Nagy slamasztikában találta magát a héten az eMAG. A Magyar Nemzeti Bank vizsgálatot indított, aminek eredményeként több milliós bírságot kaptak.

2023.12.04. – Még mielőtt belemegyünk abba, hogy az eMAG mit csinált, vagy mit nem csinált, fontos tisztázni pár szakszót. A bírság egy úgynevezett „többes ügynöki engedély” okán landolt az Extreme Digital-eMAG Kft. nyakában. A többes ügynök egyszerre több biztosítóval áll szerződéses viszonyban, akiknek közvetlen képviselőjének számít jogilag. A többes ügynöknél megkötött szerződés jogilag olyan, mintha közvetlenül a biztosító ügyfélszolgálati irodájában kötötték volna a szerződést. Ez a státusz azért is olyan fontos egy ilyen webshop esetén, mert a nagyértékű termékek esetén sokszor lehetőség van részletfizetést, vagy egyéb hitelkonstrukciót kérni. Ez egy rettenetesen macerás folyamat lenne, ha az üzletek nem rendelkeznének többes ügynöki jogviszonnyal.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a többes ügynöki engedélyének való megfelelésre vonatkozóan tett célvizsgálatot az Extreme Digital-eMAG Kft.-nél. Nos, a vizsgálat eredményét hétfőn egy határozat formájában közzé is tette az MNB. A dokumentumban kötelezik az eMAG-ot, hogy 2024. február 5-ig javítsák a hiányosságokat. A tapasztalt jogsértések miatt a bank 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot, valamint további 8,8 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a társaságra.

emag

A bank megállapította, hogy az üzemeltető a vizsgált időszakban nem tett eleget az összehasonlításra alkalmas termékelemzési kötelezettségének, nem tudta igazolni az MNB felé kellő számú, egymással versengő hiteltermék bemutatását ügyfelei számára. Emellett szintén nem tett maradéktalanul eleget a pénzügyi szolgáltatás közvetítését megelőző, a pénzpiaci közvetítőre vonatkozó, valamint a hitelszerződés megkötését megelőző tájékoztatási kötelezettségének. – írja a hwsw.

A bank úgy látta, hogy az eMAG közvetítői nyilvántartása hiányos volt, továbbá nem voltak meg az előírt szakmai képesítési követelmények a személyi állomány esetén. A vizsgálat során az Extreme Digital-eMAG Kft. nem tudott megfelelő, tételes, termékszintű nyilvántartást bemutatni a kötelező képzésekről, továbbképzésekről sem.

Ennek a fejetlenségnek az volt az eredménye, hogy az értékesítést a bank szerint „nem megfelelő tudással rendelkező” személyek látták el. A cég nem gondoskodott a teljeskörű oktatásról, legyen itt szó felkészítésrő, vagy továbbképzésről. Most kaptak pár hónapot ennek orvoslására…

Ezt olvastad már?

Tényleg elég volt? – Mi baja van egyes játékosoknak a képességfával?

×