Egy ezidáig teljesen ismeretlen streamerpáros úgy kilőtt, hogy azonnal a magyar statisztikai toplista élbolyában találták magukat – szorosan a TheVR mögött.

2023.08.03. – 331.6%-os összenézettségi, 373.2%-os átlagnézői, és 125.3%-os legmagasabb egyidejű nézőszám növekedés. Ez a csodamérlege a 2okos nevű streamerformációnak, ami tulajdonképpen a semmiből hirtelen a csúcsra lőtt júliusban. Ilyen kiugró mértékű, bitang látványos növekedés (organikusan és nem sportcsatornaként) talán még sosem fordult elő a magyar Twitch történetében, aminek köszönhetően több tekintetben megközelítette a magukhoz képest gyengébb hónapot záró TheVR-t is.

Sajnos ugyanis a debreceni gárda most is hozta az évenkénti júliusi visszaesést: 2021-ben, 2022-ben, úgy pedig idén is 250.000 óra környékére csökkent be az össznézettségük, amit jellemzően egy erősebb június szokott megelőzni. Ez most is így alakult, sőt, a ’23 júniusi nézettségük a TheVR Twitches történetének 5. legerősebb hónapja volt, így a szokásos júliusi reccs még drámaibbnak tűnik, mint amilyen valójában.

TheVR júliusi statisztikái | Forrás: SullyGnome

De nincs mit szépíteni no, meg nem is szükséges: itt a nyár, mindenki elment 3000 forintos lángost és 1500 forintos Kőbányait fogyasztani a Balatonra… akarom mondani az ennél kissé olcsóbb Adriára. Szóval az embereknek volt jobb dolguk is, mint a Twitchen lógni, egyébként is, a debreceniek streamjeit később a YouTube-on is pótolhatják, ergo nem járnak úgy, mint a gigantikus hajrát bemutató 2okos nézői, akik ha lemaradtak az élőkről, hát akkor így jártak.

A 2okos egyébként tényleg messze magasan kiemelkedik, hiszen a platform magyar sztyeppéin aligha láttunk ilyen mértékű növekedést. Főleg, ha belekukkantunk a korábbi statisztikákba, melyekből egyáltalán nem következett egy ekkora bumm. 2023 januárjáig visszamenőlegesen átlagosan 120 és 190 átlagnézővel zárták a hónapokat, pont ahogyan a júniust, amikor jellemzően 192 kíváncsi szempár szegeződött a két vicceskedő fiatal srácra. Ezzel szemben

júliusban már 1300+ ember volt kíváncsi rájuk adásonként, amin még én is széttárom a karom, pedig minden hónapban mustrázom a magyar Twitch-adatokat.

Honnan ez a sok néző? Tényleg ilyen egyedi tartalmat készítenek? Nem botokról van szó csupán?

A 2okos fél évre visszamenőleges statisztikái – a felső képen bal oldalon az átlagos havi nézőszámot, a jobb oldalon a legmagasabb egyidejű nézőszámot, míg a bal alsó grafikon a havi össznézettséget, a jobb oldalin pedig az élő adásban eltöltött órák statisztikáit láthatjuk. | Forrás: SullyGnome

Ami a pontos számokat illeti, a 2okos nagyon megközelítette a hónapban a TheVR-t. Átlagnézőszámban abszolút bekerültek az elitbe: náluk már csak a nyári szünetre ment Kókuszcsoport utolsó adásait, illetve Nessaj streamjeit nézték néhány tucatnyian többen. Viszont olyan náluk sokkal ismertebb neveket hagytak a porban, mint AdamKissAK, psgogli, Konti1337, Jordanfaki, Ruben, aszabokristof, TsBlackii, vagy mint miragseputo_.

