A játék elemei nagyon furcsa leletek, míg a szivárogtató részéről nem teljesen világos a motiváció. Miért ezt? Miért most? Miért így?

2023.07.03. – A „Far Cry 1.34 Complete” címet viselő anyag technikailag tartalmazza a játék teljes forráskódját. A csomag június utolsó napjaiban került fel az Archive.org online archiváló oldalra, egy Llaetha.ro nevű (minden bizonnyal orosz) felhasználó által. Ismered az internet természetét: nem kellett sokat várni arra, hogy az első Far Cry anyaga hamarosan közösségi média és Reddit-szerte megjelenjen.

Forrás: Vinícius Medeiros – Twitter

Az ismert modder, Vinícius Medeiros által Twitteren is bemutatott anyagból nem világos, hogy a kód csak megjelenés utáni javításokat tartalmaz-e (bár az 1.34-es cím pont utáni része erre utal), vagy a teljes game forráskódját. Néhány kommentelő lefuttatta, és a látottak alapján úgy vélik, az „nem teljes verzió, de közel áll hozzá”.

 

„Megalapozott következtetésem szerint ez egy forrásfaszivárgás a játék PC-s verziójához, hogy hozzáadják a Ubisoft játékindító / DRM támogatását” – állítja egy kommentelő. „Tartalmaz ugyan néhány .exe fájlt, de Xbox kódot és játékeszközöket nem. A kód nem fordítható le 332 hiba nélkül (bár lehet, hogy rosszul állítottam be a dev env-t).

Szóval, ha vennéd rá a fáradtságot és konyítasz a kódoláshoz, szerintem akkor is csak a játék valamilyen debug PC-s verzióját futtathatnád.”

Az mxdwn.com hozzáteszi: ennek a forráskódnak a birtokában újra elkészíthető a játék ray tracinggel, sőt, akár path tracinggel is. Tekintve, hogy a cím a 2004-es megjelenése idején jóval megelőzte korát, valószínű, hogy ezekkel a vizuális fejlesztésekkel még ma is nagyot szólhatna. Mint ismert, a játék arról volt híres, hogy a húszéves hardvereket rendesen próbára tette: olyan volt, mintha évekkel előre, a jövőnek fejlesztették volna, és ez éppenséggel sokat használt a hírnevének.

Most mondd, hogy nem nézne ki remekül mai technológiával:

Letaglózó a Far Cry világa Unreal Engine 5-ben – Ilyet várhatunk a 7-ik játéktól?

×