Az Alan Wake legendás finn fejlesztői igen kellemes meglepetéssel szolgálnak azoknak, akiknek a PC-je valójában egy darab krumpli.

2023.08.25. – Az eredetileg 2010-ben először Xbox-exkluzívként megjelent Alan Wake a legendás finn stúdió, a Remedy szerelemprojektje volt, ami annak ellenére is egy remek játék lett, hogy egyáltalán nem azt tervezték, amit végül kiadtak a kezeik közül. A játékot még az első Gears of Warral együtt jelentették be, és épp csak egy évvel a harmadik GoW előtt jelent meg, aminek oka tulajdonképpen maga a játék koncepciója volt.

Eredetileg ugyanis egy nyílt világú túlélőhorror lett volna, többek között dinamikus napszakváltással, időjárással, részlegesen rombolható környezettel, na meg realisztikus fény-árnyék hatásokkal. Szóval olyan funkciókkal és mechanizmusokkal, melyekre az akkori technológia egyszerűen nem volt alkalmas. Nem úgy, mint a következő konzolgeneráció, így az Alan Wake-be és annak folytatásába tervezett ötleteket átmentették a későbbi címeikbe, a Quantum Breakbe, de főleg a Controlba.


A 13 éve hiún remélt Alan Wake II viszont már nem esik az elődje hibáiba, és kizárólag olyan dolgokat vállal, melyeket maradéktalanul be is tud tartani. Szerencsénkre a PS5 és az Xbox Series korában az jó sok dolgot jelent, mint például két irányítható főhőst külön utakkal és történettel, részlegesen nyílt, hatalmas területekre osztott világot, egészen látványos fény és árnyék hatásokat, illetve még a Controlnál is szemkápráztatóbb grafikát.

Mindennek valószínűleg komoly ára is lesz, amit manapság gépigényben: drága videokártyában, RAM-ban, és a legújabb CPU-kban mérnek. Persze, aki konzolon vágna bele a rémálomba, annak sok minden miatt nem kell aggódnia, maximum a rossz optimalizáció miatt izgulhatunk, de arra gyógyír lehet az első, aztán a sokadnapi patch.

Bár még nem ismerjük, de a magas gépigényben annyira biztosak lehetünk, mint hogy az Alan Wake 2 lesz az idei és az elmúlt néhány év egyik, ha nem a legeslegszebb, leglátványosabb játéka. Ha valaki ismeri a Remedy munkásságát, az pontosan tudja, miről beszélek, aki meg nem, annak csak annyit mondanék, hogy Max Payne, Quantum Break és Control. Mind-mind koruk grafikai csúcsát jelentik.

De egyet se félj, ha potato a PC-d, akkor is maximum beállításokon játszhatsz vele!

A jelenlegi technológia ugyanis nem csak azt teszi lehetővé, hogy a Remedy kiélje az összes kreatív vágyát, hanem azt is, hogy azok is játszhassanak a legújabb játékokkal, akiknek nincsen keretük egy új hardverre. Jól sejted, a játékstreamingről beszélek, aminek segítségével azok is fejest ugorhatnak az Alan Wake 2-be, akik egy darab krumplin próbálnak meg játékokat elindítani.

A finnek ezt a horrorjátékuk legújabb Gamescomos előzetesének végén, a célplatformokat felvonultató sorban erősítették meg, ahol a PlayStation 5, az Xbox Series X|S, és a PC-s Epic Games Store mellett a GeForce Now is felbukkant. Ez azt jelenti, hogy aki megveszi a játékot az Epic boltjában 17.790 forintért, illetve előfizet az NVIDIA RTX 4080-as kártyákkal felvértezett szolgáltatására, majd összeköti a két profilt,

az maximális beállításokkal még a legócskább PC-n is a történet végére érhet.

Sőt, aki a GeForce Now legnagyobb csomagjára, az Ultimate-re fizet be, az nem csak brutális grafikát, hanem 4K-s felbontást, 120 FPS-t is kap – természetesen teljes ray tracing mellett. Persze már a feleennyibe kerülő, havi 9 eurós ~ 3800 forintos konstrukcióval sem járunk rosszul, amiben szintén megkapjuk az RTX beállításokat, de maximum 1080p felbontásban és 60 képkocka per másodpercben.

De válasszuk bármelyik opciót is, az egészen biztos, hogy ősrégi potato PC-n is szuper Alan Wake 2 élményben lehet részünk majd október 27-én.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Atomlátványos játékmeneten pörög a STALKER 2: Heart of Chernobyl

×