A Coca-Cola piacra dobta az első olyan üdítőitalt a világon, amit teljes egészében egy AI talált ki. Magyarországon is kapható, sőt, már ki is próbáltuk.

2023.09.14. – Ahogyan korábban a blokkláncba és az NFT-be, most ugyanolyan elánnal rongyolnak bele a generatív mesterséges intelligenciák világába a nagyvállalatok és a multik. Közöttük is az élen a Coca-Colával, ami saját NFT-kkel próbálta meglovagolni a kripto-őrületet, most pedig egy olyan üdítővel rukkolt elő, amelyet – a dobozától kezdve az ízén át – szinte teljes egészében AI készített.

Így lesz teljesen mesterséges a kóla

Az AI-féle cukormentes Zero vonalat képviselő új Coca-Cola Y3000 néven került a boltok polcaira, ezzel is jelezvén, hogy itt valami futurisztikus löttyről van szó. A Coca marketingesei legalábbis ilyennek képzelik a 3000-es éveket, amikor már amúgy sem lesz elég vize az emberiségnek, szóval így-úgy, de sokan fogják inni a mesterséges intelligencia italszüleményét.

Legalábbis, ha addigra kitalálnak valamit (nyilván azt is az AI-val) a kóla előállításához, amivel helyettesíthetik a vizet. Bár az összetételén mélázva biztosak lehetünk, hogy 3000-ig valamit csak sikerül kiötleni a szukralóz (no-no, nem az aszpartám) mesterséges édesítőszer mellé, amiről éppen mostanság derült ki, hogy az emberi szervezetbe kerülve károsíthatja a DNS-t is. De hát, ahogyan a csomagolás és az ízélmény, úgy az összetevőiben is közel teljesen mesterséges a Coca.

A lényeg, hogy a Coca-Cola így képzeli a jövőt: minden mesterséges, potenciálisan rákkeltő, és a DNS-re is veszélyes.

Az ízét talán emiatt is nehéz körülírni, de aki szeretné megkóstolni, annak jó hír, hogy Magyarországon is kapható. Hogy pontosan melyik boltban, azt sajnos nem tudom – jómagam a KÖKI Bevásárlóközpont felső szintjén található éttermi részen egy ázsiai büfé hűtőjében bukkantam rá.

Nyilván ki is kértem egy Y3000-et a salátám mellé, de belekortyolva sem lettem sokkal okosabb. Az biztos, hogy hiába a cukormentesség, nagyon édes, kicsit talán sárgabarackra emlékeztet. De nem azért nehéz belőni az ízt, mert ízhülye volnék, hanem mert az AI a világ kólaivóinak visszajelzéseit, kívánságait-óhajait-ízlését egybefésülve alakította azt ki.

Persze nem a Coca-Cola az egyedüli élelmiszer- és italgyártó, amely AI-t használ a termékeihez. A DigitalTrends szerint a Campbell Soup szintén mesterséges intelligenciával alakítgatja a Chunky Ghost Pepper Chicken Noodle levesét, de már a Sapporo japán italgyártó is AI-val próbálkozik, amellyel elmondásuk alapján feleannyi idő alatt tudnak új innivalókat készíteni, mintha emberek dolgoznának rajtuk.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Megszívod: drámai eredménnyel zárult az új kutatás az e-cigi hatásairól

×