Komoly mesterséges intelligenciára lehet számítani a GTA VI-ban, ha beigazolódik az, ami nemrég kiszivárgott a világhálóra.

2023.11.07. – „Hát elkezdődött…” – mondta Théoden király a Két Torony című Gyűrűk Ura filmben, s most ezt érzem én is. A videojáték piac úgy fest, hogy határozottan nyit a mesterséges intelligencia (MI/AI) irányába. Hollywoodnak ez például nem is tetszik, komoly írói és színészi sztrájk akasztotta meg a munkálatokat pár hónappal ezelőtt a jelenség miatt. Az emberek elkezdték félteni a munkájukat, a számítógépes technológia ugyanis szépen lassan átveszi a helyüket. Ma már szinkront is lehet úgy gyártani, hogy a színész nincsen a stúdióban, bárki fel tudja venni a dialógusokat, egy program pedig átalakítja a hangszínt és kreál egy majdnem tökéletes másolatot. Félelmetes, hogy mikre vagyunk már képesek.

Nem meglepő hát, hogy a videojáték-ipar is kacsingat az új, időt és energiát spóroló technológiák irányába. Nem lennék meglepve, ha hamarosan eljutnánk arra a pontra, hogy megjelennek olyan indie játékok, amiket egy az egyben program kreált. Ezek nem minden esetben ördögtől való dolgok, de az tény, hogy temérdek ember munkája kerülne veszélybe ezáltal.

Ám, ha jól van használva a mesterséges intelligencia, egészen őrületes dolgokra lehetünk képesek.

GTA

Nem kell feltétlenül emberi feladatok helyettesítésére kérnünk, ha jól el van helyezve egy MI egy kódban, kifejezetten értékes munkát végezhet. A GTA VI esetén például egy élő-lélegző nyílt világot hozhat létre. Egy friss Grand Theft Auto VI leak szerint a Rockstar most azzal kísérletezik, hogy úgynevezett „AIMemory”-t helyez a játékba. Ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia megjegyezné a játék során elkövetett cselekvéseinket, s a világban élő NPC-k viselkedését ehhez a percepcióhoz rendelné hozzá.

Az emberek emlékeznének arra, hogy korábban majdnem elütöttük őket, így például máshogy viszonyulnának hozzánk. Ugyan ezt a technológiát a mozgások pontosítására is alkalmazni lehet. A „ProceduralMotion” például abban segítene, hogy az adott játékhelyzetre vonatkozóan mozognának a karakterek, nem pedig egy előre elrendelt módon. Ezt is egy állandóan aktív mesterséges intelligencia tudná figyelni. És ha már GTA és memória, bizony így már bűnlajstromunk is lesz, vagy hát lehet majd a játékban.

Ezt olvastad már?

Animés, kardozós, Sekirós és ingyenes ez a játék a Steamen

×