Az Euronics adatai szerint bizonyos termékkategóriákban igencsak komolyan változtak a magyarok vásárlási szokásai az elmúlt hónapokban.

2023.11.07. – Az Euronics tapasztalatai szerint az év első 10 hónapjában csökkent a magyarok vásárlási vágya a korábbi évekhez képest. Ami viszont érdekes, hogy termékkategóriák által generált árbevétel zuhanás ide, vagy oda, a kosárérték növekedett. Ez azt jelenti, hogy a magyarok átlagosan kevesebbet vásárolnak, viszont ha vásárlásra szánják el magukat, nagyobb és értékesebb dolgokat vásárolnak, mint korábban. Az Euronics statisztikái szerint a háztartási nagygépek, a tévék és a telefonok kategóriájában szignifikánsan nőtt az előbb említett kosárérték. Olyannyira, hogy utóbbi esetében a kétszeresére ugrott.

A telefon és mobilkiegészítő kategóriában az átlagos országos kosárérték – az egy évvel korábbi 46 ezer forint után – immár meghaladja az 56 ezer forintot, ami alól a leglátványosabb kivételt az északnyugat-magyarországi régió jelenti, a maga 60 ezer forinton felüli átlagával. – írja a HVG. Ebben a kategóriában egyébként még mindig a legnépszerűbbnek az okostelefonok számítanak.

magyarok

Forrás: Tecno

Szintén érdekes adat, hogy a vásárlók átlagosan 100 ezer forintot költöttek online vásárlás során okostelefonra. Míg azok, akik helyben válogattak egy üzletben, inkább olcsóbb modellek mellett döntöttek. Viszont nagy meglepetésre a nyomógombos és az otthoni vezetékes készülékekre is van még kereslet.

Többet költenek átlagosan a budapesti vásárlók televízióra. Míg a fővárosban átlagosan 139 ezer forintot adnak ki a vásárlók egy-egy készülékre, addig például Dél-Magyarországon ez az átlag csupán csak 111 ezer forint. Ez az egyetlen olyan termékkategória, aminél ekkora mértékű területi különbség mérhető.

euronics

Ha az IT-kategóriát nézzük, akkor ott egyértelműen a laptopok számítanak a magyarok slágercikkének. Ezek kompakt, hordozható masinák, vagyis a lehető legtöbb élethelyzetben hasznosnak bizonyulhatnak. Ebből a szempontból mindez nem meglepő. Az viszont érdekes, hogy itt is óriási különbség mérhető online és offline vásárlói szokás között. Míg online átlagosan 250 ezer forint értékben vásároltak a magyarok laptopot, addig offline ez az átlag nem tudta elérni a 200 ezer forintot sem. Nehéz megmondani, hogy ennek pontosan mi az oka, de valószínűleg erre a kérdésre fogja keresni a választ az Euronics az elkövetkező napokban.

Ezt olvastad már?

Dühösek a gamerek az Xbox AI miatt – ezért szálltak bele a tervbe

×