Gaming

A játékosok körében nagyot nőtt az LMBTQ-közösséghez tartozók száma

Gábor János

2024.02.14. – Az LMBTQ közösség szórakoztatóipari ábrázolását kutató GLAAD médiafigyelő szervezet és a Nielsen közös felméréséből kiderült: a gamerek között jelentősen nőtt az utóbbi időben a magukat nem binárisnak vallók száma. A riport rámutat: a három évvel ezelőtti 10-ről mára 17 százalékos arány állapítható meg, vagyis úgy 70 százalékos emelkedés történt az LMBTQ-s gamerek körében. Ezt jórészt a sokszínűséget támogató, társadalmi különbségek iránt elfogadóbb 35 alattiak mondták el magukról a felmérésben.

Forrás: Naughty Dog

Az LMBTQ-s gamerek arányát messze nem tükrözi a kontentek aránya – állapította meg a riport. A Steamen például a 2,5 százalékot se érik el, de még ezeknek a nagy része is felnőtt videojáték – ha ezeket levesszük, a megmaradó, 18 év alatti LMBTQ-s tartalmak 1,7 százalékos arányt mutatnak. Az LMBTQ-s játékosok (és még egyszer: már majdnem minden 5. gamer közéjük tartozik) túlnyomó többsége (72%) értékeli, ha a hozzá hasonló karakterek megfelelő reprezentációt kapnak a videojátékokban, míg

68 százalékuk örülne, ha több hangsúlyos LMBTQ-történet épülne be a játékmenetekbe.

Az RPG-kbe jó ideje beépített sokszínű karakterkészítő funkciók láthatóan megtették jótékony hatásukat, mert a nem bináris gamerek 66 százaléka is megfelelőnek találja a játékokban lévő önkifejezési lehetőségeket. Bár ez nem rossz arány, 51 százalék továbbra is díjazná, ha az identitását jobban ki tudná fejezni, pedig 52 százalék közölte: online játék közben érték már emiatt támadások, sőt, 42 százalék a zaklatás miatt távozott egy-egy játékból, 27 százalékot pedig teljesen eltántorított a hobbijától a rá irányuló gyűlölet.

Te is tapasztaltál hasonlót? Veled történt, vagy egy barátoddal, ismerősöddel? Nem kell tétlenül nézned – ITT tudsz bejelentést tenni róla a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnál.

„Az LMBTQ játékosok is riasztó mértékű zaklatást tapasztalnak. Ezen változtatni kell. A GLAAD a játékgyártó cégekkel és a játékokkal foglalkozó tanácsadó testületünkben részt vevő iparági vezetőkkel együtt elkötelezett amellett, hogy ne csak a képviseletet növelje a játékokban, hanem biztonságosabb játékkultúrát teremtsen az LMBTQ játékosok számára. A játékok interaktív jellege, a játékban rejlő lehetőség a közösségépítésre, valamint az LMBTQ játékipari szakemberek hosszú múltja teszi ezt a médiumot egyedülállóan hatékony eszközzé az LMBTQ emberek számára a biztonságos felfedezéshez, kapcsolatteremtéshez és önkifejezéshez” – írta a riport kísérőlevelében Sarah Kate Ellis, a GLAAD elnöke.

És az se semmi, ami a nőkre zúdul gaming közben:

Gábor János

Korábbi cikkek

Kosarasok figyelem: jön az első magyar kosaras esport-bajnokság

2024.04.03. - A Magyar Kosárlabdázók Országos Szövetsége látva az esportok nagy népszerűségét, a fiatal korosztályok…

15 perc telt el azóta...

Hatalmas földrengés rázta meg Tajvant, a TSMC mindenkit kimenekített

2024.04.03. - Szerdán kora reggel súlyos földrengés rázta meg Tajvant. A 7,4-es erősségű földrengés számos…

36 perc telt el azóta...

Áprilisban 7 játékkal bővül az Xbox Game Pass, lesz mivel játszani

Gábor János 2024.04.03. - A Microsoft megerősítette, hogy április első felében hét további játék érkezik…

2 óra telt el azóta...

Ennyibe kerül majd a Windows 10 támogatása, ha nem mondasz le róla

2024.04.03. - Tudom, hogy annak ellenére, hogy már nagyon sokan használják a Windows 11-et, vannak…

3 óra telt el azóta...

Végre: ekkor mutatja be a Bungie az elhalasztott Destiny 2 bővítményt

Gábor János 2024.04.03. - A Bungie jövő héten tervezi bemutatni a korábban elhalasztott Destiny 2…

3 óra telt el azóta...

Ezzel a Warzone fegyverrel darálj a Season 2 utolsó óráiban

2024.04.02. – Április harmadikán élesedik a Warzone és Modern Warfare III legújabb frissítése. Nem csak egy…

17 óra telt el azóta...