Amikor a Riot bejelentette, hogy jön a Vanguard a League of Legends-hez, nem értettem a döntést, ám most a kiadó megmagyarázott mindent.

2024.04.15. – A League of Legends, vagy ahogy azt manapság a köznyelvben használják „LoL”, a világ egyik legsikeresebb videojátéka. Ugyan az a helyzet a Riot Games MOBA-jával, mint a Fortnite Battle Royale-al, teljesen mindegy, hogy szeretjük-e, el kell ismerni, hatalmas hatással volt a piac alakulására. Nagyon kevés olyan játékról tudni, ami ennyi idő után is sikeres és érdekes tudott maradni. A LoL már 2019. óta elérhető, s nem úgy tűnik, hogy egyhamar le akarna állni. Az állandó tartalomfrissítések, na meg a dübörgő esport szakág még hosszú-hosszú élettartamot jósol a Riot játékának.

És ahhoz, hogy ez tényleg meg is valósulhasson, a Riot nem is olyan rég elkezdte átvezetni a korábban csak Valorant szervereket karbantartó Vanguardot. Ez lényegében a kiadó saját anti-cheat programja, aminek ugyan sokan nem örülnek, ettől függetlenül nagy szükség van rá. Legalábbis ez derült ki a Riot Games jelentéséből.

Tele vannak csalóval a szerverek

league

A fenti diagramot a Riot Games hozta nyilvánosságra, s a League of Legends scriptereinek előfordulási arányát mutatja be, méghozzá szintekre lebontva. Ami a legfélelmetesebb a 2022 január és 2023 nyara közötti vizsgált időszakban, hogy a legtöbb csaló a játék legmagasabb szintjein található. Azt hinné az ember, hogy akkor csalnak a legtöbben, amikor Bronze környékére sorolja be őket a rendszer, s onnan ki akarnak mászni, vagy annyira kétségbeejtően beleásták magukat a leggyengébb ELO-ba, hogy csak külső program hatására tudják orvosolni a helyzetet. Ehelyett Master, Grandmaster és Challenger környékén javítják fel a legtöbben a teljesítményüket, méghozzá nem is akármilyen arányban.

A diagramon jelölt arányok csak és kizárólag azokat a csalókat veszik figyelembe, akik valamilyen úton-módon lebuktak. Vagyis könnyen lehet, hogy ennél jóval több csalóval kell számolni a valóságban! Master és Grandmaster szinten például többször előfordult, hogy a meccsek több mint 10%-ban lehetett találkozni csalóval, sőt 2023 elején ez 15%-ra is felugrott. Ezek az arányok félelmetesek, s biztosra veszem, hogy a League of Legends közösség nagyja nem is számított ilyen számokra.

Ennek fényében egyáltalán nem ördögtől való elgondolás, hogy a Riot Games a League of Legends kapcsán is be akarja vezetni és kötelezővé akarja tenni a Vanguard használatát.

Ezt olvastad már?

Teljes káoszt okozott a 2okos Balázs Kicknél, az úttesten is állt a tömeg

×