Az írói sztrájknak hála a Marvel Studios vezetője, Kevin Feige felülvizsgálta a jelenleg készülő projekteket. Nem volt boldog, most átalakít mindent.

2023.10.12. – Először azt hittem, hogy a hollywoodi írói sztrájk majd ki fogja csinálni a filmipart, de csak félig lett igazam. A hatalmas felháborodás és tüntetéshullám ugyan befagyasztotta a jelenleg folyó munkálatokat, ám a kiegyezéssel most minden kezd visszarendeződni a rendes kerékvágásba. Ám míg ugye a munkálatok leálltak, a stúdióvezetőknek volt idejük belenézni abba, hogy mi történik a vállalatuk háza táján. Így tett például Kevin Feige és csapata is, akik ugye a Marvel Studios élén csücsülnek.

A Marvel gőzerővel halad előre még mindig, ugyan érezhető némi befásulás. Ez cserébe érthető, hiszen ma már csak egy-két olyan hős van, akik az MCU-ban úgy állnak helyt, hogy korábban is izgulhattunk értük. A nagy kedvencek, mint Vasember, Fekete Özvegy, vagy éppen Amerika Kapitány (Steve Rogers) már átadták a stafétát, az újakért pedig még nem rajonganak annyian. Plusz a Marvel Studios az elmúlt években sorozatokkal is elkezdte bővíteni az MCU-t. Ez papíron jó ötletnek tűnt, ám sajnos a minőségük miatt nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

Viszont hála az írói sztrájknak és Kevin Feige felülvizsgálatának, most úgy tűnik megtalálták a probléma forrását.

Mi volt eddig a terv?

A The Hollywood Reporter a napokban arról számolt be, hogy Kevin Feige a sztrájk miatt úgy döntött, ránéz az éppen készülő Daredevil sorozatra. Az pedig, amit tapasztalt, komoly rendszerszintű átalakításokhoz vezetett. Azonnal kirúgta Chris Ordot és Matt Cormant, a sorzat íróit, valamint sorozathoz felkért rendezőket is menesztette. A tisztogatást „szignifikáns kreatív rebootként” jellemezte.

Mint kiderült, eddig a Marvel „arcból” készített sorozatokat. Mivel hatalmas sikereket értek el filmes berkeken belül, úgy gondolták, hogy a „televíziós” szegmensben is működni fog az, ahogy dolgoznak. Persze, ha erről megkérdeztek volna egy TV-s szakértőt, azonnal lelombozta volna őket, ám mivel ilyesmi nem történt, most a saját bőrükön kellett megtapasztalni a problémát.

marvel

Eddig ugyanis úgy készültek az MCU sorozatok, hogy volt egy írónak, vagy írócsapatnak egy víziója, azt valaki elfogadta, majd mehetett is az éles gyártás. Nem voltak hosszútávú tervek, minden vázlat egy évadra szólt, így a karakterfejlődéseket is pár rész alatt kellett érvényesíteni. Arról nem is beszélve, hogy úgynevezett pilot, vagyis próbaepizódok sem készültek. Vagyis amíg el nem készült egy sorozat, addig senki sem tudta a vezetőségben, hogy mire lehet majd számítani. Tovább fűszerezte ezt a kellemetlenséget, hogy a végrehajtó csapatok a tévés és a mozis csapatok között egyensúlyoztak, ez a figyelemmegosztás pedig még tovább roncsolta a minőséget.

A The Hollywood Reporter szerint Kevin Feige azútán ébredt rá, hogy rettenetesen működik a rendszer, amikor a Daredevil sorozatot nézve csak a negyedik epizódban tűnt fel először az ikonikus Fenegyerek jelmez. Igen, egy szuperhős-sorozatban négy részt kellett volna várni arra, hogy felbukkanjon a névadó hős. Azt hiszem érthető volt a felháborodása…

A megoldás!

Mostantól tehát új időszámítás indul a Marvel Studiosnál, legalábbis a sorozatok terén biztosan. Minden projekt kap majd egy kinevezett showrunnert, aki felügyeli a projekt fejlődését és betartatja az előzetesen elfogadott víziókat. (Ilyen személy sem volt korábban az MCU sorozatok élén.) Minden új széria pilot epizóddal kell rendelkezzen, semmit nem fognak pénzelni, amiről nem bizonyosodnak meg, hogy működik. Innentől kezdve tévés végrehajtó csapatok fognak dolgozni a projekteken, nem fognak olyan csapatokkal dolgozni, akiknek meg kell osztaniuk a figyelmüket. Plusz a karkaterek minősége miatt kapásból többévadra fognak tervezni, rájöttek, hogy nincs értelme kapkodni.

Ezt olvastad már?

Gigantikus akció kezdődött a PlayStationön – Közel 3000 játék lett olcsóbb

×