Marketing – amikor rohadt jól csinálják! Így fogott nézőket a Sárkányok házának, vagy A tökéletes bolygónak néhány őrülten kreatív plakát!

2022. 09. 01. –Egy óriásplakát, vagy egy utcai hirdetőtábla nem csak néhány kép és felirat – ezt a világ okosabb tájain alaposan megtanulták! Az utóbbi évek 5 legkreatívabb utcai sorozathirdetése itthon sosem látott profizmussal készült.

Fogadjunk, hogy az alábbi toplista után még azt a címet is megnéznéd, amelyik eddig teljesen hidegen hagyott!

A világ minden tájáról szemezgető Leet-összeállítás teljesen szubjektív: mi ezeket értékeltük, EBBEN a sorrendben, de ha tudsz hasonlót, vagy JOBBAT, ne tartsd magadban és írj kommentet a Facebook-bejegyzés alatt!

5., Leheletnyi félelem: Az úr sötét anyagai / His Dark Materials (BBC, HBO)

Forrás: Famous Campaigns

A lista ötödik helyén máris egy döbbenetesen hatásos darab, amit a BBC rendelt meg a londoni Westfield Shopping Centre mellé, 2019-ben. A His Dark Materials óriásplakátja jeges lehelettel csábította a nézőket a csatornára és streaming-re, mert megtanulta a leckét, hogy ha fel akarod hívni a figyelmet egy termékre, akkor az óriásplakátnak a mozgás hatását kell keltenie.

Erre valaki felköhinthetett a meetingen: „és mi lenne, ha tényleg mozogna”? Így a plakát jegesmedvéje egyrészt kimagasodik a képből, másrészt párát üvölt a fagyos éjszakába.

A nyolcrészes fantasy kétségtelenül legemlékezetesebb eleme a harcias jegesmedve, ezért nem csak ebben a kampányban használták. A BBC készített a sorozathoz egy interaktív mobiljátékot is, amiben midenki megkapja a maga kis démonját (mint a sorozat karakterei a folyton fejlődő állati lelküket). A His Dark Materials: My Daemon-t csak iOS-re találtuk meg, ha érdekel.

4., Napfényre gyulladó vámpírplakát: A szabadulás / The Passage (Fox)

Forrás: BETC/Havas

A szintén 2019-es sorozat (de lehet, hogy az év) legbravúrosabb utcai hirdetését Brazíliában alkották meg. A karakterfotót tartalmazó plakát

a tűzveszélyessége miatt üvegvitrinben várta a hajnalt São Paulo-ban.

A lassan mindenki nemzeti folklórjába belefúródó vámpírok ugyebár azonnal lángra kapnak, ha napfény éri őket, és mi lehetne hatásosabb reklámja egy róluk szóló sorozatnak, ha nem az, hogy maga a hirdetés is porrá ég! Ezt megoldhatták volna valamilyen időkapcsolós lángszóróval is, de a hatás nem lenne ugyanaz. Itt tényleg maga a napfény lobbantja lángra a posztert – köszönhetően az UV-ra gyulladó festéknek.

 

A brazíliai reklámstúdió kreatív ötlete (amit rögtön el is neveztek Vampire Posters-nek és azóta is így forgalmazzák) valószínűleg minden lehetséges hirdetési formát legyőzött: a felmérések szerint 688 százalékkal több embert értek el vele, mint egy hagyományos utcai plakáttal. Tanulságos…

3., Rémületes alkonyat: Drakula / Dracula (BBC)

Forrás: 9GAG

Úgy tűnik, hogy a vámpírok minden reklámszakemberből kihozzák az állatot, de ez megint ördögien jól sikerült: a BBC One-on egyébként elég vegyes fogadtatással futott minisorozatnál alighanem jobban sikerült a premiert megelőző plakátkampány. Az AdMaven kreatívjai nagyon átélték a hangulatot és a sötét éjszakában hamvas szüzeket hajkurászó gróf történetét olyan plakáttal hirdették, ami nappal a beledöfött fakaróknál „vérzik”, de amint lemegy a nap…

 

A trükk természetesen a helyszín tájolásában és a csak látszólag random odatűzött karók elhelyezkedésében van. Megfelelő irányból megvilágítva (ehhez plusz egy reflektort is felszereltek a plakát nyugati oldalára)

az egész Drakula profiljára emlékeztető árnyékot vet.

Sokan rémültek halálra a zseniális fényjátéktól, de akkora poén lett, hogy a lassan előbukkanó árnyat tömegek fotózták-filmezték le, majd osztották meg. És ebből is tanulhatna a hazai szakma: egy plakát nem akkor lesz hatásos, ha minél forgalmasabb helyre nyalom fel, hanem akkor, ha virálissá váló tartalmat teszek rá.

2., „Dracarys” – és volt nincs: Sárkányok háza / House of the Dragon (HBO)

Forrás: Kit Harrington Facebook-oldala

Utóbbi megállapítással tisztában lehettek a House of the Dragon-nak utcai hirdetőtáblát készítő kreatívok is. A – nyilván forró sárkánytűzben – félig elolvadt oszlop annyira hatásos, hogy nem lehet szó nélkül elmenni mellette. A Havas Jon-t alakító Kit Harrington-nak sem sikerült:

A megint csak brazíliai ötlet simán alkalmas lenne rá, hogy az HBO az egész világon elterjessze, de talán még mindig olcsóbb kicsiben rohadt jóra megcsinálni, hogy aztán mindenki, aki látta (vagy akihez fényképen eljutott) ossza mint az állat!

1., Égjen le a bőr is a képedről: A Tökéletes bolygó / A Perfect Planet (BBC)

Forrás: The Drum

A legzseniálisabb plakátkampánynak nem csak a megvalósítása ötcsillagos (meg egy Hold), hanem a mondanivalója és a bűntudat is, amit kelt, hiszen

nincs ember, aki legalább egy kicsit ne érezné magát rosszul miatta.

A kreatív szakemberek ez esetben nem érték be kevesebbel a tökéletesnél, ami így hármas célt teljesít: méltó a természetfilmet gyártó BBC elemi tekintélyéhez, őrült hatásos módon hirdeti a tartalmat a nézőnek, miközben jól képen is törli vele, hogy az evolúció csodái épp’ az ember hathatós közreműködésével tűnnek el örökre.

 

A dupla óriásplakátokat a kétrészes sorozat premierje előtt nem sokkal átalakították: nappali fényben még mindenki órási természetfotókban gyönyörködött, de éjszakára minden megváltozott: a háttérben húzódó idilli esőerdő lángokban áll, és ég maga a plakát is.

Forrás: The Drum

Ami azt illeti, ez is virális lett: a fél világ azzal a szalagcímmel tudósított róla, hogy a BBC felgyújtotta a saját plakátjait.

Ha a videojátékokba is ilyen ötletek kerülnének, egy szavunk nem lenne:

Reklámok a videojátékokban – Tényleg ördögtől való vagy jó nekünk?

 

×