Összeszedtük az összes fontos változtatást, amit a Phantom Liberty kiegészítőtől függetlenül az összes Cyberpunk 2077 játékos ingyen megkap.

2023.09.21. – Nem egészen, de egész közel 3 évvel ezelőtt került a boltok polcaira a CD Projekt RED történetének legnagyobb vállalása, egyben bukása, az érezhetően jobb sorsra érdemes Cyberpunk 2077.

Az akció-szerepjátékot akkor irdatlan nagy hype előzte meg: már a megjelenése előtt minden idők legjobb játékaként hivatkoztak rá, köszönhetően a fejlesztők be nem tartott ígéreteinek. Keanu Reevesszel a fedélzeten, na meg a népszerű ruhaboltokba kipakolt cuccokkal: pólókkal, pulcsikkal, zoknikkal, gatyákkal pedig azokhoz is eljuttatták a Cyberpunk hírét, akik nem különösebben érdeklődnek a videojátékokért.

A Cyberpunk 2077-re 2020. decemberére már tömegek vártak, csak ezzel akart játszani mindenki. Aztán végül eljött a megjelenés napja, ami nem csak a játékosok, hanem a fejlesztők emlékezetében is egy gyásznapként maradt meg. A játék köszönő viszonyban sem volt a reklámanyagokkal, még kevésbé volt szinkronban az ígéretekkel: dugig volt hibával, átgondolatlan mechanikákkal, optimalizálatlan volt, a célplatformnak számító 8. generációs konzolok alapmodelljein pedig játszhatatlanul futott.

A CDPR azonban elhatározta magát, hogy egészen az alapoktól gatyába rázza játékot, ezzel pedig kezdetét vette egy igen hosszúra nyúlt javítási időszak, aminek közel 3 esztendővel később, 2023. szeptember 21-én értünk a végére. A lengyel csapat a 2.0-ás frissítéssel végre hivatalosan is befejezte a Cyberpunkot.

A Cyberpunk 2077 2.0 mindenki számára ingyenes, aki megvette az alapjátékot, de ez nem jelenti azt, hogy ne volna meg a maga ára.

Az update-tel ugyanis frissült a PC-s gépigény is, míg konzolon kizárólag a kurrens generációs masinákon, azaz az Xbox Series és PS5 gépein tölthető – a régebbi típusú Xbox One és a PS4 kimarad a megújulásból. De a játék előtörténetét ismervén ez aligha meglepő, eleve már csak az újabb hardvereken kellett volna megjelennie.

Nézzük is, miként alakult át teljesen a játék!

A Cybeprunk tehát alaposan átalakul. Ez viszont nem csak amolyan kötelező sallang, a CDPR-nél valóban átszabják a játékot: érkeznek vadiúj mechanikák, míg mások kikerülnek, javul a mesterséges intelligencia, átalakul az UI, a lootrendszer, a kraftolás és a képességfa – és akkor még a Phantom Liberty szeptember 26-án érkező fizetős újdonságairól még csak nem is beszéltem.

Most kizárólag azokat a változtatásokat vesszük át, melyek az alapjátékot változtatják át.

Divatmajom

Az egyik alapvető eltérés a régi és az új Cyberpunk között, hogy a ruháknak mostantól semmilyen befolyásuk nem lesz a képességeinkre, vagy a páncélzatunkra. A korábbi verzióban elég viccesen, bohócként néztünk ki azokban a rucikban, melyeket csak azért a használtunk, mert a legjobb értékekkel rendelkeztek. Ez mostantól nem így lesz, a ruhák mostantól kizárólag kozmetikai felszerelések lesznek – még páncélt sem fognak adni.

Kiberver az élet

Teljesen átdolgozták a V testét átalakító kibervereket, melyeknek mostantól van egy felső határértéke, amit nem érdemes átlépni, ha nem akarunk átmenni pszcihóba. A ruhákról lekerült páncélzat viszont ide került át, azaz a kiberverekkel nem csak extra képességekre, hanem plusz védelemre is szert tehetünk.

Mókolás, kraftolás

A maszekba megoldom mechanika is alaposan átalakul: mostantól a kraftolás nincs képességhez kötve, bármit bármikor összerakhatunk magunknak, csupán rendelkeznünk kell a szükséges tervrajzzal és alapanyagokkal. Kiemelendő azonban, hogy a fontos komponenseket árusoktól már nem fogjuk tudni beszerezni. Ha alkotni szeretnénk, akkor az ellenfelektől vagy innen-onnan összeguberált tárgyakat és fegyvereket kell elemeikre bontanunk.

Segídzség, rendőrzség!

Night City rendfenntartó erői eddig tényleg csak fánkzabálásra voltak jók: az elején buták, aztán pedig akárhová teleportálósak voltak. A rendőrség a Cyberpunk egyik legtöbbet kritizált aspektusa volt, így most teljes egészében megváltoztatták a szervek működését.

