Meglepő leak: a Far Cry forráskódja egyszer csak kiszivárgott az internetre
A játék elemei nagyon furcsa leletek, míg a szivárogtató részéről nem teljesen világos a motiváció. Miért ezt? Miért most? Miért így?
A játék elemei nagyon furcsa leletek, míg a szivárogtató részéről nem teljesen világos a motiváció. Miért ezt? Miért most? Miért így?
A játék elemei nagyon furcsa leletek, míg a szivárogtató részéről nem teljesen világos a motiváció. Miért ezt? Miért most? Miért így?
2023.07.03. – A „Far Cry 1.34 Complete” címet viselő anyag technikailag tartalmazza a játék teljes forráskódját. A csomag június utolsó napjaiban került fel az Archive.org online archiváló oldalra, egy Llaetha.ro nevű (minden bizonnyal orosz) felhasználó által. Ismered az internet természetét: nem kellett sokat várni arra, hogy az első Far Cry anyaga hamarosan közösségi média és Reddit-szerte megjelenjen.
Az ismert modder, Vinícius Medeiros által Twitteren is bemutatott anyagból nem világos, hogy a kód csak megjelenés utáni javításokat tartalmaz-e (bár az 1.34-es cím pont utáni része erre utal), vagy a teljes game forráskódját. Néhány kommentelő lefuttatta, és a látottak alapján úgy vélik, az „nem teljes verzió, de közel áll hozzá”.
Out of nowhere, the full source code of Far Cry 1 just dropped on the Internet Archive pic.twitter.com/agRMPHLT6o
— Vinícius Medeiros (@VinciusMedeiro6) June 30, 2023
„Megalapozott következtetésem szerint ez egy forrásfaszivárgás a játék PC-s verziójához, hogy hozzáadják a Ubisoft játékindító / DRM támogatását” – állítja egy kommentelő. „Tartalmaz ugyan néhány .exe fájlt, de Xbox kódot és játékeszközöket nem. A kód nem fordítható le 332 hiba nélkül (bár lehet, hogy rosszul állítottam be a dev env-t).
Szóval, ha vennéd rá a fáradtságot és konyítasz a kódoláshoz, szerintem akkor is csak a játék valamilyen debug PC-s verzióját futtathatnád.”
Az mxdwn.com hozzáteszi: ennek a forráskódnak a birtokában újra elkészíthető a játék ray tracinggel, sőt, akár path tracinggel is. Tekintve, hogy a cím a 2004-es megjelenése idején jóval megelőzte korát, valószínű, hogy ezekkel a vizuális fejlesztésekkel még ma is nagyot szólhatna. Mint ismert, a játék arról volt híres, hogy a húszéves hardvereket rendesen próbára tette: olyan volt, mintha évekkel előre, a jövőnek fejlesztették volna, és ez éppenséggel sokat használt a hírnevének.
Letaglózó a Far Cry világa Unreal Engine 5-ben – Ilyet várhatunk a 7-ik játéktól?