Váratlan fordulat, meglepő lépéseket tett az Embark Studios. A gamer társadalom véleménye azonban megoszlik a kontrollerekkel kapcsolatban.

2024.01.16. – Váratlan döntést hozott az Embark Studios az állandóan változó crossplay FPS játékok világával kapcsolatban. Számos aggodalom vetült fel a The Finals közösségében, többek között sokan az aim assist, azaz a célzás segítő asszisztens meglétét régóta kritizálják. Tényleg ekkora előnyt jelentene ez az egeres és billentyűzetes vetélytársakkal szemben?

Milyen változások várhatóak?

Az legújabb, 1.4.1-es verziójú patch nem csak a szokásos hibajavításokat és apró beállításokat hozza magával az Embark Studios részéről. Ez a lépés egy jelentős erőfeszítést szimbolizál a játéktér kiegyenlítésére és egy tisztességes versenykörnyezet biztosítására mind a kontrolleres, mind az egeres és billentyűzetes felhasználók számára. Manapság sok gyártó figyelmen kívül hagyja  az „egeres közösség” vészsikolyait, esetleg könyörgéseit – pedig létszámuk, még ma is jelentős.

 

Az egyik kulcsfontosságú terület, amelyre a patch koncentrál, a vitatott „zoom snapping” mechanizmus. A zoom snapping felelős a kontrollerrel játszó játékos irányítójának vezetéséért az ellenfél feje vagy testé felé, és az irányzási zárat fenntartja egy ideig. Ez a mozdulat jelentős nerfeknek lett kitéve. Az angular velocity most már rendelkezik egy maximális értékkel, hogy megakadályozza a nem szándékos gyors fordulatokat, és a célzás ideje is le lett csökkentve. Kritikus pont azoknak, akik korábban kihasználták az előnyüket, hogy bizonyos fegyverek, mint például az SR-84 Sniper Rifle, Revolver, LH1 és a shotgunok, már egyáltalán nem fognak használni zoom snappinget – így bátran mondhatjuk, biztosan fognak születni az előnyvesztett közeg néhány tagjától fórum kérdések a közeljövőben .

  • A Camera Magnetism 50%-ról 35%-ra csökken, így a játékosok kevésbé tudnak célozni, és a kontroller pontossága is csökken.

Egy másik jelentős beállítás a „kamera mágnesesség” 15%-os csökkentése. Ezzel a korábban a baráti közösségekben mesterlövésznek titulált tagok szarva igencsak letörik. Ezentúl már a kontrolleres kamerák nem lesznek képesek arra, hogy maguktól sodródjanak a közelben lévő ellenfelek irányába, így csökkentve az Ő pontosságukat.  Azonban a patch legintrikánsabb hozzáadása az Embark Studios válasza azokra a játékosokra, akik remapping programokat, például a reWASD-t használják arra, hogy utánozzák a kontrollert egy egérrel és billentyűzettel. Ez a „spoofing” gyakorlat, amely hosszú ideje problémát jelent a konzolos játékokban, most először kapott nyilvános felismerést és ellenintézkedést a PC platformon. A patch tartalmaz egy érzékelési mechanizmust, amely azonosítja az ilyen típusú szoftvert, és kikapcsolja az aim assistet az ilyen manipulációt végző felhasználók számára.

the finals

Forrás: Embark Studios

Mi lesz a döntés visszhangja?

Kontrolleres játékosként nézve az Embark Studios legfrissebb frissítését, amely az aim assist módosításait hozza el a The Finals-ban, némi vegyes érzéseim vannak. Először is, nem tagadom, hogy kissé csalódott vagyok, mivel egyes elemeket csökkentettek, amelyek segítettek a játékban. Az „zoom snapping” csökkentése és az ehhez kapcsolódó változások kihívást fognak jelenteni a precíziós fegyverek használatakor. A kontrollerezés mindenekelőtt kényelmes számomra, és eddig is jól éreztem magam a játékban. Az aim assist változások azonban arra sarkallnak, hogy átértékeljem a játékstílusomat és fejlesszem a készségeimet, vélhetően másoknak is ezt a taktikát fogja elhozni. Bátran mondhatom: újra kell tanulni játszani, új taktikát kell felállítani a változásoknak megfelelően. Akárcsak a tényleges háborúban, ha változtak a feltételek, adottságok, aszerint kell új haditervet állítani.

Az, hogy az Embark Studios reagált a játékosközösség visszajelzéseire, pozitív jel. A fejlesztők nyitottak voltak a változtatásokra, ami mindig jó jel a jövő szempontjából. Viszont remélem, hogy ez az újítás hozzájárul egy egészségesebb és versenyképesebb játékélményhez mind a kontrolleresek, mind pedig az egeres és billentyűzetes játékosok számára. Még akkor is, ha egy kis időbe telik az új rendszerrel való megbékélés, bizakodó vagyok, hogy a játék továbbra is izgalmas és élvezetes marad. A változásokat mindig nehezebb elfogadni az elején, de talán ezek a módosítások hozzájárulnak ahhoz, hogy egyensúlyba hozzák a versenyt és élvezetesebbé tegyék a The Finals-ban való részvételt mindenki számára.

Forrás: PCGamer.com

Ezt láttad már?

Ennyire fájdalmas volt a 90-es években megnyitni egy JPG-t

×