Íme a 2okos pontos júliusi számai | Forrás: SullyGnome

Mivel én pont lemaradtam a 2okos streamekről, melyeket nem lehet visszanézni, így csupán a címek, illetve az azonos nevű YouTube-csatornájukra feltöltött vágott adások alapján tudok nyilatkozni körülbelül egy szösszenetnyit a munkásságukról. Eszerint a két fiú az esetek túlnyomó többségében IRL streameket csinál, amikben mostanság mindenféle kihívásokat teljesítenek – mint például, hogy ki mennyi pénzt tud összegyűjteni Budapest utcáin, amit aztán eladományoznak, vagy hogy ki milyen messzire tud eljutni az országban egyetlen forint elköltése nélkül. De van, hogy simán csak bemennek egy csúszdaparkba, hamburgert vagy üdítőitalt kóstolnak, fodrászt keresnek, stb.

A tartalom típusát és műfaját tekintve mindenképpen hiánypótlónak számítanak a magyar ajkú Twitchen, hiszen hiába akad egy csomó IRL streamer tőlünk nyugatabbra, Magyarországon valamiért nem honosult meg. Arra a kérdésre, hogy a nézőik honnan és miként nőttek ki hirtelen a földből, nem fogok most tudni válaszolni, mindenesetre nem csodálkoznék el nagyon, ha valóban ennyi ember talált és függött volna hirtelen rájuk. Elvégre az elmúlt hónapok Fókuszcsoportos menetelése alapján bátran kijelenthetjük, hogy magyar nézők kissé ráuntak már az állandó és általában ugyanolyan minőségű videojátékok bambulásra.

Ha pedig játékok, akkor mindenképp kiemelendő a hónap második óriási meglepetését, az UNIBET Magyarországot. Az Unibet magyar nyelvű Twitch-csatornáján ugyanis menetrendszerűen váltakozó tartalomgyártókat, úgy pedig más tematikájú műsorokat nézhetünk. Itt (is) streamel például Pittner Vivi, Suri, Duckyy, AK, Bereznay Dani, Ginikee, illetve a Leet közvetítésében még esport meccseken is lehet izgulni.

Ez a változatosság pedig édes gyümölcsöt is terem az Unibet fáján: az össznézettség 144.3%-kal, az átlagos nézőszám 91.1%-kal, az élő adásban eltöltött órák száma 28.1%-kal, a legtöbb egyidejű nézőszám pedig 29.1%-kal nőtt meg az előző hónaphoz képest.

A nézettségi óramennyiséget tekintve ezzel az UNIBET Magyarország a 4. legtöbb megtekintéssel büszkélkedő magyar Twitch-csatorna lett.

Az UNIBET Magyarország júliusi statisztikái | Forrás: SullyGnome

Azonban hiába ezek a kiemelkedő sikerek, a magyar ajkú Twitch továbbra is zuhanórepülésben. Igaz, ezt most legalább ráfoghatjuk a nyárra, arra a gazra, ami csúnya pirosra festette a csatornalista legalább háromnegyedét. A legtöbb magyar tartalomgyártó komoly nézettség-csökkenéssel zárta az egyébként dögmeleg júliust, ha pedig az elmúlt évek számaival matekozunk, akkor az augusztusra sem jósolhatunk ennél szignifikánsabb változást.

De ez törvényszerű, az igazi fellendülést majd őszre-télre várhatjuk, amikor jó idő híján a legtöbben a ház melegébe visszavonulva keresnek néznivalót – ki a Netflixen, ki pedig a Twitchen. Erre pedig nagy szükség is lesz, hiszen az alább látható statisztikák igen komoly visszaesésről árulkodnak. Ez pedig sajnos nem egy nyári különlegesség, szinte az egész évben ezt a romló, néhol csak stagnáló tendenciát figyelhettük meg.

A teljes magyar nézettségi statisztika (az előző hónaphoz képest) | Forrás: SullyGnome

 

Amire viszont nagyon kíváncsi leszek a továbbiakban, hogy vajon a 2okos képes lesz-e megtartani a hirtelen jött népszerűséget, vagy sok más korábbi csatornához hasonlóan hamarosan ők is eltűnnek a tartalomgyártók tengerében? Majd kiderül. Viszont gondoljunk róluk vagy a tartalmaik minőségéről bármit, az biztos, hogy a videojátékoktól már kissé unalmassá vált magyar kínálatba egy egészen üde színfoltot festettek fel.

Ezt is érdemes elolvasnod:

7 gigantikus botrányt keltő film, amit Hollywood nagyon szeretne elfelejteni

×