Sok játék szinte bármit hajlandó lenne megadni azért, hogy a legizgalmasabb részei legyenek olyanok, mint a Grand Theft Auto-sorozat 6 legunalmasabb küldetése.


Bódi Dániel

2022. 10. 03. – A Grand Theft Auto-sorozat a világ talán legismertebb és legnagyobb hatású játéksorozata, amely sok esetben még saját magának is magasra rakja a képzeletbeli lécet. A fejlesztők ezt szinte minden alkalommal képesek is megugrani, így nem különösebben élhetünk panasszal az egyes epizódok minőségét illetően, így maximum csak szőrszálakat vagyunk képesek hasogatni azzal, hogy összeszedjük a sorozat legunalmasabb küldetéseit.

A nagy egész tekintetében persze piti dolgokról van szó csupán, melyekre egyébként ugyanakkora szükség van, mint a GTA egyik legnagyobb ismérvére, a polgárpukkasztásra. Egy nyít világú játék ugyanis nem egy akcióorientált FPS, nem egy Doom, amiben lépten nyomon sokkolni kell az ember receptorait valamilyen akcióval, vagy feszültségteremtő helyzetekkel.

Bár még ezekben is felfedezhetünk olyan részeket, melyek az akciót hivatottak kicsit megszakítani, a GTA-játékokban az ilyesfajta szüneteket külön küldetésekkel oldják meg. Ilyenkor fellélegezhetünk egy kicsit, jobban megismerhetjük a karaktereket, vagy magát a várost. A lényeg, hogy a megszokott tempóhoz képest lassúbbak – vagy mint jelen esetben unalmasak.

A listára térve viszont még azt is érdemes megjegyezni, hogy bizony nagyon sok más játék bármit képes lenne megadni azért, hogy a legélvezetesebb küldetése legalább olyan legyen, mint a GTA-sorozat legunalmasabbjai. Ez pedig azért elég sokat elárul a Grand Theft Auto nagyságáról.

6. GTA IV: Actions Speak Louder Than Words

A Grand Theft Auto-sorozat negyedik része nem pont a változatosságáról volt híres, és bár így is messze az egyik legalulértékeltebb darabja a szériának, azért bőven tudnánk válogatni az altató küldetések közül. A GTA-játékok esszenciális része a vezetés, az autós üldözések és a célpontok követése, ami általában akkor szokott működni, amikor a játéktér viszonylag kisebb, azaz nem sokat kell köb kettővel araszolni, vagy a pálya nagyságát, úgy a követés időtartamát a változatossága kompenzálja.

Nos, a GTA IV-ben ezek közül egyik sem valósul meg. Pontosan ugyanúgy kinéző helyszíneken kell csendesen megfigyelni és követni a célszemélyeket, és mivel Liberty City még mai szemmel is egy egészen méretes metropolisz, az ilyen missziók hosszú-hosszú percekig is eltarthatnak.

Nos, erre egy ékes példa a magyar fordításban „A tettek hangosabban beszélnek, mint a szavak”, azaz ne csak a szád járjon, küldetés. Nikónak itt nincsen más dolga, mint elmenni egy elhagyatott sikátorban hagyott bombáért, majd egy teljesen másik helyen, de szintén egy elhagyatott sikátorban leparkolt autóra szerelni. Miután a célpontok bepattantak a járműbe, a fél városon át kell őket követni, de óvatosan, nehogy meglássanak, majd mikor leparkolnak egy elhagyatott gyárépületnél, robbantunk. A megmaradt három-négy embert távcsöves puskával leszedjük körülbelül 5 másodperc alatt, és ennyi volt a feladat.

De ez csak egyetlen példa, a GTA IV mondhatni tele van hasonlókkal, amiket anno valamiért nem sikerült sehogy sem feldobnia a Rockstar fejlesztőinek. Erre pedig nagy szükség lett volna, hiszen Liberty City elég szürke és egyhangú hely.

5. GTA III: Make Lips Last Lunch

Ha pedig Liberty City és az autórobbantás, akkor mindenképpen a listán kell legyen a GTA harmadik, játéktörténelmi részének egyik legunalmasabb küldetése, amiben majdhogynem ugyanaz a dolgunk, mint a későbbi etapnak. Itt is csak annyi a dolgunk, hogy elmegyünk egy helyre, átszállunk egy kocsiba, azt elvisszük egy műhelybe bombásítani, majd visszavisszük és tulajdonképpen meg is volnánk.

A fejlesztők mentségére szóljon, hogy a GTA III az összes hibájával együtt egy óriási mestermű lett, ami megteremtette a modern nyílt világú játékok műfaját. Az is sokat kompenzál, hogy akkor bár nagynak számított a város, azért 1-2 perc alatt simán oda lehetett érni a helyszínekre, vagyis nem sokáig tartottak az ilyen missziók sem.

