Arra se volt szükség, hogy bármit kitegyenek rá: se logó, se képek, csak a semmivel sem összetéveszthető McDonald’s illat, és mindenki tudja, miről van szó.

Gábor János

2024.04.09. – Óriási reklámot villantott a McDonald’s azzal, hogy nyílt, utcai kísérletben mutatta be, mennyire egyértelműen kötik hozzájuk a járókelők a jellegzetes illatokat. A gyorsétteremlánc holland hálózata úgy döntött, minden befolyásoló elemet eltávolít a szokásos plakátjairól és csak az egyébként szintén elég egyedi, piros és sárga alapszíneket hagyja meg, de a tábla mögé szellőzőrendszert és ételtároló polcokat szerel. Az eredmény lehengerlő.

A McDonald’s sültburgonya illatát árasztó tábla senki figyelmét nem kerüli el

A megszólaltatott járókelők szinte mindegyike azonnal rávágja, hogy a piros-sárga gyorsétterem ugrik be neki a szagingerről. Az ötlet nagyon eredeti és jópofa, hiszen a gyorséttermi plakátoktól már megszoktuk, hogy a lehető legétvágygerjesztőbb fotókkal próbálják becsalogatni az embereket, viszont ilyet, ami kivételesen nem látható vagy hallható ingerre, hanem a szaglásra alapoz, még talán senki sem látott. Vagy szagolt.

Az üres piros vagy sárga óriásplakátok persze vizuális támpontoknak tekinthetők, mégis, a hirdetőtáblák legjobb trükkje az, hogy a McDonald’s sültkrumpli ismerős illatát árasztják az egész utcán. Gondolj csak bele, mennyire hatásos ez, hiszen a megcélzott embereknek fel se kell nézniük a telefonból, nem kell, hogy észre vegyék a plakátot, elég, ha megérzik az illatot és már sikerült is elültetni a fejükben a gondolatot, hogy be kellene térni a legközelebbi Mekibe.

 

Az embereket lenyűgözte az ötlet: a kommentszekcióban agyba-főbe dicsérik a McDonald’s holland hálózatát, amelynek marketingvezetője közölte: a márka már éppen eléggé ismert a vizuális hirdetéseiről, így mindenképpen ki akartak próbálni valami újat. Az illat pedig bizonyítottan alkalmasabb a tiszta, érzelmi reakciók kiváltására, mint az, ha képeket mutogatnának. A kísérlet sikere elég jól jelzi, hogy a következő érzékszervünk, amit hirdetésekkel támadhat be a reklámipar, a mindezidáig kiaknázatlan orr. Kétségtelen, hogy nagy ötlet – kezdhetünk felkészülni az irányított utcai szagingerekre.

Ezeket se hagyd ki:

Az olvadó táblától az öngyulladó plakátig: Íme az 5 legkirályabb utcai sorozatreklám

×