Egy egészen kiváló új és hiánypótló funkcióval lesz hamarosan gazdagabb a világ legnépszerűbb térképalkalmazása, a Google Maps.


Bódi Dániel

2024.03.15. – Lassan minden hétre jut egy újonnan bejelentett Google Maps funkció, ami ha a világot nem is, de az eltévedni semmiképp sem óhajtó felhasználóinak hétköznapjait mindenképp jobbá és könnyebbé teszi. Most azonban valóban egy olyan újdonságot készítenek elő, amit látván csak annyit kérdezhetünk:

ez eddig miért nem volt?

De kezdjük az elején a sztorit: a streaming szolgáltatások nyilván tök jó dolgok, de az ígért kényelmet megtörő  roppant idegesítő dolog, hogy ha egy konkrét filmet, vagy sorozatot meg akarnánk nézni, a fölösleges bóklászást megspórolandó előbb rá kell keresni a neten, hogy pontosan melyik alkalmazást kell hozzá elindítani. Ahelyett mondjuk, hogy lenne egy közös HUB, amin csak azok a tartalmak jelennek meg, melyeket az előfizetéseinkkel elérhetünk – esetleg, ha a keresett néznivaló egyik kifizetett szolgáltatáson sincs fenn, akkor kedvesen jelezze, hogy miért kell már megint elutalni egy újabb havidíjat.

Tulajdonképpen egy efféle „látnoki” HUB-hoz hasonló alkalmazássá válik a Google Maps, csak filmek és sorozatok helyett a valódi helyszíneknek, bároknak, szórakozóhelyeknek, múzeumoknak, és mindennek, amit a térképalkalmazáson egy működő vállalathoz-szervezethez köthetünk. Mondjuk például a Nemzeti Múzeum, ha szeretné, akkor a saját weboldalán túl hamarosan már a Google Maps-profiljához csatolhatja az összes létező közösségi felületét-oldalát.

Rábökünk egy helyre, vagy vállalkozásra, és azonnal megjelennek, hogy mely platformokon vannak fenn – legyen az a Facebook, a Twitter, az Instagram, a LinkedIn, a Pinterest, a TikTok, vagy a YouTube.

Sőt, ha hihetünk a Search Engine Journalnak és a Google-nek, akkor nem csak sima linkeket, hanem a legfrissebb posztokat is meg fogja jeleníteni az új funkció, így tényleg mindent egyetlen helyen letudhatunk. Az mondjuk már egy másik kérdés, hogy ez majd milyen vállalkozásoknak és helyeknek lehet hasznos, ahhoz viszont kétség sem fér, hogy a felhasználók mindenképp jól járnak vele.

A közösségi médiás eléréseket összeterelő felületet egyelőre tesztjelleggel még csak néhány választott országban vezették be, de amennyiben működőképesnek bizonyul, akkor nem kell sokat várni a magyar debütálásra. Ezután a helyek-helyszínek tulajdonosain, a Google Maps-en feltűnő profilok kezelőin a világ szeme, hisz csak ők adhatják hozzá a többi felületeiket.

Ezt is olvasd el:

Mutatjuk a Google Maps 56 legeszementebb, legviccesebb utcaképét

×