Gaming

A Netflix reklámokat tehet a játékaiba, ami az utolsó szög a koporsóban

2024.01.07. – Az egy nagyon jó kezdeményezés volt, amikor a Netflix úgy döntött, hogy bővíti tevékenységét a videojáték-ipartban is. Ez azt jelenti, hogy akinek van Netflix előfizetése, az egy rakás játékhoz is hozzáfér, teljesen ingyen, mármint a szolgáltatáson belül, külön díj nélkül. Persze sokan még mindig nem tudnak arról, hogy a Netflixhez játék is jár. A 2021 novemberében elindított játékkínálat mára nagyon szépen kibővült, ám most a vállalat szeretne egy kicsit több bevéltelt belőle.

A Wall Street Journal beszámolója szerint a Netflix elkezdett azon gondolkodni, hogyan növelhetné a játékokból származó bevételeket. Amit eddig fontoóra vettek, az pont az, amit a nézők és a játékosok a legkevésbé szeretnek: reklámok és mikrotranzakciók a játékokon belül, valamint teljes árú játékok. Természetesen a lap megjegyzi, hogy ezek egyelőre csak belső beszélgetések, tehát egyáltalán nem biztos, hogy mindez megvalósul. Azonban az biztos, hogy valamilyen változás tervben van.

A hirdetések tönkretehetik a Netflix játékokat?

A Netflix játékai több mint két éve jelentek meg először, de nem indultak be annyira, mint amennyire tervezték. Ez talán annak is köszönhető, hogy az ingyen elérhető játékok esetében nem nagy AAA-s címekre kell gondolni, hanem egyszerű mobiljátékokra, szórakoztató, ötletes indie-szerű címekre. Ez persze nem jelenti, hogy ne lennének jók. Egy 2023 októberében készült jelentés szerint azonban naponta átlagosan 1,7 millió ember játszik Netflix játékokkal, ami a Netflix felhasználóinak kevesebb mint 1%-a.

Az sem ritka, hogy az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy járnak játékok a szolgtálatáshoz, pedig nemrég még GTA is bekerült. Ahogy arról mi is többször beszámoltunk, vannak olyan játékok, amiket érdemes kipróbálni. Ilyen Oxenfree, a Death’s Door és a Storyteller. Egyértelmű, hogy a felhasználók nem igazán örülnének, ha a játékok közben reklámokat kéne nézni.

Mivel jelenleg persze nagyon kevesen játszanak Netflix játékokkal, érdekes lesz látni, milyen változásokat vezetnek be valójában. Egyébként a cág a szolgáltatás többi részében is szeretne reklámokat. Hamarosan talán Európába is megérkezik az olcsóbb csomag, amiben egy rakás reklámot kell megnéznünk a filmek és sorozatok közben.

Ezt láttad már?

DV

Korábbi cikkek

Bejelentkezhetett a Dungeons and Dragons jogokért a kínai Tencent?

2024.02.01. - A Dungeons and Dragons egy népszerű, fantasy világban játszódó, nyílt végű asztali szerepjáték.…

10 másodperc telt el azóta...

7 realisztikus vadász szimulátor, aminek a trófeáid között a helye

Gábor János 2024.02.01. - Bár bízom benne, hogy sosem lőttél/lőnél le egy állatot (se), a…

30 perc telt el azóta...

Olyan menő Xbox kontrollereket mutattak be, hogy rögtön a tárcádhoz nyúlsz

2024.02.01. - Megmondom őszintén, annyire nem vagyok nagy rajongója az Xbox kontrollerek kialakításának, de el…

60 perc telt el azóta...

Megérkeztek az RTX 4080 Super tesztek – Ezt tudja az „olcsóbb” kártya

2024.02.01. - Az Nvidia 2022 szeptemberének végén mutatta be legújabb generációját, mely az RTX 40XX…

2 óra telt el azóta...

Ne dőlj be neki! – Álommunkát ajánlanak egy új, csaló SMS-sel

2024.02.01. - Az összes vírustípus közül talán a spyware és a malware a legkellemetlenebb, amibe…

2 óra telt el azóta...

Az úgy erős! – Bugos volt a Warzone, mégis őt bannolták a meccsből

2024.02.01. - Egyszerűen nem lehet vitatni, hogy amióta csak megjelent a Call of Duty Warzone,…

2 óra telt el azóta...