AI pajtit adna a játékokhoz a Google - lepasszolhatod a piszkos munkát
Bizonyos feladatokkal nem kell „összekoszolnod a kezed” a videojátékaidban, ha veled van a Google általános AI-ja, amit hangutasításokkal irányíthatsz.
Bizonyos feladatokkal nem kell „összekoszolnod a kezed” a videojátékaidban, ha veled van a Google általános AI-ja, amit hangutasításokkal irányíthatsz.
Bizonyos feladatokkal nem kell „összekoszolnod a kezed” a videojátékaidban, ha veled van a Google általános AI-ja, amit hangutasításokkal irányíthatsz.
2024.03.14. – A Google egy DeepMind-alapú mesterséges intelligenciát fejleszt, ami a sokoldalú virtuális társad lehet a videojátékokban. Úgy néz ki, messze nem mindent helyetted csináló szuperrobotról van szó, hanem egy általános, tanítható, játékra képes AI-ügynökről, amit megkérhetsz, hogy egyhangú feladatok közben ő írányítsa helyetted a karakteredet. A Google kutatója, Rowan Cheung tudományos cikkben számol be a Scalable Instructable Multiworld Agentről (SIMA), ami egy tanuló mesterséges intelligencia: képes követni a szóbeli utasításokat és megérti a virtuális világot. Ahelyett, hogy évtizedek óta megszokott, keményen kódolt AI partnerként vagy botként működne, a SIMA viszonylag természetesen viselkedő, emberszerűbb gaming asszisztensnek ígérkezik.
A Google nyolc játékstúdióval működött együtt, hogy tesztelje SIMA modelljét olyan játékokban, mint a Valheim, a Goat Simulator 3 vagy a No Man’s Sky.
Ezeket a nyílt világú játékokat úgy választották ki, hogy a SIMÁ-t általános játékkészségek elsajátítására taníthassák bennük. A modell jelenlegi verziója körülbelül 600 alapkészség elvégzésére képes, beleértve a navigációt, a tárgyakkal való interakciót és a menük használatát. A PC Gamer a No Man’s Sky példája nyomán úgy szemlélteti a veled kooperáló AI társat, hogy azt például erőforrásgyűjtögetésre vagy építkezésre foghatod be, egyszerű hangalapú utasításokkal. Ha azt mondod az AI-nak, hogy menjen oxigént keresni vagy építsen bázist, azzal arra használod, amire az iparban szokás hasonló szoftvereket vagy robotokat: rájuk bízzák a monoton, időrabló feladatokat, hogy az ember maga hasznosabb dolgokkal foglalkozhasson.
Google DeepMind just introduced SIMA, an AI agent that can follow natural language instructions to perform tasks across video games.
SIMA is a glimpse into the future of gaming, where AI agents will become dynamic sidekicks/companions rather than just opponents. pic.twitter.com/6aiaxyF9gw
— Rowan Cheung (@rowancheung) March 14, 2024
A korai eredmények ígéretesnek tűnnek. A Google szerint egy betanított SIMA ügynök majdnem olyan jól teljesít egy általa korábban soha nem látott játékban, mint azok az AI-k, amelyeket kifejezetten az adott címhez fejlesztettek. Ez kulcsfontosságú, hiszen egy ilyen ügynök (pláne, ha az általánosan használható és vihetjük magunkkal játékról játékra) valóban hasznos lehet a gamereknek, elsősorban a túl hosszúra többszáz órára nyúló játékmenetek alatt. Kérdés ugyanakkor, hogy a SIMA – ha valaha kereskedelmi forgalomba kerül – milyen hatást váltana ki a játékfejlesztésben. Kellene-e például tovább növelni a nyílt világok méretét, nehogy a játékosok túl hamar végezzenek? Bekerülnének-e további nehezítések vagy át kell-e a SIMA miatt alakítani a most még csak emberi teljesítményre tervezett történetíveket, amelyeknek szerves eleme a gyűjtögetés?
Ezzel persze nagyon előre szaladtam, mert bár a nagy nyelvi modellek egész jók az információszerzésen alapuló feladatellátásban, a képességük, hogy valós időben is megfelelően reagáljanak, alkalmazkodjanak és viselkedjenek (mint az ember), továbbra is korlátozott. A mesterséges intelligencia a videojátékokban nyilván nem új koncepció, de mindegyiket eléggé lekorlátozza a kódolása. Egy megfelelően implementált SIMA-szerű AI drámaian befolyásolhatná az általános játékmenetet. A Google hangsúlyozza, hogy a kutatás egyelőre korai fázisban van, de ahogy egyre több játékból tanul, várhatóan mind sokoldalúbbá és alkalmazkodóbbá fog válni.
Ezért kár elvárni a konzoloktól 60 FPS-t – legalábbis egyelőre