Évekig tartó tárgyalások után a Ubisoft egy modder-csapatnak engedélyt adott arra, hogy egy 17 éves ikonikus játékot teljesen újjáélesszenek.

2023.08.29. – Annak ellenére, hogy az utóbbi években a játékipar egy része teljesen a régi címek remaster és remake verzióinak kiadására állt át, vannak nagy hiányosságok. Amikor a videojátékokról beszélünk, a nosztalgiafaktor óriási tényező, szóval nem véletlenül készül el ilyen sok játékfelújítás és reboot mostanában. Ha az eredeti kiadók nem is minden címet újítanak fel, sokszor a rajongók hajlandók erre. Vagyis lennének, ha engednék.

Bár általában a kiadók szerzői jogi okokból lelövik a rajongói projekteket, most egy örömteli kivételről számolhatunk be. A Ubisoft hivatalosan is engedélyt adott egy modder-csapatnak arra, hogy egy klasszikus játékot új formában hozzanak el a gamereknek.

Készül a Dark Messiah of Might and Magic újjáélesztése.

A Ubisoft szereti a moddereket?

A Dark Messiah of Might and Magic egy ikonikus belső nézetes ARPG, amit eredetileg az Arkane Studios fejlesztett a 2000-es évek elején-közepén, némileg a Valve támogatásával. Az Arkane eredetileg úgy tervezte, hogy a játék a 2002-es Arx Fatalis című játékuk folytatása lesz. A projekt azután kapott zöld utat, hogy a Valve megkereste a fejlesztőt azzal, hogy készítsenek egy játékot az akkoriban készülő Source motorral. Az Arkane azonban nehezen talált kiadót az Arx Fatalis 2 számára, főleg az eredeti játék gyenge eladásai miatt. Egyedül a Ubisoft mutatott érdeklődést iránta, így végül Might and Magic spin-offként ki is adták. A vegyes kritikák ellenére a 2006-os játék végül kemény rajongótáborra tett szert. Ami még úgy tűnik, ma is elég jelentős.

Most, 17 évvel később, egy bizonyos David Wiltos által vezetett modder-csapat engedélyt kapott a Dark Messiah of Might and Magic újjáélesztésére. A csapat már több mint két éve folytat tárgyalásokat a játékról, a Ubisoft pedig végül kötélnek állt. Ez lényegében lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy bármit kiadjanak, amit jónak látnak.

A Mod DB-nek Wiltos elmondta, hogy a csapata a lehető leggyorsabban próbál dolgozni, sőt már a Dark Messiah of Might and Magicbe ray-tracing támogatása is. A csapat közben a játék kooperatív módján is dolgozik, ami tulajdonképpen az eredeti céljuk volt.

Most, hogy a Ubisoft hivatalos áldását adta a projektre, a Dark Messiah of Might and Magic modok hada újra felkeltheti az érdeklődést az Arkane korszakalkotó ARPG-je iránt. Te emlékszel erre a játékra?

Ezt láttad?

22 igazán fantasztikus játékra csaphatsz le teljesen INGYEN PC-n

×