Teljesen ingyenesen megjelent PS5-re egy exkluzív játék, ami egy óra alatt mindenkinek képes megtanítani a játékmechanikák működésének alapjait.

Bódi Dániel

2024.01.19. – Egy mezei játékos nagyjából el tudja mondani, hogy milyen lenne, hogyan nézne ki egy számára ideális videojáték, míg az eggyel kreatívabbak fejben már el is tudnák azt képzelni. Az általános tudás nagyjából itt ki is fúj, az 50 millió PS5, és közel 120 millió PS4 tulajdonos túlnyomó része azt már nem tudná, hogyan kellene belevágnia az álomjátékának megvalósításába, de mivel alapvető játékelemek működésével sem nagyon vannak tisztában, valószínűleg már a tervezési fázisnál elakadna a művelet. De nincs ezzel semmi gond, hiszen a világon szinte minden szakma ilyen: van, aki ért hozzá és csinálja, és van, aki kiélvezi a végeredményt, igénybe veszi a szolgáltatást.

Aztán vannak az olyan programok, mint amilyen a Roblox és a Dreams, melyek kvázi egy nagyon könnyen megtanulható keretet adnak az amatőr fejlesztésnek. A Robloxban és a Dreamsben is szinte bármit megalkothatunk, amit csak elképzelünk, a mi dolgunk csak egyre jobban, hatékonyabban és kreatívabban kihasználni a kreátorok adta lehetőségeket. Fontos azonban, hogy nem elég jól ismerni egy-egy keretprogramot – legyen az a Dreams, vagy a valódi játékfejlesztői Unreal; ahhoz ugyanis, hogy egy valóban szórakoztató programot adjunk ki a kezeink közül, ismereteinket ki kell terjesszük a játékdizájnra is, ami megtanítja az alkotót az alapvető játékmechanikák hatékony alkalmazására.

A dizájn mindennek a lelke, hiszen nézhet ki bármilyen jól is a játék, lehet bármilyen szövevényes vagy érdekes a története, ha magszinten hibádzik a játékmenet, azaz egyszerűen rossz érzés vele játszani, akkor „kuka”, semmit sem ér az egész. Fordítva viszont nem áll ez az állítás; ha a játék semmiről sem szól és két kezünkön megszámolhatjuk a pixeleket, de piszok élvezetes vele játszani, akkor az egy remek játék. Valaki például emlékszik a Doom történetére? Dehogy, csak az maradt meg, hogy mennyire királyság szétloccsantani a démonok agyát.

Az ilyen és ehhez hasonló játékmechanikai alapokra tanít meg az egyik legújabb PS5-exkluzív, az Interaction Isn’t Explicit, ami amellett, hogy egy zseniális oktatójáték, még ingyenes is.

A vizuálisan lenyűgöző játékban megtanulhatjuk, hogy mi micsoda, mit miért, hogyan és hol érdemes használni, vagy épp hanyagolni. Az Interaction Isn’t Explicit A tökéletes oktatóprogram, ami nem csak a játékfejlesztő palánták számára lehet hasznos tananyag, hanem a totál átlagos játékosnak is, aki így egy kicsit mélyebben bevonódhat a kedvenc játékaiba, jobban megismerheti a szórakozásának, hobbijának a tárgyát.

A játékot nem mellesleg Frank L. Silva független játékfejlesztő készítette a Sony támogatásával, a fülbemászó aláfestést pedig FRENCH 79 szolgáltatta. Az érdeklődőknek jó hír, hogy nagyjából egyetlen óra alatt a végére lehet érni.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Mi az a T-póz és miért állnak a játékokban mindig így a karakterek?

×