4. GTA Vice City: Four Iron

A Rockstarnak azért lehet nagyon könnyen megbocsátani a halál unalmas küldetéseket, mert ők a legnagyobb úttörői a nyílt világú játékoknak. Mivel a 2000-es évek elején a GTA-khoz hasonlóval még nem nagyon találkozott a játékos, szinte minden és bármi levette a lábáról. 20 évvel később azonban már azért látjuk, hogy min lehetett volna még dolgozni.

A Vice City „Four Iron” című küldetése például nem azért volt vérunalmas, mint a fentiek, hanem mert borzasztóan egyszerű. A küldetésnél még talán az azt megelőző átvezető is hosszabb és érdekesebb, ami után Tommy-val egy golfruha boltba kell vegyük az irányt. Az átvedlés után pedig már be is engednek minket a Vice City golfpályájára, ahol szimplán csak oda kell mennünk a célponthoz, majd az őreivel együtt, nagyjából 10 másodperc alatt pépesre kell verjük. Amint meghalt, vége a küldetésnek.

3. GTA V: Did Somebody Says Yoga?

A GTA V két küldetéssel is képviselteti magát a listán, és bár minkettőnek megvan a maga szerepe a teljes egészben, azt azért nem mondhatjuk, hogy a teljesítésük közben tetőfokára hágna az izgalom. A jógás misszió Michael történetében elég fontos szerepet játszik, és el-elhangzik közben egy-két jó poén is, alapvetően viszont egy elég uncsi.

Mindössze pár gombot kell nyomogatnunk, hogy Michael megcsináljon néhány jógapózt, mielőtt megpróbálná elagyabulálni a jógaoktatót, aki mindeközben szexuálisan közeledik a feleségéhez. Maga a jógás rész ennyi is volna, de mivel a Rockstar nagyon jól tudta, hogy ez egy halál uncsi rész, a végét azért mégiscsak sikerült emlékezetessé tenni.

Michael csobbanását követően elmegy a fiával egy kis autókázásra, csakhogy Jimmy bekábszizza az apját, majd amikor magatehetetlenné válik, az út szélére dobja őt. Michael eközben egy egészen furcsa trippbe kerül, amiben idegen lények tanulmányozzák. Ezután a város kellős közepén tér magához egy szál alsógatyában, így kénytelen kölcsönbicajjal hazáig tekerni.

A küldetés egyébként egész vicces, és igen fontos is a történet szempontjából. A GTA Forums játékosai szerint azonban mindenképp rajta kell lennie a listán, szerintük ugyanis ez a GTA V egyik legunalmasabb feladata.

2. GTA V: Scouting the Port

Ugyanezen a fórumon egybehangzóan a GTA V „Scouting the Port” című küldetését választották meg minden idők egyik legunalmasabb és legvérszegényebb GTA-missziójának evör. És való igaz, hogy nem ezzel vonul majd be a videojátékok történelemkönyvébe, pedig ahogyan a jógás küldetés, úgy ez is fontos része a nagy egésznek.

A küldetés egy igen vicces felütéssel kezd, aminek főszereplői Trevor és a csicskái, akiket éppen befenyít egy picit, mielőtt elindulnának a kikötőbe meglovasítani egy konténert. Ez a folyamat pedig még Michael-mércével is vérunalmas: semmi különösen nem kell csinálni, csak odavezetni, majd böhöm tárolókat mozgatni egyik helyről a másikra. A körítés persze még így is vicces, és a végét is sikerült jól lecsapni Wade összeszarozásával, összességében a GTA V és úgy a sorozat egyik legunalmasabb missziója.

A játékosok nagyobb része szerint. Én viszont azt mondom, hogy bárcsak minden játék legunalmasabb része olyan lenne, mint a „Souting the Port”.

1. GTA San Andreas: Photo Opportunity

A rajongók szerint a modern Grand Theft Auto-sorozat szinte összes része közül a San Andreasban lehet szerencsénk a legvérszegényebb, legunalmasabb küldetéshez, amit a Rockstar Games valaha kitalált. Fontos persze kiemelni, hogy nyilván nem állhat az egész játék őrült lövöldözésekből, eszement üldözésekből, melyeket néha érdemes megtörni a lassabb, nyugodtabb feladatokkal.

Valami ilyesmi lehetett a San Andreas fotós küldetése, amikor konkrétan semmit nem kellett CJ-vel csinálni, csak egy hosszú vezetés után felállni egy tetőre, majd a kamerával képeket készíteni két fószerről. Ennyi. Bár ennek is lesznek következményei, több portál és a játékosok is ezt a küldetést választották a legvérszegényebbnek mind közül.

Na és szerinted melyik a GTA-sorozat legunalmasabb küldetése?

Ezt is olvasd el:

50 (!!!) istenkirály mai és retro játék lehet teljesen INGYEN a tiéd

×