Gaming

Ez is eljött: A Ubisoft már teszteli a játék közben felugró reklámokat

2023.11.24. – A játékokban elhelyezett reklámtól joggal veri ki a frász az embert, pedig igen komoly történelme van nem csak a reklámjátékoknak – melyek kifejezetten egyetlen termék népszerűsítése miatt készültek el egyáltalán, hanem a játékon belül elhelyezett hirdetéseknek is.

A 2010-es Alan Wake támogatója például az Energizer volt, aminek logója a kulcsfontosságú zseblámpákon és elemeken tűnt fel szolidan, de voltak még ennél is durvább hirdetések, mint például a 2000-es évek végén Amerikában a Barack Obamára felszólító elhelyezések olyan játékokban, mint a Guitar Hero III, Madden NFL 09, NBA Live 08, Burnout Paradise, Nascar 09 és a Need For Speed Carbon. Ezekben a hirdetésekben közös, hogy nem szakítják vagy zavarják a játékmenetet – sőt az Alan Wake, és a versenyjátékok esetében még jól is illeszkedett bele.

Az egyre magasabb fejlesztési költségek miatt pedig aligha meglepő, hogy a fejlesztők és a kiadók újfent felfedeznék maguknak az in-game reklámozás világát. Többen már olyan megoldásokon dolgoznak, melyek egyrészt nem zavarják a játékosokat, másrészt pedig a hirdetőknek is csábító, azaz jó pénzt is hoz a konyhára. Ebben talán a Microsoft 2022. decemberében prezentált terve a legszimpatikusabb, szemben a Ubisoftéval, amely különösen otromba mód tolná a szerencsétlenek arcába a reklámjait.

A franciák ugyanis játék közben felugró, közel teljes képernyős hirdetéseket raknának a játékaikba, ami valljuk be, nem a legelegánsabb módja a dolognak.

Mindezt egy francia újságíró szúrta ki Assassin’s Creed Odyssey közben, aki, amikor megnyitotta – volna – a térképet, előbb még kapott egy kis Mirage-promót, miszerint a Black Friday akcióban 20%-kal olcsóbban vásárolhatja meg. Attól eltekintve, hogy a teljes képernyős reklám abszolút kontraproduktív, legalább releváns, hiszen az Assassin’s Creeden belül próbált Assassin’s Creedet eladni. Ugyanakkor nem kell hozzá túl nagy fantázia, hogy már most belelássunk Doritos, Hell, Nike vagy Adidas hirdetéseket.

Azt viszont nem tudni, hogy a Ubisoft csak egy egyszeri népszerűsítés céljából jelenített-e meg saját reklámját a saját játékában, vagy valóban tesztelnek valamit a háttérben, mindenesetre jobb félni, mint utólag a menü megnyitásakor megijedni.

UPDATE: A Ubisoft válasza a reklámra: „Tudomásunkra jutott, hogy egyes játékosok tegnap bizonyos Assassin’s Creed-címek lejátszása közben felugró reklámokkal találkoztak. Ez egy technikai hiba eredménye volt, amelyet azonnal elhárítottunk, amint értesültünk a problémáról.”

Ezt is érdemes elolvasnod:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Visszatért a Warzone egyik legjobb fegyvere – Ez a kiegészítő a titok

2024.02.01. - Február 7-én elstartolt a Warzone és Modern Warfare III újabb közös szezonja. A…

5 perc telt el azóta...

Ezt az ingyen játékot neked szánják, ha szereted az agyad is használni játék közben

Bódi Dániel 2024.02.01. - Az egyedi, művészi és a kifejezetten intelligens játékok kedvelői, akik nem…

27 perc telt el azóta...

Meghalt a Nokia, éljen a Nokia! Nincs több okosmobil, de a márka nem tűnik el

Gábor János 2024.02.01. - Elég egyértelmű jelzést küldött a Nokia készülékeket gyártó cég arról, hogy…

2 óra telt el azóta...

A taxisok élete nem csak játék és mese – Ilyen lesz a Taxiszimulátor

2024.02.01. - A Maxis műfajt teremtett 1989-ben, amikor piacra dobták a SimCity-t. A városi életet…

2 óra telt el azóta...

Váratlan, nagyobb frissítést kapott a Modern Warfare III – Ezek élesedtek

2024.02.01. - Azt már a Call of Duty fejlesztői is megerősítették, hogy február 7-én érkezik…

3 óra telt el azóta...

Bejelentkezhetett a Dungeons and Dragons jogokért a kínai Tencent?

2024.02.01. - A Dungeons and Dragons egy népszerű, fantasy világban játszódó, nyílt végű asztali szerepjáték.…

3 óra telt el azóta...