Megosztó döntés: erősen nerfelték a The Finals kontrollerhasználatát
Váratlan fordulat, meglepő lépéseket tett az Embark Studios. A gamer társadalom véleménye azonban megoszlik a kontrollerekkel kapcsolatban.
Váratlan fordulat, meglepő lépéseket tett az Embark Studios. A gamer társadalom véleménye azonban megoszlik a kontrollerekkel kapcsolatban.
Váratlan fordulat, meglepő lépéseket tett az Embark Studios. A gamer társadalom véleménye azonban megoszlik a kontrollerekkel kapcsolatban.
2024.01.16. – Váratlan döntést hozott az Embark Studios az állandóan változó crossplay FPS játékok világával kapcsolatban. Számos aggodalom vetült fel a The Finals közösségében, többek között sokan az aim assist, azaz a célzás segítő asszisztens meglétét régóta kritizálják. Tényleg ekkora előnyt jelentene ez az egeres és billentyűzetes vetélytársakkal szemben?
Az legújabb, 1.4.1-es verziójú patch nem csak a szokásos hibajavításokat és apró beállításokat hozza magával az Embark Studios részéről. Ez a lépés egy jelentős erőfeszítést szimbolizál a játéktér kiegyenlítésére és egy tisztességes versenykörnyezet biztosítására mind a kontrolleres, mind az egeres és billentyűzetes felhasználók számára. Manapság sok gyártó figyelmen kívül hagyja az „egeres közösség” vészsikolyait, esetleg könyörgéseit – pedig létszámuk, még ma is jelentős.
Az egyik kulcsfontosságú terület, amelyre a patch koncentrál, a vitatott „zoom snapping” mechanizmus. A zoom snapping felelős a kontrollerrel játszó játékos irányítójának vezetéséért az ellenfél feje vagy testé felé, és az irányzási zárat fenntartja egy ideig. Ez a mozdulat jelentős nerfeknek lett kitéve. Az angular velocity most már rendelkezik egy maximális értékkel, hogy megakadályozza a nem szándékos gyors fordulatokat, és a célzás ideje is le lett csökkentve. Kritikus pont azoknak, akik korábban kihasználták az előnyüket, hogy bizonyos fegyverek, mint például az SR-84 Sniper Rifle, Revolver, LH1 és a shotgunok, már egyáltalán nem fognak használni zoom snappinget – így bátran mondhatjuk, biztosan fognak születni az előnyvesztett közeg néhány tagjától fórum kérdések a közeljövőben .
Egy másik jelentős beállítás a „kamera mágnesesség” 15%-os csökkentése. Ezzel a korábban a baráti közösségekben mesterlövésznek titulált tagok szarva igencsak letörik. Ezentúl már a kontrolleres kamerák nem lesznek képesek arra, hogy maguktól sodródjanak a közelben lévő ellenfelek irányába, így csökkentve az Ő pontosságukat. Azonban a patch legintrikánsabb hozzáadása az Embark Studios válasza azokra a játékosokra, akik remapping programokat, például a reWASD-t használják arra, hogy utánozzák a kontrollert egy egérrel és billentyűzettel. Ez a „spoofing” gyakorlat, amely hosszú ideje problémát jelent a konzolos játékokban, most először kapott nyilvános felismerést és ellenintézkedést a PC platformon. A patch tartalmaz egy érzékelési mechanizmust, amely azonosítja az ilyen típusú szoftvert, és kikapcsolja az aim assistet az ilyen manipulációt végző felhasználók számára.
Kontrolleres játékosként nézve az Embark Studios legfrissebb frissítését, amely az aim assist módosításait hozza el a The Finals-ban, némi vegyes érzéseim vannak. Először is, nem tagadom, hogy kissé csalódott vagyok, mivel egyes elemeket csökkentettek, amelyek segítettek a játékban. Az „zoom snapping” csökkentése és az ehhez kapcsolódó változások kihívást fognak jelenteni a precíziós fegyverek használatakor. A kontrollerezés mindenekelőtt kényelmes számomra, és eddig is jól éreztem magam a játékban. Az aim assist változások azonban arra sarkallnak, hogy átértékeljem a játékstílusomat és fejlesszem a készségeimet, vélhetően másoknak is ezt a taktikát fogja elhozni. Bátran mondhatom: újra kell tanulni játszani, új taktikát kell felállítani a változásoknak megfelelően. Akárcsak a tényleges háborúban, ha változtak a feltételek, adottságok, aszerint kell új haditervet állítani.
Az, hogy az Embark Studios reagált a játékosközösség visszajelzéseire, pozitív jel. A fejlesztők nyitottak voltak a változtatásokra, ami mindig jó jel a jövő szempontjából. Viszont remélem, hogy ez az újítás hozzájárul egy egészségesebb és versenyképesebb játékélményhez mind a kontrolleresek, mind pedig az egeres és billentyűzetes játékosok számára. Még akkor is, ha egy kis időbe telik az új rendszerrel való megbékélés, bizakodó vagyok, hogy a játék továbbra is izgalmas és élvezetes marad. A változásokat mindig nehezebb elfogadni az elején, de talán ezek a módosítások hozzájárulnak ahhoz, hogy egyensúlyba hozzák a versenyt és élvezetesebbé tegyék a The Finals-ban való részvételt mindenki számára.
Forrás: PCGamer.com