Az első PlayStation 5 és Xbox Series X/S játék, ami már megkapja az AMD FSR 3 Frame Generation támogatást, hamarosan megjelenik.

2024.04.03. – Nagyon jó hírekkel szolgálhatunk azok számára, akik PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokon nagyon fontosnak tartják a felbontást és a képkockasebességet. Hamarosan olyan technológia érkezik a konzolokra, ami régóta elérhető volt a PC-játékosok számára, ám most a konzolosok is kihasználhatják. Az AMD nemrég bejelentette, hogy érkezik egy nagy FSR 3.1-es frissítés, ami konzoltámogatást is kap, és az is megvan, hogy melyik játékban próbálhatjuk ki először.

Oké, de mi az az FSR?

Az AMD még 2021-ben leplezte le a FidelityFX Super Resolution névre hallgató technológiáját, ami az Nvidia DLSS ellenfele, de a két megoldás rengeteg szempontból eltérő egymástól. Az AMD FSR egy felskálázási technológia, ami csökkenti a játék felbontását, és „élvonalbeli” algoritmusokat használ, hogy a felbontás mesterséges visszaemelésével közel natív képminőséget hozzon létre. Az algoritmus elemzi a forrást, hogy felismerje az éleket, és nagy felbontásban rekonstruálja a képet – állítja az AMD. Az Nvidia DLSS megoldásával szemben ez inkább egy szoftveres oldalról megközelített dolog, így nincs különleges hardverigénye. Átlagosan 2x nagyobb képkockaszámot kapunk a használatával a natív felbontáshoz képest, legalábbis PC-n. Az FSR-nek közben kijött több frissített verziója.

PS5 és Xbox Series X/S

A hivatalos bejelentés szerint az Immortals of Aveum lesz az első PS5 és Xbox Series X/S játék, ami megkapja az FSR 3 Frame Generation támogatást. A 2023-ban megjelent játék fejlesztői jelenleg azon dolgoznak, hogy az AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3), beleértve annak képkockagenerálási képességét is eljuttassa a játékhoz konzolokra. Ez lesz tehát az első konzoljáték, ami frame-generation technológiával rendelkezik.

A frame-generation az a folyamat, amikor a mesterséges intelligencia vagy – az FSR 3 esetében – egy fejlett algoritmus segítségével a játékadatokból új képkockákat generálnak, és azokat a hagyományosan renderelt képkockák közé illesztik be. Ez drámaian javíthatja a játék teljesítményét, de legalább 50-60 FPS-re van szükség a zökkenőmentes játékélményhez. A képkockagenerálás késleltetéscsökkentő technológiát is használ a bemeneti késleltetés minimalizálása érdekében.

Az Immortals of Aveum volt az egyik legelső játék, ami PC-n megkapta az FSR 3 támogatást, a technológia régebbi verzióját, ami nem volt olyan lenyűgöző, mint az Avatar: Frontiers of Pandora 2023 decemberi változata, ami az FSR 3.1-gyel érkezett. Tehát amellett, hogy az FSR 3-at konzolokra is elhozza a stúdió, a játékot is frissíti a legújabb FSR 3-as verzióra, PC-n is. Ez kiváló hír a Radeon RX játékosoknak, hiszen az FSR 3 nem igényel speciális hardvert. Az összes  Radeon RX 6000 és 7000 sorozatú kártyákkal működik.

Az FSR 3 javítás konzolokra és PC-re a következő hetekben várható. Ez kiváló időzítés, hiszen az Immortals of Aveum ott van PlayStation Plus áprilisi játékai között.

Ezt láttad már?

Idén is sokan bevették: a legjobb nem csak gamer áprilisi tréfák 2024-ben

×