasztrófa sújtotta, szupertiszta poliszban, vagy akár nyomornegyedben is szerepjátszhatunk. A GTA-val ellentétben viszont gyárilag nem lesznek benne fegyverek, ezen viszont hamar segít a hivatalos mod-támogatás: a játékosok, vagy a modderek egy dedikált Unreal Engine 5-ös plugin segítségével konkrétan bármivel kiegészíthetik a játékot, amivel csak akarják.

Ami pedig a látványt illeti, a legújabb Unreal motor abszolút csúcson pörög, egyszerűen elképesztően fest az inZOI. A bemutató azonban közel sem volt problémamentes – ami a fejlesztés korai állapota miatt annyira talán nem meglepő. Az FPS még a fejlesztők gépén is irdatlanul gyatra, sokszor meg is tudnánk számolni, olyan kevés, de bőven akadnak grafikai bugok is, mint eltűnő textúrák, villódzó árnyékok stb. Ezek nagy részét a megjelenésre valószínűleg meg fogják oldani, de azért érdemes előre felkészülni a kezdeti kompatibilitási problémákra (na meg a brutális gépigényre).

A teljes 13 perces betekintőt alább lehet teljes terjedelmében megnézni, és érdemes, mert fentebb én is csak a legfontosabb dolgokra szorítkoztam:

Ezt is olvasd el:

Fun fact: A GTA III-ban ezért nem lehetett sokáig repülni a Dodóval

×