Mától a jardok az utcán fognak flangálni, és vadásznak a bűnre-bűnelkövetőkre. Ha véletlenül te volnál az, akkor uzsgyi, mert a nyomodban lesznek, de ne aggódj, mert már nem fognak sem mögéd, sem pedig eléd teleportálni. Bánatodra viszont okosabbak, tehát nehezebb lesz őket lerázni. Ha sokáig nem tudsz tőlük megszabadulni, vagy épp nem is akarsz, akkor riasztják a MaxTacet, a város TEK-jét, speciális alakulatát, ami kifejezetten az olyan keménylegényekre specializálódott, mint amilyen te is vagy.

Legyen Mad Max!

Fegyvereket a járművekbe! – kiáltott fel valaki a CDPR irodájában, amit aztán tényleg be is raktak a játékba. Hiányzott is, mert eddig kocsiból vagy bármilyen járgányból/ról lövöldözni csak akkor volt lehetőség, ha a szent skript éppen úgy akarta. Ciki is volt kicsit, hogy a megjelenéskor nem volt erre szabad lehetőség, hiszen már a 2002-es GTA 3-ban is tudtunk kocsiból-motorról halált osztani.

De nem marad szégyenben V sem, mától akkor kapjuk elő a stukkert a járgányunkban, amikor csak akarjuk. Feltéve legalábbis, ha vezetés közben tud vele egy kézzel is bánni. Motoron izgalmasabb a helyzet, ott ugyanis akár kardot is ránthatunk.

Az autós harc azonban nem merül ki szimpla puffogtatásban. A képességfán lesznek kifejezetten erre kalibrált skillek, melyekkel érdekes, kiváltképp veszélyes mutatványokat csinálhatunk vezetés közben. Például magasan a levegőbe ugorhatunk, hogy onnan intézzük el az üldözőinket, esetleg az üldözöttet, vagy feloldhatunk olyan képességet is, amivel egy száguldó bombává alakíthatjuk a járgányunkat.

De vigyázzunk, mert a rendőrség is felkészült az ilyen helyzetekre! Már mindenféle speciális módszerrel próbálják megállítani a fékevesztett pszcihókat: blokáddal állják el az utat, megpróbálnak leszorítani, stb.

A következő számot az anyukámnak küldeném…

Ha pedig már szóba került az autókázás-motorozgatás, akkor érdemes megemlíteni Night City három új rádióállomását:

  • a Dark Start, ahol mindenféle sötét zene fog szólni – érdekesség, hogy lesz két rapszám, aminek producere Idris Elba volt
  • az Impulse-t, ami tulajdonképpen Idris Elba DJ szettje
  • és a Growl FM-et, ahol a Cyberpunk lelkes és tehetséges zenészeinek alkotásait is hallhatjuk

Képességek nélkül mit érek één?!

A legfontosabb változás, amit a 2.0 update telepítése után megfigyelhetünk a képességfát fogja alapjaiban átszabni. A fejlesztők már csak emiatt is javasolják a játék teljes újrakezdését, mert a játék ezen része van a legnagyobb hatással a játékmenetre is.

A főbb tulajdonságok továbbra is nagyobb csoportokra lesznek bontva, mint: Test, Teflexek, Technikai adottság, Intelligencia, Higgadtság. Ezeken belül mindenféle képességet találunk, melyek drasztikus hatással lesznek a játékstílusra, a harcra, a kiberverekre és egy csomó minden másra. Amint pontokért cserébe kiváltunk valamit, megnyílnak az alképességek is, melyekkel még tovább erősíthetjük, specializálhatjuk V-t.

Egy csomó képesség megváltozott a korábbi verzióhoz képest, míg mások teljesen eltűntek, hogy átadják a helyüket újabbaknak. A CDPR ezt érezhetően alaposan átgondolta, mivel a képességek már sokkal jobban kifejtik a hatásukat a kalandra, mint korábban bármikor – pedig már többször átalakították ezt a rendszert.

De nem csak a játékmeneten, hanem a látványvilágon is sokat csiszoltak a lengyelek. Jelenleg minden túlzás nélkül a Cyberpunk 2077 az egyik leggyönyörűbb nyílt világú játék.

Az elmúlt 3 évben tehát összességében remek munkát végzett a CDPR. Azok a játékosok, akik megfelelő PC-n, Xbox Series és PS5 konzolokon vágnak bele, már ezt az átdolgozott, kiforrott végleges verziót kapják. Az újdonságok sora viszont itt még nem állapodik meg: akik szeptember 26-án beneveznek az alig 10.000 forintba kóstáló Phantom Liberty kiegészítőbe, még ennél is érdekesebb kalando(ka)t kapnak, amiben Idris Elba és Keanu Reeves oldalán kell felgöngyölítenünk egy igen nagy horderejű összeesküvést.

Ezt is érdemes elolvasnod:

13 zseniális videojáték, amit fantasztikus élmény többször újrajátszani

×