Egészen hihetetlen, hogy a Palworld mindössze egyetlen viszonylag rövid magyar bicikliút költségvetéséből készült, ami a megjelenése óta már 30x megtérült.


Bódi Dániel

2024.01.23. – A Palworld jelenleg a Steam egyik legnagyobb sikere, amit pár napja még a platform 5. legnépszerűbb játékaként említhettünk valaha, mára viszont a 2. helyre kapaszkodott a maga 1,8 millió egyidejű játékosával. Csak egy játék előzi a sorban, a PUBG, amit fénykorában 3,2 millióan pörgettek egyszerre, ha viszont hihetünk a Gamalytic számainak, akkor hamarosan az új csúcsról fogunk hírt adni: eddig ugyanis 7,7 millióan neveztek be a Pokémon-klónnak is csúfolt túlélőjátékba.

Bőséggel visszahozta a belelapátolt büdzsét, pedig nem hittek benne

https://www.youtube.com/watch?v=ZPu9yAOEYkQ&pp=ygUQcGFsd29ybGQgdHJhaWxlcg%3D%3D

 

A PocketPair vezérigazgatója, Takuro Mizobe a Note.com-on mesélte a minap, hogy a Palworld sikerében ő személy szerint egy cseppet sem hitt, sőt, a fejlesztése alatt végig azt gondolta, hogy fölöslegesen elégetett pénz, amit ráköltenek, a csapatot sem tartotta alkalmasnak egy nagyobb játék elkészítésére. Ez mondjuk abszolút érthető, a Palworld ugyanis nagyjából 1 milliárd japán jenbe, 6,75 millió dollárba, mintegy 2,4 milliárd forintba került, miközben többszörösen is eltértek az eredetileg kitűzött céloktól.

Csak viszonyításképp, Magyarországon egy csipetnyivel több pénzből, 2,5 milliárd forintból épül egy 10 kilométeres bicikliút a Békés Vármegyei Mezőhegyesen (via – hirado.hu)

A Palworld fejlesztését a PocketPair egy kisebb, tízfős belsős csapata kezdte el kalapálni, aminek korai hozzáférésre alkalmas verziójával egyetlen év alatt kellett volna elkészülniük. Aztán telt, s múlt az idő, de csak nem sikerült teljesíteni az elvárásokat, és mivel Mizobe szerint az első buildek vállalhatatlanul rosszak voltak, további 40 fejlesztőt vettek fel és állítottak a projektre, amellyel együtt jelentősen megnövekedtek a költségek. Azóta eltelt 3 év, a Palworld pedig január 18. óta sorra dönti a rekordokat.

Talán mondanom sem kell, hogy a Mizobe által soknak tartott fejlesztési költség (ami egyébként nem olyan sok, kb. egy AA-s játék költségvetése / a Half Life 2 2004-ben 40 millió dollárból készült) többszörösen megtérült. Csak a Steames bevétel már meghaladhatja a 77 milliárd forintot = 216 millió dollárt, azaz a büzsét levonva 74,6 milliárd forintot, 209 millió dollárt hozott a konyhára, amennyiben a 10.000 forintos árcédulájával matekozunk (mínusz adó és a Steamnek kijáró jutalék). És akkor a Microsofttól kapott pénzzel még nem is számoltunk, amit azért kapott a PocketPair, hogy a Palworld bekerülhessen a Game Pass Preview programjába.

Ez az összeg pedig nagyon jól jött nekik, a CEO szerint ugyanis éppen elfogyott a pénzük, és alternatív források után néztek – már kölcsönt is fel akartak venni. A korai hozzáférés első napjaiban viszont többszörösen is megkeresték a játék tényleges elkészítéséhez szükséges összeget, amellyel nem csak az idei év, hanem minden idők legnagyobb sikersztorija a Palworld – amit eszerint mindösszesen 50 lelkes játékfejlesztő hozott össze.

A Palworldöt kizárólag PC-n és Xboxon játszhatod – a Steamen 10.000 forintért lehet megvenni, de ha csak kipróbálni szeretnéd, akkor érdemes lehet előfizetni a konzolos vagy a PC-s Game Passra, ahol szintén megtalálhatod.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Ez a 69 kultikus játék hamarosan ingyen remasterelést kaphat

×