Megszerezték és kiszivárogtatták a Trinity kódnevű PlayStation 5 várható képességeit, amelyeket a fejlesztők már használhatnak is. Ezt tudjuk eddig.

Gábor János

2024.04.16. – A Sony egy erősebb konzol kiadására készül, valószínűleg az év végére – osztotta meg a The Verge, miután megszerezte a készülő konzol teljes specifikációs listáját. A Sony terveit ismerő források szerint a fejlesztőket már most arra kérik, hogy fokozzák a ray tracing képességeket és a játékaik legyenek kompatibilisek a Trinityvel. Az ezen a kódnéven fejlesztés alatt álló PlayStation 5 Pro modell erősebb GPU-t és valamivel gyorsabb CPU-módot kínál majd.

A Sony összes változtatása arra utal, hogy a PS5 Pro sokkal jobban végzi majd a ray tracinget engedélyező játékok renderelését, illetve bizonyos címeknél magasabb felbontás és képkockasebesség elérése is lehetségessé válik. Úgy tűnik, a gyártó arra ösztönzi a fejlesztőket, hogy a Pro-val jobban kihasználják az olyan grafikai funkciókat, mint a sugárkövetés, és azok a játékok, amelyekre ez igaz lesz, magukra pecsételhetik Trinity Enhanced (avagy PS5 Pro Enhanced) címkét, egyértelmű utalásként arra, hogy „jelentős fejlesztéseket nyújtanak”.

A Sony várakozásai – és a kiszivárgott hírek – szerint a PS5 Pro GPU-renderelése körülbelül 45 százalékkal lesz gyorsabb, mint a standard PlayStation 5 konzolé. A GPU nagyobb lesz, és gyorsabb rendszermemóriát használ majd a játékok sugárkövetésének javítása érdekében: a sebesség akár háromszorosa lehet a most megszokottnak.

„A Trinity a PlayStation 5 csúcskategóriás változata”

– olvasható az egyik dokumentumban, de mivel a Sony ugyanitt jelezte, hogy a hagyományos PS5-öt az új modell megjelenése után is árulni fogja, arra számít a játékfejlesztőktől, hogy azok egyetlen csomagban megoldják a PS5 és a PS5 Pro támogatását, hogy ne kelljen külön kiadványként megjelentetni minden egyes címet.

A leak alapján ilyen lesz a PS5 Pro

A konzol GPU-oldala fejlődik, a CPU ugyanaz marad, de magasabb órajelet kap. „A Trinity rendelkezik egy olyan móddal, ami a 3,85 GHz-es CPU-frekvenciát célozza meg”, ami kb. tíz százalékos javulás a mai konzolhoz képest. A PS5 Pro új, magas CPU-frekvenciájú (és a fejlesztők számára máris választható) üzemmódjában a CPU több energiát kap, ami valamivel kevesebbet jelent a GPU felé, de csupán 1-1,5 százalékkal, aminek valószínűleg nem lesz jelentősége.

A rendszermemóriában is várható néhány változás. A PS5 szabványos memóriája 448 GB/s sebességgel pörög – ezt a Sony 28 százalékkal, 576 GB/s-ra emeli a Pro esetében. A fejlesztők további 1,2 GB rendszermemóriát is használhatnak a PS5 Pro-n, így összességében 13,7 GB – az alap PS5 12,5 GB-jához képest.

A memória sebességének és kiosztásának növekedése az új PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) támogatása szempontjából érdekes. Ez lényegében a Sony válasza az Nvidia DLSS vagy az AMD FSR rendszerére, hogy maga is javítsa a képkockasebességet. A Sony emellett „egyedi architektúrát épített a gépi tanuláshoz” a Pro-ra, ami 300TOPS 8 bites számítást támogat. A vállalat azon is dolgozik a dokumentum szerint, hogy a jövőben akár 8K-s felbontást is támogasson, és javítsa a késleltetést.

És ezt láttad már?

Nincs elég hely PS5-ön? – Ez az 5 SSD megmenti a napot

×