Elon Musk 17 millió forintra is megbüntetné, aki Cybertruckot vesz a Teslától
Elon Musk és a Tesla tulajdonképpen megfenyegette azokat a potenciális vásárlókat, akik valamiért semmi másra, csak egy Cybertruckra vágynak.
Elon Musk és a Tesla tulajdonképpen megfenyegette azokat a potenciális vásárlókat, akik valamiért semmi másra, csak egy Cybertruckra vágynak.
Elon Musk és a Tesla tulajdonképpen megfenyegette azokat a potenciális vásárlókat, akik valamiért semmi másra, csak egy Cybertruckra vágynak.
2023.11.14. – Évtizedes munkássága alatt Elon Musknak nem egy meredek dolga volt már:
a sort pedig még több másik érdekesebbnél érdekesebb dologgal lehetne folytatni, mire eljutunk a legújabb agymenéséig, amiben azokat a szerencsétleneket büntetné, akik évek óta másra sem vágynak, csak a Cybertruckra.
Szóval, ezúttal arról van szó, hogy miután Musk nyilvánosan kijelentette, hogy a Cybertruckkal megásták a Tesla sírját, frissítettek egy nagyot a járművek adásvételi szerződéseinek általános feltételein, amiben most már perrel is megfenyegetik a Tesla abszurd terepjárójának potenciális vásárlóit. Bár az is megeshet, hogy épp az elrettentés volt a cél, ki tudja, az viszont biztos, hogy nem lett tőle vonzóbb az átlagos kedd délutáni golyózáport is túlélni képes járgány.
Eszerint a Cybertruck újdonsült büszke tulajdonosai a vásárlástól számított egy éven belül nem adhatják el a Tesla tudta nélkül a kocsit. Amennyiben mégis megteszik, akkor egy bírósági per kíséretében 50.000 dolláros, mintegy 17,3 millió forintos kártérítés megfizetésére is kötelezhetik őket. Kellemetlen? Lehet, ugyanis várhatóan ennyiért lehetne tovább passzolni egy kiseggelt Cybertruckot. Elon persze nem tiltja teljesen a használt Cybertruckok eladását, csupán engedélyt kell kérni erre a Teslától – ami talán-talán élből el fogja azt utasítani. Ha pedig a Tesla szakijai nemmel válaszolnak, akkor már nem egy évig, hanem az ellenkező ítéletig nem értékesíthetik senkinek a kocsit.
De feltételezzük a legjobbakat: lehet, hogy a Tesla ezzel csak az alacsony darabszámban kapható autóval való üzérkedést szeretné megelőzni, elvégre láthattuk mi történt 2020-21-ben a PlayStation 5-tel, a Cybertruckra pedig hasonlóan nagy az érdeklődés, mint a Sony játékkonzoljára. A gond ezzel csak az, hogy ha ne adj Isten esetleg kiderülne, hogy nem olyan a Cybertruck, mint amilyennek Musk ígérte, akkor a csalódottak pórul járnak: egy évig fixen azzal kell majd beállniuk a garázsba, ha akarnak, ha nem.
Az viszont már sokkal érdekesebb, hogy miután a sajtó megneszelte a szerződésbe foglalt, a vásárlók szempontjából nem kifejezetten előnyös új záradékot, a Tesla pillanatok alatt kiradírozta azt. Az Ars Technica ezen a ponton rámutat, hogy a Tesla hasonló záradékokkal már korábban is próbálta elejét venni a nyerészkedésnek, de eddig sosem fenyegetőztek pénzbüntetéssel…
… igaz, erre más gyártók különösen drága luxusautóinál már volt példa. A Ferrarinál is szokás ilyen záradékokat szerződésbe foglalni, bár az olasz sportautó-gyártó hajlandó inkább maga visszavásárolni az autóit. 2017-ben pedig a Ford perelte be John Cena pankrátor-színészt, amiért a megszegte a szerződésbe vett és aláírásával elfogadott 24 hónapos viszonteladási tilalmat, és jóval árán felül értékesítette az egyébként 450.000 dolláros, 156 millió forintos egyedi gyártású Ford GT-jét.
Ilyen és ehhez hasonló záradékot tehát valóban csak a legdrágább, legexkluzívabb autókra szokás alkalmazni, de nem olyanra, mint az éveket késő és várhatóan november 30-án megjelenő Cybertruck, amiből a Tesla és Elon Musk az elkövetkező években több százezer darabot szeretne legyártani.
Még fából is előbb készült el egy használható Tesla Cybertruck