Egyértelműen kiderült, hogy a Microsoft és az Xbox után a Sony is szeretné hozzáférhetőbbé tenni az exkluzív játékait. Nyilvánosan is beszéltek róla végre.

Gábor János

2024.02.26. – A Sony azt tervezi, hogy bővíti a hozzáférést a first-party szoftvereihez, hogy növelje az eladásokat és feltámassza a hanyatló profitrátát. Ez elsőre furcsának tűnhet, hiszen mi baja lenne a vállalatnak a PlayStation 5 teljesítményével, ami egyértelmű elsőséget élvez a világon az újgenerációs konzolok között? Hát az, hogy a PS a szuper eladások ellenére sem áll túl jól. A bevétel egy dolog, mert az rekord magasságokba szökött az ünnepek alatt, 9,76 milliárd dollárral.

A Sony nem az összbevétel miatt fogja a fejét, hiszen nincs azzal semmi baj, sőt, hanem a nyereség okán, ami a kiadások levonása után marad. A PlayStation a vállalat szerint túl drágán működik: a legutóbbi üzleti negyedévben „csak” 582 millió dolláros működési nyereséget ért, ami 2019 óta a legalacsonyabb érték, és csupán hat százalékos haszonkulcsot jelent. Ez, ilyen méretekben kevés, mind az elvárt profit, mind pedig a lehetséges bővülés finanszírozása szempontjából. A megmaradt összeg valóban alacsony, amit egyrészt a Bungie 3,7 milliárd dolláros felvásárlása, másrészt a készülő játékok egyre magasabb költségvetése okoz.

A nyereség növelése érdekében a Sony minden jel szerint követni fogja a Microsoft példáját, és felbontja az exkluzivitást az exkluzív PS játékok esetében.

Agresszív terjeszkedésre készülnek

A Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója, Hiroki Totoki egy elemzőkkel tartott ülésen azt mondta, a „first-party játékok hajtóerőt képviselnek” és ha megjelennének más platformokon, az nagyban növelné a vállalat árrését. A TweakTown szerint hozzátette: „vannak lehetőségeink az árrés javítására, és ezeket agresszívan ki is akarjuk használni”. Ennél pontosabb információt erről nem közölt, magyarán egyelőre nem világos, hogy más konzolokra és telefonokra is, vagy csak PC-re érkeznek exkluzív címek, például a God of War, a Spider-Man vagy a The Last of Us franchise-ból.

A Sony okkal gondolkodik még több PC-re megjelenő játékban, hiszen elég tisztességes sikereket ér el ebben a szegmensben: a first-party játékainak PC portjai csak az elmúlt 7 negyedévben együttesen több mint 850 millió dollárt hoztak.

Úgy tűnik, a Sony és a Microsoft új fegyverekkel folytatja a régóta dúló harcot:

A konzolháború rövid története – Ki nyert és hol tartunk most?

×