A Valve nem viccel, ha a közösségi alkotásokról van szó. A Counter-Strike 2 pályák mellett a skinekért is súlyos összegeket csengethetnek ki.

2023.11.14. – Éppen tegnap érintettük a CS:GO, Counter-Strike 2 skinek sorsát. A Valve 2013 augusztusában élesítette az Arms Deal nevet viselő frissítést. Az első körben saját gyártású skinekkel próbálkoztak, de hamar rájöttek, hogy nincs akkora kapacitásuk, hogy ezt minden alkalommal meg tudják tenni. Ilyenkor kapóra jön a közösség hatalmas ereje és a köré tervezett Workshop rendszerük. Nem csak pályákat publikálhatnak a kreatív rajongók, hanem különböző, fegyverekre szánt textúrákat is. A Counter-Strike 2 megjelenése után ismét aktivizálta magát az alkotók nagy része. Nem véletlenül, hiszen mindenki be akar kerülni az első ládába.

Az sem titok, hogy míg korábban 500€ környékén volt a Steam piac felső limitje, addig 2017 óta már 2000 dolláros skineket is találhatunk a marketen. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy ha olyan ikonikus skint sikerül legyártani a Counter-Strike 2 rajongóinak, amellyel nem a piacon kereskednek, akkor abból ő hogy realizál profitot? Sőt, hogyan kapnak egyáltalán pénzt a skinek után az alkotók? Sokan úgy gondolják, hogy az eladott skinek után százalékos részesedést kapnak. Ez azonban nem jönne túl jól azoknak, akik a gyengébb ritkaságú fegyvereket gyártják, melyek csak pár centért mennek el.

Így kapnak pénzt a Counter-Strike 2 skinek alkotói

@fastroxhun Mennyi pénzt kereshetsz a CS 2-vel? #cs2 #csgo #cs #skins #fastrox ♬ eredeti hang – FastroxHUN – FastroxHUN

Rengeteg külföldi forrás megválaszolta már a fenti kérdéseket, ám a minap egy magyar videó is felkerült a TikTok felületére. Teljesen közérthető formában került megmagyarázásra az egész folyamat. A lényeg, hogy az alkotók nem a skinek alapján kapják a bevételt, hiszen ez igazságtalanság lenne. A Valve egy-egy kulcs árának felét osztja el az adott ládába kerülő skinek alkotóinak számával. Ha valamilyen csoda folytán valakinek több alkotása is bekerül a ládába, akkor dupla, tripla annyi összeget kap. Igazán jól lehet keresni a skingyártással. A népszerű ládáknál a havi 270 ezer eurós bevétel sem elképzelhetlen, mely bizony már a 100 millió forintos kategóriát súrolja. Jól hangzik? Irány akkor a Workshop!

Ezért foglalnak ekkora helyet a mai játékok – Így jön össze a 100 GB

×